שתף קטע נבחר

מחאה בכיכר רבין נגד ר"מ נאשם: "ישראל מתביישת"

מאות השתתפו בהפגנה שארגנה התנועה לאיכות השלטון נגד ממשלת נתניהו-גנץ המסתמנת. יו"ר התנועה עו"ד אליעד שרגא: "נתניהו עושה הכל כדי למלט את עצמו מאימת הדין"

מאות הפגינו הערב (שבת) בכיכר רבין בתל אביב תחת הכותרת "ישראל מתביישת". התנועה לאיכות השלטון ארגנה את ההפגנה נגד ממשלת נתניהו החדשה המסתמנת עם מפלגת "כחול לבן" וח"כ בני גנץ. ההפגנה נערכה כמה ימים לאחר פסיקת בג"ץ שקבע כי אין עילה להתערב בהטלת הרכבת הממשלה על נאשם בפלילים, וכי בשלב זה אין צורך להתערב בהסכם הקואליציוני.

 

 

 

יו"ר התנועה לאיכות השלטון עו"ד אליעד שרגא אמר בנאומו: "אני מתבייש שבעת הזאת יעמוד בראש ממשלתנו אדם עם שלושה כתבי אישום חמורים ביותר של שוחד, מרמה והפרת אמונים". שרגא הוסיף ואמר: "זה אדם שעושה הכל כדי להעביר חוקים לא דמוקרטיים שפוגעים במשטר, כדי למלט את עצמו מאימת הדין, הוא לא ימצמץ מלפגוע בגורמי אכיפת החוק". יו"ר התנועה לאיכות השלטון הוסיף ואמר: "אני מתבייש בשני הרמטכ"לים העריקים, אלו שנטשו את הקרב כשהמערכה הייתה כבדה.

 

"לעת הזאת לא הצלחנו לחזק את יסודות הבית. אני בוש ונכלם שלא הצלחנו לשמור על כבודו של האזרח מספר אחד הנשיא. ישבנו ליד ביתו של הנשיא ומנות הגידופים והשנאה שהוא קיבל מחברות הביביסטים, לא ניתן לשכוח אותם. הוא שלח אותם בלי למצמץ ובלי לעשות חשבון נפש. לא הצלחנו להגן על חוקרי המשטרה, על אנשי הפרקליטות, ועל אנשי מערכת המשפט. לא הצלחנו להחזיר את התקווה להמוני עם ישראל".

הפגנה של התנועה לאיכות השלטון בכיכר רבין (צילום: מוטי קמחי )
כיכר רבין, הערב(צילום: מוטי קמחי )

הפגנה של התנועה לאיכות השלטון בכיכר רבין (צילום: מוטי קמחי )
מפגין בכיכר רבין, הערב(צילום: מוטי קמחי )
 

הסטנדאפיסטית לאה לב אמרה בנאומה: "36 שרים בממשלת אחדות - גם הליכוד וגם כחול לבן התאחדו כדי לזמבר אותנו בישבן. כל הכבוד לגנץ שהוכיח לנו שביבי זאת עובדה, בואו נרחיב את הכנסת לאלף איש, למה להשאיר מועדון סגור? כולנו רוצים להיות בפוליטיקה. שרים מוותרים על 20 אחוז, אבל הם גררו אותנו ל-3 מערכות בחירות. הקורונה הייתה תירוץ? מה עם האיראנים שיירו לפה טילים? מה אני אגיד לאנשים בגילי. הקורונה גמרה אותנו ואת הצעירים לא מעניין הפוליטיקה כי הם עוד מעט יצאו לעבודה שלהם כשליחים. הם רואים טלוויזיה ולא איכפת להם פוליטיקה. אנחנו נתקן את הנזק שעשיתם וזה רק עניין של זמן ולנו יש הרבה ממנו".

הפגנה של התנועה לאיכות השלטון בכיכר רבין (צילום: מוטי קמחי )
(צילום: מוטי קמחי )

הפגנה של התנועה לאיכות השלטון בכיכר רבין (צילום: מוטי קמחי )
(צילום: מוטי קמחי )

הפגנה של התנועה לאיכות השלטון בכיכר רבין (צילום: מוטי קמחי )
(צילום: מוטי קמחי )

הפגנה של התנועה לאיכות השלטון בכיכר רבין (צילום: מוטי קמחי )
(צילום: מוטי קמחי )
 

בהודעת המארגנים לפני ההפגנה נכתב: "אין מילה אחרת חוץ מבושה. שנה שלמה שהכנסת לא עבדה, שלוש מערכות בחירות יקרות, חודשיים שהמדינה בקריסה כלכלית, ועכשיו בחסות הקורונה מקימים לנו את הממשלה הבזבזנית והגדולה בתולדות המדינה. זו לא ממשלת חירום לאומית - זו ממשלת בזבוזים לאומית. ממשלה מנופחת. עשרות אלפי עצמאים בקריסה, מול למעלה ממיליון מובטלים, אבל הם דואגים רק לג'ובים של עצמם ושל החברים שלהם עם הסכם קואליציוני מושחת".

 

מהמשטרה נמסר מוקדם יותר כי "עשרות שוטרים ערוכים לקראת המחאה הערב בכיכר רבין בת"א ולקראת המחאה המתקיימת הערב בגינת צארלס קלור בת"א, ברחבת הבימה בת"א ובמקומות נוספים ברחבי העיר. הערכות המשטרה נעשית על מנת לאפשר לכל מי שחפץ בכך להשתתף ולממש את זכות המחאה. תוך כדי כך, השוטרים אחראים לאבטח את המשתתפים, לשמור על הסדר הציבורי ולאכוף את קיום תנאי תקנות שעת חירום לעניין נגיף הקורונה והכל תוך מיזעור הפגיעה בשגרת חיי התושבים.

 

המשטרה ביחד עם מארגני המחאות קיימו מראש תיאום ציפיות והסדירו את תנאי המחאות כך שישמר הסדר הציבורי ותתקיים הקפדה על התנאים הנדרשים, תחת איום נגיף הקורונה, באופן כזה שתהיה שמירה על בריאות הציבור ומניעת הדבקות. מתוך רצון לאפשר את זכות המחאה המשטרה קוראת למשתתפי המחאות להקפיד ולעמוד בתנאים כפי שסוכמו בדגש על שמירת ריחוק האחד מרעהו ועטיית נשמיות ולזכור שמדובר בהנחיות למען בריאות הציבור שעניינן דיני נפשות".

 

 

מוקדם יותר הערב "מחאת הדגלים השחורים" הגיעה לביתם של חברי הכנסת מכחול לבן מיקי חיימוביץ' ואסף זמיר שמצטרפים לממשלתו של בנימין נתניהו חרף הבטחותיהם כי לא ישבו תחת ראש ממשלה עם כתב אישום. כ-40 בני אדם הגיעו לרחוב הנביאים בתל אביב והפגינו מתחת לביתה של חיימוביץ'. "הפנית לנו את הגב ומכרת את נשמתך לשטן לטובת נאשם בפלילים", קרא אחד המפגינים. משם המשיכו המפגינים למגדל גן העיר והפגינו מתחת לביתו של זמיר.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: מוטי קמחי
המחאה בכיכר רבין בתל אביב
צילום: מוטי קמחי
מומלצים