שתף קטע נבחר

בחגיגות יום ירושלים - צעירה לרפי פרץ: "למה נכנסת לממשלה עם הרבה שרים?"

בצל מגבלות הקורונה נערכו חגיגות יום ירושלים המצומצמות. משתתפת אחת תועדה בעימות עם השר: "מקבל משכורת במקום אנשים שאין להם מה לאכול". נתניהו: "טראמפ הצהיר שירושלים תישאר לא מחולקת, זה חשוב"

 

 

בירושלים התקיימו היום (חמישי) חגיגות יום ירושלים, שנערכו באופן מצומצם לאור סכנת נגיף הקורונה. על מתכונת האירועים הוסכם בין המארגנים לממשלה בתום דיונים משפטיים שהגיעו עד בג"ץ והושלמו רק אתמול. במהלך החגיגות התעמתה אחת המשתתפות עם השר לענייני ירושלים ומורשת רפי פרץ והטיחה בו: "למה הסכמת להיכנס לממשלה שיש בה כל כך הרבה שרים?".

 

המשתתפת הצעירה אמרה לשר פרץ: "כל כך הרבה משכורות שהולכות לתיקים מיותרים. השר לענייני דברים שלא רלוונטיים בכלל". פרץ ניסה להשיב לה: "כי על הפרק זה המעונות, על הפרק זה משבר הקורונה, על הפרק זה סוגיות כלכליות".

צעירה מטיחה ברפי פרץ: ״למה נכנסת לממשלה שיש בה כל כך הרבה שרים?
הצעירה שהתעמתה עם רפי פרץ: "שר לענייני דברים שלא רלוונטיים בכלל"(צילום: גלעד כהן)

 

 

אך הצעירה לא השתכנעה ואמרה לו: "אז איך אתה יכול לעסוק בזה, כשבמקום להיות חבר כנסת מן המניין אתה תקבל משכורת של שר, תיק של שר, תנאים של שר? במקום אנשים שאין להם מה לאכול. אנשים שאין להם מה לאכול לא מקבלים משכורת, ואתה תקבל משכורת בתנאים של שר ותבגוד בציבור הבוחרים שלך".

 

השר פרץ התגונן ואמר: "סתם את אומרת את המשפט הזה עוד פעם, אני לא בוגד", אך היא הבהירה: "אני מרגישה נבגדת, בתור בוחרת שלך".

 

בינתיים התקיימו האירועים החגיגיים בעיר. האירוע הראשון היה שיירה של עשרות מכוניות מעוטרות בדגלי ישראל שנסעה ברחבי העיר. היא יצאה מחניון אצטדיון טדי וחלפה ליד הכנסת, שערי העיר העתיקה והגיעה עד לכותל המערבי.

צעדת הדגלים המסורתית לציון יום ירושלים בהשתתפות רפי פרץ ויהודה גליק (צילום: יואב דודקביץ)
החוגגים באזור העיר העתיקה(צילום: יואב דודקביץ)

צעדת הדגלים המסורתית לציון יום ירושלים בהשתתפות רפי פרץ ויהודה גליק (צילום: יואב דודקביץ)
(צילום: יואב דודקביץ)

צעדת הדגלים המסורתית לציון יום ירושלים בהשתתפות רפי פרץ ויהודה גליק (צילום: יואב דודקביץ)
(צילום: יואב דודקביץ)
 

 

 

אירוע נוסף היה "השרשרת האנושית". השתתפו בה כ-200 חוגגים שנעמדו סביב מרבית שערי העיר העתיקה עם דגלים. אירוע זה החליף את מצעד "ריקוד הדגלים" שנערך מדי שנה בהשתתפות עשרות אלפים.

 

השר פרץ אמר לחוגגים בשער יפו: "53 שנים של מלחמות, אינתיפאדות, משברים לאומיים ולצערנו עכשיו גם מגיפות, לא עצרו אותנו מלשמוח בשמחתה של ירושלים, העיר שחוברה לה יחדיו".

 

בערב נערכה גם עצרת בכותל המערבי, שבה הותר להשתתף למספר מצומצם של אנשים. לכל אורך היום איבטחה המשטרה את החגיגות בכוחות מתוגברים.

 

נתניהו: "מוכן למו"מ על בסיס תוכנית טראמפ"

בגבעת התחמושת התקיים הטקס הממלכתי לציון 53 שנים לשחרור ואיחוד ירושלים. ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בנאומו: "כשביקרתי בוושינגטון בתחילת השנה, לרגל הצגת חזון השלום של הנשיא טראמפ, הוא הצהיר כי תחת החזון ירושלים תישאר בירתה הלא מחולקת של ישראל. זה חשוב לירושלים, זה חשוב לעמנו, זה חשוב למדינת ישראל".

 

 

בנימין נתניהו בטקס הממלכתי לציון 53 שנים לשחרורה ואיחודה של ירושלים (צילום: לע
נתניהו בנאום לציון איחוד ירושלים(צילום: לע"מ)
 

נתניהו המשיך: "אמרתי בוושינגטון שאני מוכן לנהל משא ומתן על בסיס חזון השלום של הנשיא. ואחרי הקמתה של ממשלת האחדות הלאומית אני חוזר ואומר זאת היום. שמחתי לשמוע השבוע ששותפיי לממשלה החדשה גם הם בעמדה זו".

 

נשיא המדינה ראובן ריבלין קרא בנאומו להשקיע משאבים בפיתוח מזרח ירושלים וכלל האזורים בה באופן שוויוני: "בירושלים של כולנו, כן של כולנו, אין ואסור שיהיו חורים שחורים. זוהי אחריות עירונית ולאומית. קטמון ועיר דוד, בית צפפא ומעלה הזיתים, כיכר השבת ושער שכם, פסגת זאב ובית חנינא, רחביה ואבו תור - כולם חלק מאותה העיר שאנחנו כולנו ממשיכים לחבר אותה יחד. זוהי המשמעות העמוקה של ירושלים מאוחדת, של ירושלים שחוברה לה יחדיו".

 

לרגל החג פרסם הזמר שלומי שבת שיר חדש בשם "ירושלים - ריקוד" שהושמע לראשונה בטקס הממלכתי. בקליפ משתתפים רקדים מרחבי הארץ והעולם שהצטלמו אליו ממקומות מגוריהם.

 

 

לקראת חצות שודר נאום מוקלט של ראש הממשלה נתניהו, בחגיגות שנערכו במרכז הרב. נתניהו הביע בדבריו את תמיכתו בציונות הדתית - תוך שהוא רומז לרצונו לצרף בעתיד את מפלגת ימינה לקואליציה.

 

"יש לי יחס אוהב כלפי הציונות הדתית. בממשלת האחדות הלאומית שהקמנו בתחילת השבוע יש לא מעט שרים דתיים, אבל אני רוצה שיהיו אצלנו בממשלה עוד ואני מקווה שהם יצטרפו", אמר נתניהו. לדברי נתניהו הדבר מתבקש וחשוב לקראת "המשימות הגורליות שלפנינו ולעניין ארץ ישראל ומדינת ישראל".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: גלעד כהן
הצעירה מתעמתת עם השר פרץ
צילום: גלעד כהן
מומלצים