שתף קטע נבחר

"מסר גרסאות סותרות": החשוד ואמו מול משפחת הנרצחת

בית משפט השלום בת"א האריך ב-8 ימים את מעצרו של עמית אלמוג מרמת גן, החשוד שחנק למוות את בת זוגו מאיה ווישניאק ולאחר מכן דקר את אימו. המשטרה: "הוא משתף פעולה באופן חלקי מאוד". אם החשוד וחבריו הגיעו לבית המשפט, גם בני משפחתה של מאיה ז"ל התייצבו

 


בית משפט השלום בתל אביב האריך בצהריים (יום א') בשמונה ימים את מעצרו של עמית אלמוג, בן ה-21 מרמת גן, החשוד שרצח לפני כשבוע את בת זוגו מאיה ווישניאק בת ה-22 מאורנית בדירת מגוריו ולאחר מכן ניסה לרצוח את אימו.

 

נציג המשטרה, רב-פקד אסף צוויג, טען בפתח הדיון כי החשוד מסר גרסאות שונות במהלך חקירותיו במשטרה. עוד טען כי העברת תוצאות בדיקת הפסיכיאטר המחוזי לעיון צוות הגנה עלול לשבש את החקירה, מאחר שהחשוד עבר בדיקה פסיכיאטרית על ידי פסיכיאטר מטעמו, כך שייתכן שהחשוד מסר גרסאות סותרות.

עמית אלמוג בהארכת מעצרו (צילום: מוטי קמחי)
עמית אלמוג בהארכת מעצרו(צילום: מוטי קמחי)

 

Майя Вишняк. Убита в Рамат-Гане 16 мая ()
מאיה ווישניאק
 

אמו של החשוד עמית אלמוג בהארכת מעצרו בחשד לרצח זוגתו מאיה ווישניאק ברמת גן (צילום: מוטי קמחי)
אמו של החשוד, בדיון בבית המשפט(צילום: מוטי קמחי)

"החשוד עבר שתי בדיקות פסיכיאטריות, צוות החקירה עשה פעולות חקירה רבות מאז הוא נעצר. החשוד משתף איתנו פעולה באופן חלקי מאוד דבר שמאריך את החקירה שלנו ויוצר פעולות נוספות", אמר נציג המשטרה.

 

רב-פקד צוויג הוסיף כי החשוד אמר בחקירתו שלא השתמש בסמים בעת האחרונה ולכן לא נערכה לו בדיקת דם סמוך למעצרו. "החשוד לא העלה כל טענה שהוא תחת השפעת חומרים משכרים או אלכוהול ומכחיש שהיה תחת השפעת סם או כל משקרה אחר בעת ביצוע העבירה", אמר. "הוא הכחיש שעישן סמים. אני לא אכניס לחשוד מזרק בכוח ואשאב לו דם בכוח. לא הייתה אינדיקציה שהוא תחת השפעת סמים. בבית שלו נמצא סם לצריכה עצמית והחשוד אמר 'זה לא מעכשיו, זה שמור אצלי ממזמן'".

 

עורכת דינו של החשוד, עו"ד אורית חיון, טענה שהמשטרה הביאה לחשוד מזון דוגמת רוגלך שעלול לפגוע בבריאות מאחר והוא סובל מסכרת. "אולי הם עושים לו בכוונה", אמרה עורכת הדין. בנוסף דרשה עו"ד חיון כי תעשה לחשוד בדיקת דם על ידי המשטרה בכדי לבדוק שאריות סם בדמו של החשוד כך שמבחנה אחת תישמר לצוות ההגנה בכדי שתיבדק על ידי מומחה מההגנה לאחר שיוגש כתב אישום.

משפחתה של מאיה ווישניאק ז
משפחתה של מאיה ווישניאק(צילום: מוטי קמחי)

משפחתה של מאיה ווישניאק ז
(צילום: מוטי קמחי)

אביה של מאיה ווישניאק  ז
הדוד של מאיה ווישניאק(צילום: מוטי קמחי )

השופטת ענת יהב קבעה בהחלטתה כי "התמונה הולכת ומתבהרת עד כמה שניתן לגבי הביצוע הפיזי לפחות. על פי עדותו של החשוד, הרי שהחשוד באופן ברור מציין בחקירתו שהוא איננו משתמש בסמים היום ולא ביקש כל בדיקה שהיא, לא הוא ולא מיופה כוחו. לא ראיתי שיש אינדיקציה שהחשוד נראה מסומם או יש ריח אלכוהול מפיו". השופטת יהב הורתה למשטרה לבצע לחשוד בדיקת דם בתוך 48 שעות ושמבחנה תישמר במעבדה לצורכי ההגנה בהתאם לנהלי המעבדה.

 

לאולם בית המשפט הגיעה אימו של אלמוג כשהיא מלווה בחבריו של בנה שהגיעו גם הם כדי לתמוך בחברם. גם נציגי משפחתה של ווישניאק, שיגיעו אחר הצהריים בתום השבעה לקברה באורנית, הגיעו לבית המשפט כדי להעביר מסר נגד אלימות נגד נשים כשהם עוטים מסיכות פנים עליהן נכתב "מכסים את הפה אבל לא שותקים". על חולצות לבנות שלבשו, הדפיסו בני משפחת ווישניאק את תמונתה של מאיה, לצד הכיתובים "אני מאיה" ו"תשאלו, תחבקו, תשתפו".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: מוטי קמחי
משפחת הנרצחת
צילום: מוטי קמחי
מומלצים