שתף קטע נבחר

השר רפי פרץ: יש בתוכנית טראמפ סעיפים שלא נוכל לקבל

השר לירושלים ומורשת ויו"ר הבית היהודי התייחס למהלך של החלת הריבונות: "זו הזדמנות גדולה, אך לא נקבל הקמת מדינה פלסטינית ולא נקבל הקפאת בנייה"

כשברקע המאבק של ראשי יש"ע והתושבים המתגוררים ביישובים שייתכן כי יהפכו ל"מובלעות", התייחס אחר הצהריים (ו') השר לירושלים ומורשת רפי פרץ (הבית היהודי) להחלת הריבונות ביהודה ושומרון - מהלך שאמור לצאת לדרך בתחילת יולי. השר פרץ אמר כי יש בתוכנית טראמפ "סעיפים שלא נוכל לקבל".

 

קואליציה ממולכדת / פרשנות

Министр просвещения Рафи Перец. Фото: Йоав Дудкевич ()
השר רפי פרץ

"אנו נמצאים בצומת דרכים היסטורי", כתב פרץ. "תוכנית המאה טומנת בחובה הזדמנות גדולה - הזדמנות להחלת הריבונות שלנו ביהודה ושומרון. חלום שחלמנו עליו מאז חבלי ארץ אלו שוחררו בשנת 1967".

 

המפה המסמנת את המובלעות והשטחים הפלסטינים ()

פרץ המשיך ואמר כי אמנם "הנשיא טראמפ הוא ידיד אמת של מדינת ישראל; אני בטוח שכוונותיו טובות והדבר הוכח בהכרה בגולן ובירושלים ובהעברת השגרירות לבירה - אך לא נקבל את הקמתה של מדינה פלסינית בשטחי מולדת. אתנגד לכל אזכור של הכרה במדינה פלסטינית בחקיקה שתבוא.

 

"לא נקבל הקפאת בנייה. מדינת ישראל שלחה את המתיישבים ואי אפשר לקבל מצב שבו יישובים ייחנקו. זו הזדמנות פז שחייבים לנצל, אך אל לנו לקבל החלטות שיגרמו נזק לטווח הארוך למדינת ישראל ולערכים שלנו.

 

"נתמוך בהחלת הריבונות ונדחוף אותה בכל הכוח", אמר פרץ - וסיכם: "אך נתנגד לצעדים שיקדמו הקמת מדינה נוספת בין הירדן לים".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים