שתף קטע נבחר

צילום: AFP, מוטי קמחי

משט הצדעה בכינרת לצוותי הרפואה ולכוחות הביטחון: "גאים בהם"

כ-100 כלי שיט השתתפו במחווה שבמסגרתה צוינה חזרת הספורט הימי לפעילות. "המשט הזה מוכיח שהכול אפשרי". מנגד, מפעילי השיט הפרטיים בכינרת מדווחים על הפסדים של כ-20 מיליון שקל בשל הפסקת התיירות

 

הספורט הימי חוזר לכינרת ומפעילי הסירות ציינו את האירוע במשט הצדעה לצוותים הרפואיים ולכוחות הביטחון. במשט, שיצא הבוקר (יום ו') מהחופים המערביים של הכינרת, השתתפו קרוב ל-100 כלי שיט ממינים שונים.

 

הכינרת לבשה חג, ועם מפלס שעומד רק כ-10 סנטימטרים מהקו העליון יצאו כלי שיט למשט שהפליג מאזור חוף גיא. השייטים הצהירו כי מדובר במשט הצדעה לצוותים הרפואיים שלחמו ועדיין נלחמים בנגיף קורונה ולכוחות הביטחון שסייעו בכל הזירות.

הכנרת נפתחת לספורט ימי במשט הצדעה לצוותים הרפואיים ולכוחות הביטחון (צילום: אפי שריר)
משט ההצדעה בכינרת, היום(צילום: אפי שריר)

את המשט הוביל אלירן ברדוגו, מפיק תל אביבי יליד טבריה וחובב ספורט ימי, ועמו ראש הוועדה הקרואה בטבריה מוני מעתוק. "הכינרת בשיאה, הקיץ בפתח ואנשים משתוקקים לחזור לפעילות ספורטיבית", אמר ברדוגו. "המשט הבוקר מוכיח שהכול אפשרי. אנו גאים להצדיע ולתמוך. ברגע שהתקבל האישור לספורט ימי ידענו שזו הדרך להחזיר את הכינרת לתודעה. אני גאה להוביל את המשט המרגש הזה".

 

אולם לא הכול ורוד: חמש חברות השיט הפרטיות שמשיטות את ספינות המטיילים הגדולות בכינרת אינן מורשות עדיין לפעול. בשל הפסקת התיירות לפני חודשיים בדיוק, רשמו החברות עד כה הפסדים של 20 מיליון שקלים. עד סוף השנה צפויים ההפסדים להגיע ל-60 מיליון שקלים.

 

"כל העבודה הופסקה ונאלצנו להוציא את כלל עובדינו לחל"ת", אמר גבי בן דורי, בעלי חברת השיט הולילנד. "חמש חברות השיט העצמאיות בכינרת מעסיקות מעל 150 עובדים ומפרנסות באופן עקיף מאות משפחות. אנו חוששים כי בנוסף לקשיי ההישרדות הפיננסיים של החברות, הצוותים שהוכשרו והתמקצעו ייאלצו לחפש אפיקי הכנסה אחרים והענף יישאר ללא תשתית אנושית מתאימה".

 

הוא הוסיף כי החברות נמצאות ביחסי עבודה עם נותני שירותים שונים (מסעדות, אתרים ועוד) וגם פרנסתם של אלו עומד בפני סימן שאלה גדול. "פגיעת השרשרת גם באה לידי ביטוי בבעיות גבייה מסוכני נסיעות על שירותים שסיפקנו בחודשים ינואר, פברואר ומרץ", אמר בן דורי.

 

לפי נתוני התיירות, בשנת 2019, מתוך 4.5 מיליון תיירים שהגיעו למדינת ישראל כשני מיליון תיירים הגיעו לאזור הכינרת ומתוכם 1.4 מיליון הפליגו באגם, רובם המוחץ צליינים.

 

"מתכון לאסון" 

אם לא די בכל אלה, בימים האחרונים מתריעים ברשות הכינרת כי האיסור על שהייה בחופים מופר בצורה גוברת והולכת. המטיילים חונים בצדי הכבישים הראשיים, נכנסים למים בחופים שאינם מוכרזים ומסכנים את חייהם. הפקחים אוכפים ומרחיקים את הנופשים מהחופים, אולם חוששים ומתריעים מפני אסון.

 

"יש בעיה גדולה עם המשך האיסור על פתיחת החופים בצד שחרור של הציבור לצאת ולטייל. אנשים נכנסים למים ללא תחנות הצלה ושירותי עזרה ראשונה וזה מתכון לאסון", אמר ראש מועצת עמק הירדן ויו"ר איגוד ערים כינרת, עידן גרינבאום.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אפי שריר
המשט בכינרת
צילום: אפי שריר
מומלצים