שתף קטע נבחר

מבקר המדינה הגיע לוועדה בכנסת, הליכוד דרש שיבדוק את התנהלות מנדלבליט

מתניהו אנגלמן הוזמן לוועדה לביקורת המדינה כדי לסקור את פעילות משרדו. בהתאם לקו שמנהלת המפלגה במקביל למשפטו של נתניהו, ח"כ מיקי זוהר דרש ממבקר המדינה לבדוק את נסיבות סגירת התיק של היועמ"ש בפרשת הרפז

 

 

 

מבקר המדינה מתניהו אנגלמן הגיע היום (שני) לדיון של הוועדה לביקורת המדינה כדי לערוך סקירה על פעילות משרדו, אך בליכוד החליטו לנצל את הופעתו כדי לדרוש ממנו לבדוק את התנהלותו של היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, בהתאם לקו שמנהלת המפלגה במקביל למשפטו הפלילי של ראש הממשלה בנימין נתניהו.

 

מתניהו אנגלמן  ()
מבקר המדינה מתניהו אנגלמן בוועדה לביקורת המדינה
 

"לא שבאתי ללכלך בדיון הזה", אמר חבר הכנסת מיקי זוהר מהליכוד, "אני רוצה להביע בפניך את עמדתי בעניין מינויו של היועמ"ש, שמתברר במינוי בעייתי ביותר. אנחנו למדים שתיקו נסגר מחוסר ראיות או מקשיים ראייתיים, ולא מחוסר אשמה. סיבת סגירת התיק היא סיבה מספיק חמורה כדי למנוע מאדם להיות בראש התביעה הכללית".

 

זוהר הוסיף כי "אני יודע שמבקר המדינה שקל אם לעסוק בסוגיה או לא. אני חושב שבמדינת בישראל המתוקנת יש צורך להיכנס לסוגיה, לחקור אותה לעומקה ולהבין את האירוע בכללותו כולל מעורבותו של פרקליט המדינה לשעבר שי ניצן. יש פה נורה אדומה בוהקת שטוב יהיה אם מבקר המדינה יבדוק אותה. זו הזדמנות לכל אזרחי ישראל לגלות את האמת. אם האמת תשרת את אביחי מנדלבליט - נסכים ונקבל".

 

גם חבר הכנסת אופיר כץ הצטרף לדבריו של זוהר ואמר: "יש פה משהו שמריח לא טוב. משהו מקולקל. יש ניסיון לא לתת לציבור לדעת מה קורה. מנסים להסתיר מהציבור במקום לפזר את גל השמועות". אנגלמן השיב לשניים כי הפנייה התקבלה במשרדו וכי הנושא ייבחן.

 

יו"ר הוועדה שלח עקץ את חברי סיעת הליכוד ואמר: "יש נושא כלשהו בעבודת מבקר המדינה שלסיעת הליכוד יש בו עניין חוץ מאשר הבדיקה לגבי היועמ"ש?".

 

מפלגתו של נתניהו העלתה לאחרונה את התנהלותו של מנדלבליט בימי פרשת הרפז, ודרשה לחשוף את ההקלטות מלשכתו של הרמטכ"ל דאז גבי אשכנזי, כמו גם לבדוק את עילת סגירת התיק נגד היועמ"ש.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת
מבקר המדינה בכנסת
צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת
מומלצים