שתף קטע נבחר

נעצרה חשודה שחפרה בקברו של חלל צה"ל: ניצולת פיגוע שאחריה התנהל מצוד

תושבת ראשון לציון בת 41 חשודה שחיללה את קברו של רס"ל עמית בן יגאל ז"ל בבאר יעקב. ל-ynet נודע כי היא ניצלה בעבר מפיגוע. בימים האחרונים ניהלה המשטרה מצוד רחב היקף אחרי האישה שהתגוררה גם בשכונת מאה שערים

משפחתו של עמית בן יגאל מעל חלקת קברו ()
הוריו של עמית בחלקת הקבר

המשטרה הודיעה הערב (יום ב') כי עצרה תושבת ראשון לציון בת 41 בחשד שחיללה וחפרה בקברו של רס"ל עמית בן יגאל ז"ל בבאר יעקב. בן יגאל נהרג מאבן שהושלכה עליו במבצע מעצרים בשומרון. ל-ynet נודע כי האישה הסובלת כנראה מלקות נפשית ניצלה בעבר מפיגוע. בימים האחרונים ניהלה המשטרה מצוד רחב היקף אחריה.   

 

במשטרה ציינו כי המעצר התאפשר בעקבות חקירה מורכבת. החשודה נלקחה לחקירה בתחנת המשטרה ברמלה ומחר תובא לדיון בעניינה בבית משפט השלום בראשון לציון. האישה התגוררה לסירוגין בשפלה ובשכונת מאה שערים בירושלים.

 

ברוך, אביו של עמית, אמר ל-ynet בעקבות מעצר החשודה בהשחתת קבר בנו: "אני מרחם עליה, אדם נורמלי לא היה עושה דבר כזה. זה לא יעזור לי לכעוס, מי שעשה את זה צריך טיפול".

 

בתוך כך, רעיית ראש הממשלה שרה נתניהו ביקרה היום בבית משפחתו של עמית ברמת גן, וכתבה בספר לזכרו: "עמית היקר, אני יושבת עכשיו עם הוריך היקרים, אבל אתה כאן איתנו. תמונותיך, יופייך ויופי נפשך הזכה, נמצאים איתנו כאן. הוריך אנשים מופלאים וגיבורים, ואין פלא שאתה הוא בנם. ממשיך שושלת הדורות והגבורה של עם ישראל. חייל מצטיין וגיבור שלנו. ראש הממשלה ואני מוקירים אותך ומצדיעים לך, עמית היקר, יקרינו, יקיר עם ישראל. לא אשכח את הסיפור של אביך על כך שתמיד זכרת ודיברת על המפגש שלנו בטקס המשואות ב-2017. נגעתי לליבי מאוד מאוד. לעולם לא נשכח אותך".

עמית בן יגאל ()
עמית בן יגאל ז"ל

שרה נתניהו קיימה ביקור תנחומים בבית משפחתו של עמית בן יגאל ז
שרה נתניהו בבית משפחתו של עמית

אתמול פורסם לראשונה ב-ynet כי תיעוד שהגיע לידי המשטרה העלה כי אישה חפרה ונגעה בזרי פרחים במשך שעות בקבר הטרי של לוחם גולני לאחר שהובא למנוחות. האישה נראתה במצלמת אבטחה באתר בנייה סמוך לבית העלמין הצבאי בבאר יעקב.

 

סימני החפירה על חלקת הקבר התגלו יומיים אחרי שבן יגאל הובא למנוחות. המשפחה עודכנה באופן מיידי ואביו ברוך הגיע לבית העלמין מלווה בגורמי הצבא. נציגי הרבנות הצבאית הגיעו למקום ווידאו כי כבוד המת לא חולל.משפחה אחרת שחלפה במקום וראתה את סימני החפירה הזעיקה למקום את המשטרה.

 

מהפרטים שידועים כעת עולה כי החשודה בהשחתת הקבר חזרה בתשובה לאחר שניצלה בפיגוע והפכה לחרדית. לפני כשנה היא נעצרה בעקבות מעשה דומה בקבר של בעלה. במשטרה מעריכים שמדובר למעשה באירוע על רקע נפשי ולא בעל אופי פלילי או לאומני כפי שחששו בהתחלה.

 

הפיגוע שבו ניצלה החשודה אירע לפני כ-18 שנה בשוק מחנה יהודה בירושלים, וגבה את חייהם של רבים. מחבלת מתאבדת הפעילה אז מטען רב עוצמה. לפי המשטרה, מאז הפיגוע הידרדר מצבה הנפשי של החשודה. את המעשה הדומה בחלקת הקבר של בעלה שממנו התאלמנה לפני כשנה היא תירצה אז במניעים דתיים.  לחוקרים ברור שהאישה זקוקה לטיפול בשל מצבה הנפשי הרעוע. עוד התברר כי בעת המצוד אחריה, הסתובבה האישה ללא טלפון ולא יצרה קשר עם הסביבה ולכן החוקרים התקשו לאתר אותה.

קברו של עמית בן יגאל ()
חלקת הקבר לאחר ההשחתה

הלוויתו של עמית בן יגאל ז
האב ברוך בהלוויה(צילום: AP)

הלוויתו של עמית בן יגאל ז
האם נאוה(צילום: AP)

בעקבות המקרה הציב צה"ל שמירה של קצינים וחיילים 24 שעות ביממה על חלקת הקבר של החייל. בצה"ל אמרו מיד לאחר גילוי ההשחתה כי "תתבצע אטימה של הקבר ועד לסיום התהליך תועמד שמירה של חיילי חטיבת גולני באזור בית העלמין", מצה"ל אמרו בנוסף כי "יש לגנות בתוקף כל פגיעה בכבוד חללי צה"ל. צה"ל ומשטרת ישראל פועלים לחקירת האירוע ובירור הנסיבות".

 

במשרד הביטחון אמרו אז כי "אנשי היחידה להנצחת החייל במשרד הביטחון שוהים בחלקת הקבר של סמ"ר עמית בן יגאל ז"ל מאז היוודע האירוע ומטפלים בחלקת הקבר יחד עם הרבנות הצבאית.

 

"משרד הביטחון מביע זעזוע ושאט נפש מהמעשה. אגף משפחות, הנצחה ומורשת מלווה את משפחת בן יגאל ויעניק לה את כל התמיכה והסיוע הנדרשים".

 

ניסים גוזלן, ראש מועצת באר יעקב, התייחס לתפיסת החשודה והודיע על הנצחתו של עמית בן יגאל: "מדובר במקרה חמור ומצער. היום בתום השבעה, שוחחתי עם ברוך אביו של החייל, יליד באר יעקב, על הנצחת בנו באמצעות קריאת מגרש הכדורגל החדש המצוי ממש מתחת לבית העלמין, על שמו. עמית היה ספורטאי מוצלח ואוהד כדורגל מושבע".

 

בתוך כך, כוחות הביטחון ממשיכים במצוד אחר המחבל שהשליך חלק מבלוק שיש לעבר הלוחם בכפר הפלסטיני יעבד. עמית, שהיה אמור לסיים את שירות החובה בעוד כחודש, נפצע אנושות מפגיעת האבן הגדולה. הוא פונה במסוק לבית החולים רמב"ם בחיפה, ושם נקבע מותו.

 

בהכנת הידיעה השתתף רועי רובינשטיין
לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים