שתף קטע נבחר

צילום: AP, EPA

נתיחה שהזמינה המשפחה: ג'ורג' פלויד מת מחנק

לפי הנתיחה הזו, הסותרת את תוצאות הנתיחה הראשונית בדו"חות הרשמיים, העצור השחור מת כתוצאה מחנק ומלחץ שהפעיל השוטר על צווארו ועל גבו. הלילה דווח כי גם תוצאות הנתיחה הרשמית עודכנו, ושכעת הרשויות רואות במותו של פלויד הריגה

 

 

נתיחה עצמאית שהזמינה משפחתו של ג'ורג' פלויד העלתה אמש (יום ב') כי פלויד מת כתוצאה מחנק שנגרם לו במהלך מעצרו האלים על ידי השוטר דרק שובין. כך הודיע עורך הדין המייצג את המשפחה. שעות אחר כך פרסמו כלי תקשורת בארה"ב כי גם התוצאות העדכניות של נתיחת הרשויות לגופה מאשרות שמותו היה למעשה הריגה כתוצאה מריתוקו ומהלחץ שהופעל על צווארו במהלך המעצר.  

 

בהודעתה אמש מסרה המשפחה כי הלחץ שהפעיל השוטר שובין על צווארו של פלויד הפסיק את זרימת הדם למוח שלו, והמשקל הרב על גבו הקשה עליו לנשום. תוצאות שתי הנתיחות סותרות את תוצאות הנתיחה הראשונית שהופיעו בשבוע שעבר בדו"חות הרשמיים, נתיחה שבה לא נמצאו לכאורה ראיות התומכות בכך שפלויד מת מחנק.

  ()
תיעוד מעצרו של פלויד

שובין ושלושת השוטרים שהיו בזירה פוטרו אחרי פרסום התיעוד. שובין נעצר והואשם ברצח מדרגה שלישית. עו"ד בן קראמפ, שמייצגת את משפחת פלויד, אמר שהמשפחה רוצה שכל ארבעת השוטרים שהיו בזירה יואשמו ברצח מדרגה ראשונה.  

 

גל של הפגנות פרץ בארה"ב במחאה על מקרה נוסף של אלימות משטרתית נגד שחורים, וגם בערים ברחבי העולם יצאו להפגין על מותו של פלויד. בהפגנות נשמעת הקריאה "אני לא יכול לנשום" - המשפט שאמר פלויד שוב ושוב כשהתחנן מהשוטר שיפסיק.

דרק צ'אובין בכלא (צילום: Hennepin County Sheriff's Office)
דרק שובין בכלא(צילום: Hennepin County Sheriff's Office)

לפי התלונה הרשמית שהוגשה נגד השוטר שובין בשבוע שעבר, נתיחה ראשונית שלאחר המוות לא מצאה ראיה התומכת באבחנה שפלויד מת מחניקה או מתשניק, המצב שבו חמצן אינו מגיע בכמות מספקת לרקמות הגוף.

 

שובין הותיר את ברכו על צווארו של פלויד 8 דקות ו-46 שניות, מתוכן 2 דקות ו-53 שניות אחרי שפלויד חדל להגיב. על סמך הנתיחה הראשונית קבעו מנסחי הדו"ח ההוא כי סביר להניח שסיבת מותו של פלויד היא שילוב של ריתוקו על ידי השוטרים, של מחלות רקע שמהן סבל ואולי גם של אלכוהול שצרך. פלויד סבל עוד לפני האירוע ממחלת לב איסכמית ומפגיעה בלב בגלל לחץ דם לא מאוזן.

ארה
מהומות בוושינגטון(צילום: EPA)

בלילה שעבר, למרות העוצר שנועד למנוע את ההפגנות, התקיימו מחאות בעשרות ערים בארה"ב. חלקן היו אלימות. אמש הודיעה ניו יורק שהיא מצטרפת לרשימת הערים שמטילות עוצר כדי למנוע אלימות ברחובות. העיר עם מספר התושבים הגדול בארה"ב תטיל עוצר החל מהשעה 23:00 עד השעה 05:00.

 

אמש פורסמו דברים קשים שאמר דונלד טראמפ למושלים בארה"ב, בשיחת ועידה שעסקה בתגובה למהומות. "רובכם חלשים", אמר טראמפ למושלים, והדגיש שהם "חייבים לעצור יותר אנשים" ולשלוט במפגינים המתפרעים. טראמפ אמר למושלים שהעובדה שהם לא מגדילים את מספר אנשי המשמר הלאומי ברחובות גורמת להם "להיראות טיפשים".

  (צילום: AFP PHOTO / Facebook / Darnella Frazier,gettyimages)
(צילום: AFP PHOTO / Facebook / Darnella Frazier,gettyimages)

אתמול בערב, בזמן שבארה"ב נערכו ללילה נוסף של הפגנות, קרא אחיו של ג'ורג' פלויד למפגינים שלא לנהוג באלימות ולהחריב את הקהילות המקומיות. "ההרס ברחובות לא יחזיר את אחי", אמר אחיו של פלויד, טרנס. "בוא נעשה את זה בדרך אחרת".

 

"ג'ורג' מת בגלל שהוא היה צריך לנשום", אמר עו"ד קראמפ, והדגיש את רצונה של משפחת פלויד שהאלימות תיפסק. "אני קורא לכולם להצטרף למשפחתו ולקחת נשימה – לנשום למען הצדק, למען השלום, למען המדינה שלנו – וחשוב יותר, למען ג'ורג'".


פורסם לראשונה 01/06/2020 22:43

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים