שתף קטע נבחר

לא ייכנס לכלא: מאסר על תנאי לאלון חסן

הפרקליטות ביקשה להטיל על יו"ר ועד עובדי נמל אשדוד לשעבר עונש מאסר של 9 עד 18 חודשים, אך בית המשפט המחוזי בבאר שבע מתח ביקורת על אופן ניהול ההליך המשפטי נגדו וקבע כי הוא ירצה 150 שעות לתועלת הציבור ומאסר על תנאי ל-3 חודשים. הפרקליטות תשקול לערער

בית המשפט המחוזי בבאר שבע הקל היום (ה') בעונשו של אלון חסן, לשעבר יו"ר ועד עובדי אשדוד, וגזר עליו מאסר על תנאי לשלושה חודשים ו-150 שעות לתועלת הציבור. 

 

אלון חסן (צילום: חיים הורנשטיין )
אלון חסן(צילום: חיים הורנשטיין )

העונש המקל מגיע לאחר שאשתקד קיבל בית המשפט העליון באופן חלקי את ערעור המדינה על זיכויו של חסן  והחליט להרשיע אותו בשתי עבירות של מרמה והפרת אמונים של עובד ציבור ובשתי עבירות של מרמה והפרת אמונים בתאגיד. מנגד, ערעור המדינה על זיכויו של חסן באישום אחד נדחה.

 

לאחר מכן הוחזר התיק לביהמ"ש המחוזי בבאר שבע. - שדחה את בקשת ההגנה לבטל את ההרשעה וקבע כי "להרשעה היבט הרתעתי, ועל עבירות מסוג זה יש לתת את הדגש לאינטרס הציבור לשמירה על טוהר המידות בשירות הציבורי ולצורך הבטחת אמון הציבור".

 

שופטי העליון קבעו  כי יש להרשיע את חסן משום שבעת שכיהן כיו"ר ועד העובדים בנמל אשדוד - הוא הוציא פרוטוקולים של הדירקטוריון, כמו גם דו"ח ביקורת פנימי של הנמל ומסר אותם לחברת "דנה לוגיסטיקה", שבן דודו הועסק בה כמנהל בכיר, תוך ששם את עצמו בניגוד עניינים מובהק בין האינטרס של הנמל לבין האינטרס של חברת "דנה "והאינטרס האישי שלו בתוצאות הליך משפטי שנקטה חברת "דנה" נגד הנמל.

 

 

בגזר הדין מתח בית המשפט המחוזי ביקורת על אופן ניהול ההליך המשפטי נגד חסן:  "מדובר בהתנהלות בעייתית וחמורה אשר בוצעה כלפי הנאשם". אלא שגם לאחר שנשקלו טענות ה"הגנה מן הצדק" ולאחר התלבטות, קבע השופט כי  "הגם שקיימת שורת שיקולים התומכים בביטול ההרשעה, מסקנתי היא כי השיקולים המצטברים שמנגד גוברים, ולפיכך נדחית העתירה לביטול ההרשעה".

 

בתום הדיון אמר עו"ד אשר אוחיון, סנגורו של אלון חסן: "בית המשפט התלבט מאוד אם לבטל לחלוטין את ההרשעה, וזה היה כחוט השערה בינו לבין ביטול גמור של ההרשעה. בסופו של דבר הוטל על אלון חסן עונש קל ביותר שיש בו מסר מהדהד: מאסר על תנאי קצר ביותר וכמה שעות התנדבות למען הציבור בלי קנס בכלל, להביע מבחינה הצהרתית את דעתו של בית המשפט שהעבירות הן ברף הנמוך ביותר של הענישה ושהנזקים שנגרמו לאלון חסן לא עומדים בשום יחס פרופורציונלי לקלות המעשים שבהם".

 

בפרקליטות מחוז דרום מסרו כי ישקלו לערער על החלטת בית המשפט: "בית המשפט העליון קבע שחסן ניצל לרעה את כוחו ומעמדו בנמל ופעל תוך ניגוד עניינים חריף, כשהוא מערב אינטרס כלכלי של מקורביו בשווי של כשני מיליון שקל ואינטרסים אישיים.

 

"בית המשפט העליון קבע שנסיבות ביצוע העבירות הן ברף חומרה גבוה ועוצמת הפגיעה באינטרסים הציבוריים גבוהה. בהליכים שונים הדגישו בתי המשפט לא אחת את הצורך במאסר מאחורי סורג ובריח בגין ביצוע עבירות של מרמה והפרת אמונים".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: חיים הורנשטיין
אלון חסן
צילום: חיים הורנשטיין
מומלצים