שתף קטע נבחר

סלעים על כוח צה"ל: לוחם נפצע קל, נער פלסטיני נהרג

נמשך המצוד אחר המחבל שהשליך אבן על עמית בן יגאל, שנטמן אמש. מחבלים זרקו סלעים, בקבוקי תבערה ומטענים לעבר לוחמי דובדבן שעצרו מבוקש שתכנן פיגוע במחנה הפליטים אל-פוואר. אחד הלוחמים נפצע קל. הלוויה המונית לפלסטיני בן 14 שנהרג בעימותים. תיעוד: יידוי אבנים ביעבד

 

 

נמשך המצוד אחר המחבל שהשליך חלק מבלוק שיש על רס"ל עמית בן יגאל , שהובא אמש למנוחות - ומתגברים העימותים ביהודה ושומרון: הלילה אירעו עימותים בכפר יעבד שבשומרון, שם נהרג הלוחם, ובתיעוד נראים פלסטינים מיידים אבנים. במקביל פעלו כוחות צה"ל במחנה הפליטים אל-פוואר שמדרום לחברון. הם עצרו שם חשודים ובעקבות עימותים שהתפתחו ביצעו ירי חי והשתמשו באמצעים לפיזור הפגנות. זיד אלקיסיה, נער בן 14, נהרג וארבעה פלסטינים נפצעו.

 

מצה"ל נמסר כי במהלך פעילות מעצר מבוקשים במחנה הפליטים התפתחה הפרת סדר אלימה שבמהלכה מחבלים השליכו אבנים וסלעים, בקבוקי תבערה ומטענים. כמו כן, נשמעו קולות ירי במרחב. לוחמי דובדבן, שנכנסו למחנה הפליטים כדי לעצור מבוקש שתכנן פיגוע ואף לכדו אותו, הגיבו באמצעים לפיזור הפגנות ובירי חי. כתוצאה מיידוי האבנים נפצע לוחם צה"ל באורח קל.

 

גם ביעבד, כאמור, אירעו עימותים הלילה. בשעות הבוקר צה"ל כבר לא פעל במקום, אך הוטל "כתר נושם". במערכת הביטחון מעבדים את כל המודיעין שנאסף במהלך הלילה, ובכלל זאת תחקור עצורים ובדיקת מצלמות. בתוך כך, בכפר ביתין, הסמוך לרמאללה, אירעה פעולה המכונה "תג מחיר" - רוססו כתובות "אני לא נרדם כשנשפך פה דם", ו"חיי חיילינו קודמים לחיי האויב". כוחות משטרה בסיוע כוחות צה"ל נכנסו לכפר לאיסוף ממצאים.

עימותים במחנה הפליטים אל-פוואר ()
העימותים במחנה הפליטים אל-פוואר

הלווית זיד אלקיסיה במחנה הפליטים אל-פוואר ()
ההלוויה ההמונית של הנער הפלסטיני שנהרג

  ()
עימותים ביעבד, הלילה

  ()

  ()
הכתובת בביתין

  ()

זיד אלקיסיה ()
זיד אלקיסיה, הנער שנהרג בעימותים במחנה הפליטים אל-פוואר

אתמול, במסגרת המצוד, עוכבו 12 פלסטינים ששהו בבניין ביעבד שממנו הושלכה האבן. מחקירת התקרית שבה נהרג בן יגאל אתמול עלה כי הלוחמים שהיו עימו הספיקו לירות לעבר הגג שממנו הושלכו האבנים - אך לא זיהו מחבלים במקום. לפי התחקיר, האבן הראשונה פגעה בין רגלי בן יגאל לרגלי חברו והיא זו שגרמה לו להביט למעלה - בזמן שהאבן הגדולה יותר, חלק מבלוק שיש, נזרקה לעברו מגובה הקומה השלישית.

 

המחבל שהשליך את האבן הגדולה מגג בית שבו בוצע מעצר בכפר יעבד בג'נין - מבנה בן שלוש קומות - ככל הנראה המתין שאחד הלוחמים ירים את ראשו, ואז השליך עליו את האבן. צוות מזל"ט של צה"ל זיהה שלושה חשודים על הגג שממנו הושלכה האבן הקלטנית, אך במקביל עקב גם אחר יידוי אבנים על-ידי כוח מקביל בנקודה אחרת בכפר. כך, ככל הנראה, בעניין של שניות, פוספסה האזהרה לחולייה של בן יגאל.

 

התקרית אירעה בזמן היציאה הרגלית של הלוחמים מפעילות מעצרים בכפר, בסביבות השעה 04:30, כשבן יגאל התמקד בסריקה לכל הכיוונים. עוד עלה בתחקיר כי הושלכה לעברו אבן נוספת שפספסה אותו, ולאחר מכן הושלכה האבן שפגעה בו. למקום הוזעק רופא הגדוד שהעניק לסמ"ר בן יגאל טיפול רפואי ראשוני, אך פציעתו הייתה אנושה והוא פונה במסוק לבית החולים רמב"ם שבחיפה - שם נקבע מותו. בן יגאל אמור היה להשתחרר בעוד כחודש.

 

 
עמית בן יגאל ()
עמית בן יגאל
 

כוחות צה
פעילות כוחות הביטחון בכפר יעבד(צילום: יואב זיתון )

פעילות צה
(צילום: AFP)

פעילות צה
(צילום: AFP)

פעילות צה
(צילום: רויטרס)

אמש הובא בן יגאל למנוחות בבית העלמין בבאר יעקב. מאות ליוו את לוחם סיירת גולני שנהרג מפגיעת האבן. את הממשלה ייצג שר הביטחון נפתלי בנט. "אני כל כך אוהבת אותך, גיבור של אמא, תשמור עלינו מלמעלה. לא יודעת איך אחזיק מעמד. אבן או לבנה, זה לא משנה, הבן שלי מתחת לאדמה", ספדה לו אמו, נאווה. "עכשיו אני אומרת לך שלום, שלום ולא להתראות. אוי איזה מלאך. השתנו לי החיים. ילד בכור שלי. ילד אהוב שלי. אנחנו נשמור על הגחלת שלך, על השמחה, על האהבה".

 

אביו של עמית, ברוך, שאישר לו לשרת ביחידה קרבית כלוחם אף שהוא היה בנו היחיד, ספד גם הוא: "הפכתי לאומלל, אין לי כלום יותר חוץ מהדבר הזה. אין לי עוד ילדים, הבן היחידי שלי. ביד הזאת חתמתי לו - אני חתמתי לו. אמרת אבא אל תסרב לי, חתמתי לך ואתה שמחת כאילו אראלה התקשרה".

 

האב ברוך המשיך: "אני כבר לא אכבר אבא, אני כלום. איזה מחיר שילמתי, תראה את התוצאה. אמרתי לו 'תשמור על עצמך אתה בן יחיד - תשמור תשמור תשמור'. אתה היית צריך לקבור אותי אבויה לא אני אותך. אבא שבשמיים, תן לי סיבה לקום מחר בבוקר".

הלוויתו של עמית בן יגאל ז
הלווייתו של עמית בן יגאל(צילום: AP)

הלוויתו של עמית בן יגאל ז
(צילום: AFP)

 

הלווית החייל שנהרג עמית בן יגאל (צילום: יריב כץ)
נאווה, אמו של עמית(צילום: יריב כץ)

הלווית החייל שנהרג עמית בן יגאל (צילום: אבי חי)
אושר, בת זוגו של עמית(צילום: אבי חי)

השר בנט סיפר כי צפה בתמונות וסרטונים של עמית. "הוא כל כך חי. צעיר חייכן, זה שמרים את המורל בקרב חבריו לצוות, שיודע ששמחה היא מדבקת. ברוך, אבא של עמית, סיפר שהוא היה בנו יחידו ושחתם לו כדי שיוכל ללכת לקרבי. כמה אומץ באב, כמה גבורה בבן", אמר.

 

אושר, בת זוגו של עמית, אמרה בבכי "אמרת שתשמור על עצמך אתמול בלילה ואיפה אתה? אתה קבור". היא הוסיפה: "תמיד רצית לעשות את הכי טוב אהבת אותי ונכנסת לי לחיים וסידרת לי אותם. אין עוד אנשים כמוך, אתה גבר בשבילי ובשביל אמך שלך, בשביל כולם".


פורסם לראשונה 13/05/2020 07:14

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים