שתף קטע נבחר

הסכם עם רפי פרץ: שר ירושלים, מורשת ומיזמים לאומיים

שר החינוך היוצא רפי פרץ, ששקל לפרוש מהפוליטיקה לאחר שנתניהו התכוון לתת את התיק שבו חפץ לדוד אמסלם, מונה בסופו של דבר לשר לענייני ירושלים. "נעניתי לבקשת נתניהו לייצג את הציונות הדתית", אמר יו"ר הבית היהודי שהתפצל מימינה

 

Министр просвещения Рафи Перец. Фото: Йоав Дудкевич ()
מצטרף לממשלה. רפי פרץ

 

שר החינוך שהיה חלק מימינה, החליט להתפצל ממנה כדי להישאר בממשלה בתפקיד אחר ושקל לפרוש מהחיים הפוליטיים לאחר שלא היה ברור אם יקבל את אותו תיק - מצטרף בסופו של דבר לממשלת נתניהו-גנץ. השר רפי פרץ, יו"ר הבית היהודי, חתם הלילה (בין חמישי לשישי) על הסכם קואליציוני עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, לפיו יכהן כשר ירושלים, מורשת ומיזמים לאומיים. לאחר החתימה צייץ פרץ בטוויטר וכתב: "ירושלים אורו של עולם".

 

תסיסה בליכוד: 14 מועמדים לשרים, הרבה פחות תיקים

  ()
 

על פי ההסכם בין הבית היהודי לליכוד, ישמש פרץ כמשקיף בקבינט המדיני-ביטחוני ויהיה חבר בוועדת השרים לחקיקה. בהודעה המשותפת לשתי המפלגות, לאחר חצות וכמה שעות אחרי דחיית השבעת הממשלה עקב הבעיות באיוש התיקים, נכתב כי תוסדר פעילות ותקצוב מערכת החינוך הממלכתית דתית בבסיס התקציב, ובעת מינוי דיינים לבתי הדין הרבניים, שליש מהם ימונו מהציונות הדתית.

 

 

 

"אני מברך את השר רפי פרץ על הצטרפותו לממשלה", אמר נתניהו. "השר פרץ גילה אחריות כלפי הציונות הדתית ויהיה שותף מרכזי בממשלה שתוקם. כפי שהתחייבתי, יחד נמשיך להוביל מהלכים חשובים עבור הציונות הדתית ובראשם מהלך היסטורי של החלת הריבונות".

 

פרץ, שמקורביו אמרו כי שקל לפרוש מפוליטיקה בעקבות כוונת נתניהו להעניק את תיק ירושלים והמורשת לשר דוד אמסלם, אמר עם חתימת ההסכם כי "הציונות הדתית נכנסת תחת האלונקה ולוקחת חלק בהנהגת המדינה. נעניתי לבקשתו של ראש הממשלה להצטרף לממשלה ולייצג את דרכה של הציונות הדתית באמצעות חיזוק מעמדה של ירושלים, בירתנו הנצחית. ירושלים ועם ישראל הולכים יחדיו והציונות הדתית תעשה הכול על מנת שהדגל ימשיך להתנוסס".

 

 

 

אמש תקף יו"ר ימינה נפתלי בנט, שהצהיר כי פני מפלגתו לאופוזיציה, את ראש הממשלה נתניהו. זאת, על רקע דברי ח"כ מיקי זוהר מהליכוד, מקורבו של נתניהו, לפיו נתניהו עדיין מנסה לצרף את ימינה. "משא ומתן עם הליכוד? לא היה כלום כי אין כלום. נתניהו רוצה לצדו גמדים מוחלשים ולא ימנים חזקים", אמר בנט בתחילת דבריו.

 

על קווי היסוד של הממשלה אמר בנט: "כמעט בהסתר, הליכוד וכחול לבן הגישו ככה בשקט כגנבים בלילה את קווי היסוד של הממשלה החדשה. נדהמתי לגלות שנתניהו מחק את הריבונות והמילים יהודה ושומרון מקווי היסוד. יכול להיות שזה העליב את רגשותיהם של בני גנץ וגבי אשכנזי ואסף זמיר, את רגשות השמאל האנינים שלהם, לכתוב יו"ש. אבל כתבו נגב, גליל, ומחקו את יו"ש מקווי היסוד של הממשלה, וזו הסיבה שהוא בעט בימינה. נתניהו רוצה לצדו גמדים מוחלשים, לא ימנים חזקים".

 

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים