שתף קטע נבחר

תושב רמלה נאשם באונס ברשת של בת 14 עם תסמונת דאון

לפי כתב האישום, הנאשם יצר קשר עם הנערה באתר היכרויות וביקש ממנה לשלוח לו תמונות אינטימיות וחשופות, וכן לבצע בעצמה מעשה מגונה למרות שידע שהיא קטינה וכי היא לוקה בשכלה

פרקליטות מחוז צפון הגישה היום (ג') לבית המשפט המחוזי בנצרת כתב אישום נגד תושב רמלה, בן 33, בגין אונס ברשת של נערה בת 14 הלוקה בתסמונת דאון. כתב האישום מייחס לו עבירות של מעשה אינוס ומעשה מגונה בנסיבות אינוס.

 

Задержанный в наручниках. Иллюстрация: shutterstock  ()
אילוסטרציה

לפי המיוחס לו, הנאשם הכיר את הנערה באתר הכרויות שאליו נרשמה כדי למצוא "חבר לחתונה". במהלך התקשורת עמה, הבין הנאשם את מצבה - אולם המשיך במעשיו. באישום מתואר כי הוא פנה אליה בשמה הפרטי באתר, והיא בתגובה כתבה לו: "אתה אוהב אותי".

 

"בשלב זה", נכתב באישום, "חשד הנאשם כי הקטינה לוקה בשכלה וחרף זאת המשיך לקיים עמה קשר באפליקציה. הוא שאל אותה אם יש לה וואטסאפ וביקש שתשלח לו את מספר הטלפון שלה. הקטינה שלחה אל הנאשם פעמיים מספר שגוי - עובדה שהגבירה את חשדו של הנאשם ביחס ללקותה השכלית, אולם חרף זאת הוא המשיך לקיים עמה קשר, שלח לה את מספר הטלפון שלו, והנחה אותה לשלוח לו הודעה".

 

בהמשך, כפי המתואר, שלחה הנערה לנאשם את תמונתה שממנה ניכר כי היא סובלת מתסמונת דאון אך הוא, כאמור, לא הרפה והנחה אותה לשלוח אליו תמונות אינטימיות וחשופות - וכך עשתה. הוא נאשם גם כי הורה לה לבצע בעצמה מעשים מגונים. בפרקליטות ביקשו מבית המשפט להאריך את מעצרו של הנאשם עד תום ההליכים בעניינו.

 

במשטרה ריכזו מספר המלצות למשתמשים ולהורים בנושא גלישה בטוחה:

חפשו בעזרת מושג המפתח parental control כלים שונים למניעת חשיפה של ילדים לחומרים מיניים ולבקרה עליהם.

קבעו פילטרים לצמצום הסיכון לקבלת תוצאות המכילות חומרים למבוגרים, כולל פורנוגרפיה, בעזרת מנועי חיפוש כמו google, yahoo, ו-bing.

קבעו את רמת הפרטיות של המשתמש בהגדרת החשבון באתרי מדיה חברתית פופולריים כמו יוטיוב ופייסבוק.

עקבו אחר הפעילות של הילדים באינטרנט בעזרת אפליקציות ייעודיות לטלפונים חכמים ולטאבלטים.

השתמשו באפליקציות ובשירותים לסינון תכנים שמציעים ספקי אינטרנט באתרים שלהם.

מנעו Pop-Ups (חלונות צצים) בהגדרות הדפדפן לצמצום האפשרויות שקטינים יגיעו לתוכן בלתי רצוי בטעות.

דאגו שהמחשב יהיה במקום מרכזי בבית.

הקפידו שהטלפון או הטאבלט יישארו בלילה מחוץ לחדר הילדים.

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים