שתף קטע נבחר

צילום: מוטי קמחי

"שיגעתם את ההורים": ראשי ערים נגד משרד החינוך

בריאיון לאולפן ynet, ראשי הערים של קריית אונו והרצליה הסבירו את סירובם לפתוח את כיתות ד'-ח' במתווה שהוצע: "בירושלים מנותקים מהשטח, תנו לנו מנדט ונעשה סדר". היום מנכ"לי האוצר והבריאות צפויים לדון בחזרה מלאה ללימודים ביישובים שבהם התחלואה נמוכה

 

 

 

יום לאחר שראשי השלטון המקומי הודיעו לראש הממשלה בנימין נתניהו כי הם דוחים את מתווה משרד החינוך להשלמת החזרה לבתי הספר, והלימודים לא ייפתחו ביום ראשון לתלמידי כיתות ד'-י' כפי שהיו אמורים במתווה הנוכחי, ראשי הערים של הרצליה וקריית אונו הסבירו היום (ד') בריאיון לאולפן ynet את עמדתם.

 

הרשויות לא יאפשרו חזרת כיתות ד'-י' במתווה הנוכחי: "הילדים לא שפני ניסיונות"

הורים זועמים: "מתווה החזרה ללימודים - בדיחה לא מצחיקה"

 

"משרד החינוך והבריאות - שיגעתם את כל המערכת העירונית והפדגוגית, שיגעתם את המשפחות", אמר ראש העיר הרצליה, משה פדלון. "ההורים אומרים שהם לא יבואו, לא מסוגלים לעמוד בתאריכים ובשעות האלה", הוסיף ראש העיר של קרית אונו, ישראל גל. היום אמור מנכ"ל משרד האוצר היוצא שי באב"ד לשוחח עם מנכ"ל משרד הבריאות שעוזב אף הוא, משה בר סימן טוב, כדי לדון בבקשה של באב"ד לאפשר חזרה מלאה ללימודים ביישובים שבהם התחלואה נמוכה

ראש עיריית קריית אונו וראש עיריית הרצליה (צילום: שחר גולדשטיין)
"לא נפתח את בתי הספר". משה פדלון וישראל גל(צילום: שחר גולדשטיין)

 

שלשום, נזכיר, משרדי החינוך והבריאות סיכמו על מתווה שלפיו מיום ראשון הקרוב תלמידי כיתות ד'-ו' יגיעו במתכונת מצומצמת לבתי הספר היסודיים, ותלמידי ז'-י' לחטיבות הביניים ולתיכונים. לפי המתווה, שיוצע למנהלי בתי הספר היסודיים, אפשרות אחת היא לחזור בכיתות ד'-ו' ללימודים בימי שישי, ואפשרות שנייה היא לחלק 5 עד 6 שעות שבועיות בימים ראשון עד חמישי אחרי סיום הלימודים בכיתות א'-ג'.

 

לגבי כיתות ז'-י', הוחלט שכל שכבה תגיע ליומיים לימודים בבית הספר החל מיום ראשון, ובשאר הימים תימשך הלמידה מהבית. בחטיבות ביניים עצמאיות, שבהן לומדים בכיתות ז'-ט', ילמדו שלושה ימים בשבוע, ובשאר הימים תימשך הלמידה מהבית. לפי המתווה, בחטיבות הביניים תבוצע חלוקה של עד 20 תלמידים בקבוצה והם יצטרכו לשבת במרחק של שני מטרים זה מזה.

 

"אין יוזמה, אין יצירתיות, כולם תחת קיבעון מחשבתי - וזה לא עובד", הסביר פדלון. "תגידו אתם במשרד הבריאות מה אתם רוצים - ואנחנו נעשה. משגעים את המשפחות - אומרים למשפחה עם שלושה ילדים 'תבואו ראשון-שלישי, אתם תבואו ברביעי, הילד ההוא יבוא רק בשישי'. מתי הם ייצאו לעבוד? זה לא פתרון. מנהלות זועקות ואומרות לראש העיר - 'תן לנו מנדט ונעשה סדר', אבל הן צמודות למתווה של מנכ"ל משרד הבריאות".

 

כיתה ריקה בבית ספר יסודי בתל אביב (צילום: AP)
"לא נפתח כיתות, משרד החינוך מנותק"(צילום: AP)

גם בקרית אונו, כאמור, הכיתות לא ייפתחו לפי שעה. "נראה שמשרד החינוך מנותק מהשטח, מהחיילים שלו, מהצרכנים שלו. זה מקרה מאוד עצוב", אמר ראש העיר גל. "ממציאים כל מני תקנות, הנחיות, ולא יודעים איך מיישמים אותן. אנחנו, ראשי הערים, יושבים מול ההורים, מול ועד ההורים המרכזי. הם אומרים שהם לא יבואו, שהם לא מסוגלים לעמוד בזה, בתאריכים ובשעות האלה".

 

גל טען כי משרד החינוך "לא מדבר עם החיילים שלו - שהם השלטון המקומי, צוותי החינוך. הוא מפיל מטרות מהרגע להרגע ומצפה שיטפלו בהן ושאנשים יפתרו את הבעיות בשטח. אי אפשר להחזיר אותם ביום ראשון ובשני לא, בשלישי כן, 15 בקפסולה הזאת ו-14 באחרת, צהרון כן וצהרון לא. מנכ"ל משרד החינוך חייב להגיד למשרד הבריאות 'לא, הדברים הם לא רציונליים".

 

לדברי פדלון, הפתרון לא חייב להיות בהכרח המשך הלמידה מרחוק. "יש לנו חדרים במתנ"סים, באולמות ספורט. יש לנו מספיק חדרים בשביל להביא את כל הילדים ולתת להם סייעות ורכזות. יש מספיק אנשים טובים שיבואו ויתרמו למאמץ הלאומי". הוא הזכיר את היוזמה שניתנת בעירו - את השמרטפיות שפתח עבור ילדי הרופאים באזור השרון. "תנו לנו, אנחנו אלה שיכולים להביא את הפתרונות ולא מישהו מירושלים. הם גורמים נזק כבד מאוד. אגב, יש לי תוכניות לפתיחת חופי הים והמסעדות - תנו לנו את המנדט ואנחנו נעשה את זה תוך 48 שעות. יש פה סיפור של אגו וריכוזיות, מספיק עם זה. אי אפשר שבכל דבר נצטרך לקבל אישור מירושלים". גל הוסיף: "אסטרטגיית היציאה של משרד החינוך והבריאות הופכת לטרגדיית יציאה. תנו לשטח לנהל את העניינים".

 

אתמול, כאמור, ראשי השלטון המקומי הודיעו כי הם דוחים את מתווה משרד החינוך להשלמת החזרה לבתי הספר, והלימודים לא ייפתחו ביום ראשון לתלמידי כיתות ד'-י' כפי שהיו אמורים במתווה הנוכחי. ראשי הרשויות קוראים לממשלה לקיים ישיבה דחופה לגיבוש מתווה חזרה מותאם שיהיה מבוסס על החזרת מערכת החינוך במלואה ביישובים שבהם התחלואה נמוכה, ובערים גדולות להחזיר ללימודים שכונות שבהם התחלואה נמוכה. "מתווה החזרה של תלמידי כיתות ד'-י' אינו מהווה חזרה ללימודים ולא נותן פתרון לאיש. ככל שלא תחזור המערכת לפעול במלואה לא נוכל לפתוח את מוסדות החינוך עבור שכבות נוספות", צוין במכתב ששיגרו לראש הממשלה יו"ר מרכז השלטון המקומי חיים ביבס ויו"ר מרכז המועצות האזוריות שי חג'ג', "הילדים הם לא שפני ניסיונות וההורים מחפשים פתרונות אמיתיים".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: שחר גולדשטיין
ראשי הערים של הרצליה וקרית אונו
צילום: שחר גולדשטיין
מומלצים