שתף קטע נבחר
צילום: אוהד צויגנברג

קדימה ביבי, תגמור עם זה

הייתי עם נתניהו בפרשת עמדי, כשרווחה שם בצדק תחושת רדיפה. אם גם הפעם הוא מאמין בחפותו, הוא צריך לפעול לסיים את זה מהר. בלי השטיקים

 

בנימין נתניהו (צילום: AFP) (צילום: AFP)
בנימין נתניהו(צילום: AFP)

הוא קיבל את קולותיהם של 1,352,449 אזרחים שהצביעו עבורו במישרין ואת תמיכתם בעקיפין של עוד כמה מאות אלפים שבחרו במפלגות גוש הימין. מרבית יריביו הפוליטיים שבמשך שנה וחצי צווחו "רק לא ביבי" חזרו בתשובה רק כדי להצטרף אליו לשולחן הממשלה. אפילו נשיאת בית המשפט העליון ועשרת שופטיה נתנו לו את ההכשר להמשיך ולכהן. אז מה נשאר לבנימין נתניהו? רק להוכיח שלא יהיה כלום כי לא היה כלום, משפט אלמותי שהפך לשגור יותר מ"אם תרצו אין זו אגדה".

 

 

ביום ראשון, לראשונה בהיסטוריה, אמור ראש ממשלה ישראלי מכהן להתייצב להקראת משפטו באשמת שוחד, מרמה והפרת אמונים. כתבתי "אמור להתייצב", בשל ניסיונותיו של הנאשם לגרור רגליו מהמקום הלא סימפטי הזה, מהלך המצטרף לכל מיני תרגילים ותמרונים שלו ושל פרקליטיו לדחות את מיצוי הדין. שלא לומר אימת הדין.

 

נכון, מגפת הקורונה הייתה תירוץ ראוי לדחיית המשפט. נכון, נתניהו ממתין שאולי בכל זאת יאפשרו לו לקבל מימון חיצוני להגנתו ורק אז יוכל להשלים את סוללת פרקליטיו. ובכל זאת, את הביטוי "פסק דין חלוט" שמענו וקראנו בשנים האחרונות פעמים אינספור דווקא מסביבתו של נתניהו, ללמדכם שזה לא גמור עד שזה גמור.

 

עבדתי עם נתניהו כשהוא נחקר בפרשת עמדי וההובלות וליוויתי אותו בדרכו לחדר החקירות בפרשת המתנות. הייתה שם תחושה מוצדקת של רדיפה. גם אז שיתפה המשטרה פעולה עם התקשורת, תזמנה את החיפוש במעונו והדליפה כל פרט מחקירתו. אבל בסוף? בסוף זה נגמר בלא כלום.

 

החוק מאפשר לנתניהו לנסות למשוך ולמשוך. פעם לא יגיע מנימוק משפטי, פעם לא יתייצב מנימוק ביטחוני, ופעם בנימוק היצירתי החדש של מי שהקים ממשלה יקרה באופן מגוחך, שלפיו הוא לא רוצה להעמיס עלינו את העלויות הכרוכות באבטחתו בדרך לבית המשפט.

 

זה עלול להיות משפט שיתנהל עד לאינסוף. אולי יתחרה במשפט הארוך בתולדות המדינה, שבמסגרתו תבע כוכב הכדורסל ארז לוסטיג את שותפו לעסקים גבריאל דוביצקי. ההליך הסתיים כעבור 28 שנים ובעלויות ניהול משפט שהאפילו על מקור הסכסוך. ה"פרינציפ", העקשנות של לוסטיג, כך הוא העיד, הרסו את חייו. זה עלה לו בממון ובנזק משפחתי יקר.

 

מנתניהו יש לצפות שלא יילך למחוזות האלה, כי לפי קצב התירוצים, הדחיות והשטיקים, עלול משפטו להסתיים רק אחרי עוד כמה עשורים. אם נתניהו מאמין בחפותו וביכולתו להוכיח אותה – הוא צריך לדרוש לעשות את זה כמה שיותר מהר.

 

תעשה הפוך גוטה, הפוך. אל תיתן לנו לחשוב חלילה שאינך מאמין שיש שופטים בירושלים. ואם אתה אכן סבור שאין, תעדכן אותנו עכשיו. חשוב שנדע.

 

  • אביב בושינסקי הוא איש עסקים ולשעבר יועץ התקשורת של בנימין נתניהו

 

מעוניינים להציע טור לערוץ הדעות של ynet? שלחו לנו ynetopinion@gmail.com

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים