שתף קטע נבחר

הנדל יכהן כשר וחבר בקבינט, האוזר - יו"ר ועדת חוץ וביטחון

נחתם ההסכם הקואליציוני בין כחול לבן לסיעת "דרך ארץ" של הנדל והאוזר. הנדל כנראה יכהן כשר התקשורת והאוזר יהיה חבר בוועדה לבחירת שופטים ויכהן כיו"ר ועדת החוץ והביטחון. אישור הסיפוח והחלת הריבונות יעבור דרך הוודעה בראשות האוזר

 

יועז הנדל וצבי האוזר (צילום: מוטי קמחי )
נכנסים לממשלה. יועז הנדל וצבי האוזר(צילום: מוטי קמחי )

מפלגת כחול לבן חתמה הערב (רביעי) על הסכם קואליציוני עם סיעת "דרך ארץ" של יועז הנדל וצבי האוזר. לפי ההסכם ימונה הנדל לשר התקשורת, שר החקלאות או שר התרבות - וככל הנראה ישמש לבסוף כשר התקשורת. כמו כן הוא יהיה חבר בקבינט המדיני-ביטחוני. האוזר יכהן כיו"ר ועדת החוץ והביטחון, וגם יהיה חבר בוועדה לבחירת שופטים. בעקבות ההסכם הוחלט כי אישור הסיפוח והחלת הריבונות בכנסת יעבור דרך ועדת החוץ והביטחון בראשות האוזר.

 

לעיון במסמך המלא לחצו כאן

 

ההסכם הקואליציוני יונח בקרוב על שולחן הכנסת, כדי לאפשר לח"כים לעיין בהסכמים הקואליציוניים השונים לפחות 24 שעות לפני השבעת הממשלה - כפי שדורש החוק.

 

 

ההערכה בכחול לבן היא כי מינויו של הנדל לשר וחבר בקבינט תיצור רוב ימני בממשלה, כך שנושאים רגישים מבחינה מדינית וביטחונית יזכו לרוב של קולות ימניים בממשלה. מאחר שמדובר בממשלה שוויונית בקבלת ההחלטות שלה בין הליכוד לבין כחול לבן, הרי שחבר בממשלה כמו יועז הנדל יכול להכריע הצבעות שיהיו במחלוקת בין שתי המפלגות או בין נתניהו לגנץ. הנדל גם צפוי לתמוך בהצעות הסיפוח של שטחים ביהודה ושומרון.

 

הנדל והאוזר נבחרו לכנסת במסגרת רשימת כחול לבן מטעם מפלגת תל"ם של משה (בוגי) יעלון, והקימו סיעה נפרדת בעקבות התפרקות כחול לבן. שניהם היו בכירים בלשכתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו - האוזר היה מזכיר הממשלה בשנים 2013-2009 והנדל היה ראש המערך ההסברה הלאומי בשנים 2012-2011. השניים עזבו את לשכת ראש הממשלה בעקבות פרשת נתן אשל, אחרי שחשפו את החשדות להטרדה מינית מצידו של ראש הסגל.

 

הנדל הוא דוקטור להיסטוריה צבאית ועיתונאי לשעבר. שימש כעיתונאי בעיתונים "ידיעות אחרונות", "מקור ראשון" ו"מעריב", וכן בגלי צה"ל ובתאגיד השידור "כאן". הוא מתגורר במושב נס הרים ומחזיק בדרגת סגן אלוף במילואים. האוזר הוא עורך דין בהכשרתו. הצטרף לחיים הציבוריים ב-1994 כשמונה לדובר הליכוד. ב-1997 מונה ליו"ר המועצה לשידורי כבלים כשהיה רק בן 29. מתגורר בתל אביב.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים