שתף קטע נבחר

נתניהו: לא חסיד של הכנסת עיתונאים לכלא. גנץ: תפקיד העיתונאים לבקר את השלטון

עוד עימות בין הליכוד לכחול לבן: לאחר סרטון הליכוד, שבו נאמר כי "בעולם מתוקן רביב דרוקר היה נכנס לכלא", אמר נתניהו כי "מדובר בניסוח לא מוצלח, אבל לא יכול להיות שעיתונאים ישבשו מהלכי משפט. זה חייב להיחקר". אשכנזי: "עיתונאי צריך לשבת בכלא עקב פרסומיו? מקומם"

 

 

 

 

"אני לא חסיד של הכנסת עיתונאים לכלא, זה אבסורד". כך אמר הערב (יום ה') ראש הממשלה בנימין נתניהו, לאחר סרטון הליכוד שעורר סערה. בסרטון שפרסם הליכוד בעקבות סירוב חדשות רשת לשדר את תגובתו המלאה של נתניהו, נאמר בין השאר כי "בעולם מתוקן רביב דרוקר היה נכנס היום לכלא". נתניהו, שנשאל על כך במסיבת עיתונאים הערב, אמר כי מדובר "בניסוח מאוד לא מוצלח של דוברות, וזה קורה מעת לעת".

 

לצד זאת הוסיף נתניהו מיד: "אני אגיד לך מה עוד לא מוצלח - חופש הדיבור והביקורת חופשי. מי כמוני סופג את זה במשך עשרות שנים. אני רוצה יותר חופש וגיוון בעיתונות, זה חסר בשוק הדעות. אני בעד גיוון השמעת דעות וביקורת ואין מי שספג יותר ביקורת ממני. זה היה ניסוח מאוד לא מוצלח, אבל לא יכול להיות שעיתונאים ישבשו מהלכי משפט, ידיחו עדים במשפט. לא יכול להיות דבר כזה. אלה דברים שחייבים להיבדק ולהיחקר. אף אחד לא נמצא מעל החוק".

 

בנימין נתניהו (צילום: לע
"ניסוח לא מוצלח של דוברות". נתניהו(צילום: לע"מ )

המתקפה של הליכוד הגיעה לאחר שבשידור אתמול הביא העיתונאי דרוקר הקלטות משיחות של מנכ"ל וואלה לשעבר אילן ישועה עם בעל השליטה לשעבר בבזק שאול אלוביץ' ורעייתו איריס – שיחות שעל תוכנן בין השאר מבוסס כתב האישום נגד ראש הממשלה בתיק 4000. בעקבות ההתקפה החריפה נגד דרוקר יצאה צמרת כחול לבן להגנתו של דרוקר וגינתה את הקריאה של הליכוד לכליאתו.

 

ראש הממשלה החליפי בני גנץ צייץ: "תפקידם של עיתונאים הוא לבקר אותנו הפוליטיקאים. כך היה, כך זה עכשיו וכך זה יימשך". שר החוץ גבי אשכנזי הוסיף: "תפקידה של העיתונות לבקר את נבחרי הציבור, לחשוף ולדווח. האמירה כי עיתונאי צריך לשבת בכלא בעקבות פרסומיו מקוממת ואינה מקובלת במדינה דמוקרטית".

 

 

 

 

שר התקשורת יועז הנדל אמר: "גם הבוקר מזכיר שעיתונאים תפקידם לבקר את השלטון. לבקר אותי ואת שאר הפוליטיקאים. אעשה הכל כדי שבישראל תהיה תקשורת חופשית, אמינה, מאוזנת ומגוונת". שר המדע יזהר שי אמר: "במדינה שבה עוצרים עיתונאים עלולים מתישהו לשרוף ספרים. אנשי הליכוד שמיהרו לאיים על רביב דרוקר - עיצרו לרגע להיזכר בז'בוטינסקי ובבגין ובעקרונות שהם קידשו. זו המדינה שאתם רוצים לחיות בה: דמוקרטית, נאורה, ליברלית, סובלנית".

 

בריאיון לאולפן ynet אמר יו"ר הקואליציה, ח"כ מיקי זוהר מהליכוד, כי "אם דרוקר קיבל הדלפה, אז אפשר להסיק בצורה מוחלטת שעורכי הדין של נתניהו לא העבירו לו את חומר הראיות. זה אומר שרק גורם אחד הדליף לו את החומר. מי שעשה זאת עובר על החוק וגם דרוקר עובר על החוק בכך שהוא מפרסם אותו, ולכן זו שאלה שבאמת צריכה להישאל. דרוקר נחשף לחומר ראיות שלא כדין בדרך של הדלפה ואחר כך מפרסם אותו בכלי התקשורת השונים, זה בעיניי חמור ומצריך בדיקה".

 

זוהר הוסיף: "מי הביא לרביב דרוקר את ההקלטות האלה? מי העביר לו את החומר? זו לא שאלה שמטרידה אפילו כל עיתונאי באשר הוא?". לדבריו, "יש אנשים שדואגים לקבוע את גזר הדין או את פסק הדין של ראש הממשלה עוד לפני שהמשפט התחיל, ודרוקר משמש כשופר שלהם. הוא מקבל אינפורמציה שהוא מציף אותה אחר כך בערוצי החדשות וזה חמור".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים