שתף קטע נבחר

תלמידי י"ב מוחים על ביטול הטקסים והנשפים: "פתרון קל ודורסני"

מועצות התלמידים שלחו מכתבים לשר החינוך יואב גלנט בדרישה לאפשר את הטקסים המסורתיים של הסוף השנה למסיימי הלימודים: "רוצים לסגור מעגל". מנהל תיכון: "מי שחושב שמסכמים 12 שנים בזום - לא מבין בחינוך"

 

 

נשפי סיום הלימודים שנה שעברה (צילום: עידן מזרחי קונספט פרום)
נשפי סיום הלימודים בשנה שעברה(צילום: עידן מזרחי קונספט פרום)

מועצות תלמידים מכל רחבי הארץ יצאו למאבק ציבורי בניסיון למנוע ממשרד החינוך לבטל את טקסי סוף השנה ונשפי הסיום. תלמידים שלחו לשר החינוך יואב גלנט מכתבים רבים לצד עצומה שקוראת למשרד לבטל את חוזר המנכ"ל בנושא, ולאפשר להם לציין את יום לימודיהם בכפוף למגבלות משרד הבריאות.

 

"אם ה'פרום' יבוטל נלבש שמלות ונעלה תמונה לאינסטגרם"

 

"אנחנו המחזור היחיד שהעביר את החודשים האחרונים בבית, עשה בגרויות מקוונות והפסיד את סגירת המעדל של 12 השנים בבית הספר", אמרה מיה היימן-גאון, תלמידת י"ב בתיכון הדמוקרטי במודיעין שיזמה את המאבק. "אין סיבה שמשרד הבריאות לא יוציא הנחיות חדשות כדי לאפשר לבתי הספר לפעול באופן בטיחותי ולפי הכללים". ענבר רשתי, גם היא תלמידת י"ב, הוסיפה כי "אין שום הקשבה או התחשבות בשוני בין בתי הספר. בחרו בפתרון קל ודורסני".

 

 

Как в Америке. Выпускной вечер в одной из израильских школ, 2019 год. Фото:

מנהל התיכון הדמוקרטי, רוני הרניק, הצטרף למאבק התלמידים ואמר כי לבקש מילדים, משפחות וצוותי חינוך לסכם תהליך של 12 שנים בזום זה "לא אנושי, לא חינוכי ולא הגיוני", כלשונו. "מי שחושב שלשבת במסעדה, ללכת להופעה ולרחוץ בבריכה מתקרב בחשיבות שלסיים פרק כל כך משמעותי, לא מבין באנשים ולא מבין בחינוך", תקף המנהל. "טקסי סיום זוכרים כל החיים, ובניגוד לבגרויות, אותם אי אפשר להשלים. ההשקעה והלמידה של התלמידים בטקסים היא לא פחותה משום מבחן בגרות. מגיע להם להיפרד אחרת, צריך להתאמץ ולא לחפש את הפתרון הקל".

 

גם יובל שרפי, שיסיים החודש את לימודיו בבית הספר אורט ע"ש יצחק רבין בגן יבנה, אמר כי הוא לא מבין מדוע מאפשרים הקלות לתחומים רבים - אך הנשף המסורתי מבוטל. "אנחנו פוגשים את אותם התלמידים בבית הספר, אפילו למועדונים מאפשרים לפעול וחופי הים מפוצצים", אמר. "אנחנו פונים לכל הגורמים שאחראים על ההנחיות ומבקשים לתת לנו לקיים את נשפי הסיום, מבטיחים לשמור על הכללים".

 

דורין יחזקאל, תלמידת י"ב בתיכון אורט ע"ש נעמי שמר גן יבנה, הוסיפה: "אנחנו רוצים לסגור מעגל אחרי 12 שנות לימוד. אנחנו ביישורת האחרונה לפני הגיוס, ורוצים לחוות את הנשפים, מגיע לנו". ראש המועצה דרור אהרון פנה לשרי החינוך והבריאות כדי להחריג את מסיבות הסיום, וביקש לערוך אותם במקומות פתוחים אך תחת הנחיות מחמירות.

 

"אני מבין את האכזבה לגבי קיום המסיבות, זו חוויה שאף אחד לא רוצה או צריך להחמיץ", אמר אהרון. "הלוואי שהיינו בתקופה פשוטה יותר, אך לא סביר שמאשרים אירועים כמו בר מצוות וחתונות עד 250 משתתפים, ומסיבות סיום לא".

 

ועד ההורים המרכזי בתל אביב פנה לשר החינוך יואב גלנט בבקשה לבטל את איסור מסיבות ונשפים בהשתתפות ההורים: "הקורונה הרסה את שנת השמינית בתנועות הנוער, נהרסה הלמידה וההתרוממות החברתית של להיות הכי גדולים בתיכון, נהרסו ההתכוננויות לבגרויות. נהרסה התקופה הכי יפה שבין הבגרות האחרונה ועד הגיוס. אנא התערב ואפשר להם ולנו לקיים מסיבות סיום. בהפגנות משתתפים אלפים והקניונים וחופי הים מלאים. נעמוד במרחק, נעטה מסיכות, נוותר על אכילה משותפת, נתחבק רק במשפחה הגרעינית - אבל נעמוד ונמחא כפיים להם ולמורים שלהם".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: סקאי הפקות
מסיבות הסיום יבוטלו?
צילום: סקאי הפקות
מומלצים