שתף קטע נבחר

צילום: מוטי קמחי, ראובן כהן/דוברות עיריית חיפה

חשש מהתפרצות באיכילוב: רופאים ואחיות נדבקו בקורונה

11 עובדים אובחנו עם הנגיף. בעדויות שהגיעו ל-ynet ו"ידיעות אחרונות" עולה כי חברי הצוותים הרפואיים הפרו הנחיות בכמה הזדמנויות. רופאים טוענים שלא נמסר להם מידע על המתרחש במחלקות: "מגלים פרטים דרך ווטסאפ". הנהלת איכילוב: "רואים בחומרה אי אכיפת הנהלים מצד הצוות"

 

בית החולים איכילוב ( יח
בין הנדבקים: רופא במחלקה פנימית. איכילוב( יח"צ)
 

בבית החולים איכילוב בתל אביב אובחנו 11 עובדים עם נגיף הקורונה. בין העובדים שנדבקו: שלושה רופאים, שתי אחיות ועוד שישה עובדים פרה-רפואיים, מינהלה ומשק. בבית החולים מעריכים כי חלק ממקרי ההדבקה התרחשו בעת הארוחות המשותפות של הצוותים בזמן עבודתם.

 

הנחיות הריחוק החברתי של משרד הבריאות הופרו בכמה הזדמנויות מצד חברי הצוותים הרפואיים בבית החולים. באחד המקרים, שהתרחש לפני כמה ימים באחת המחלקות הפנימיות של בית החולים, התקיימה ישיבת פרידה מסטודנטים שסיימו את ההתנסות שלהם בה. על פי גורמים בבית החולים, בישיבה השתתפו יותר מ-20 בני אדם ששהו יחד בחדר, ובחלק ניכר מהזמן לא עטו מסכה.

 

 

זמן קצר לאחר הישיבה קיבל אחד הרופאים שיחת טלפון בהולה במהלכה התבשר כי אשתו ובתו נדבקו בנגיף. בבדיקה שהתקיימה מאוחר יותר התגלה כי גם הוא, שכאמור שהה בחדר הסגור עם יתר חברי הצוות הרפואי, נדבק בקורונה. המשתתפים באירוע, כמו גם אנשי צוות נוספים שבאו במגע עם הרופא בהזדמנויות אחרות - הוכנסו לבידוד.

 

בנוסף, רופא ממחלקה פנימית נוספת נדבק אף הוא, כמו גם רופא ממחלקה אחרת בבית החולים. בעקבות האירוע והעלייה במספר המאובחנים בקרב חברי הצוות הרפואי באיכילוב, קיים בימים האחרונים מנכ"ל בית החולים פרופ' רוני גמזו סדרת שיחות וידיאו עם העובדים מהמחלקות השונות ובהן הדגיש בתוקף את חשיבות ההישמעות להנחיות ובראשן חבישת מסכת פנים. המחלקה שבה התרחש האירוע נסגרה לקבלת קהל ביום ראשון, ומאז שבה לפעילות.

פרופ' רוני גמזו, מנהל בי
המנכ"ל פרופ' גמזו הדגיש את חשיבות ההנחיות(צילום: שאול גולן)
  

מנגד רופאים ועובדים בבית החולים מספרים כי לא נמסר להם מידע באופן מסודר מצד הנהלת בית החולים באשר למתרחש. בשיחה עם ynet סיפרו כמה רופאים כי הם מודעים לשני אירועי הדבקה בלבד של רופאים. "אני לא חושבת שבית החולים מסתיר מאיתנו מידע, אבל את עיקר הפרטים אנחנו מגלים דרך קבוצות הווטסאפ של הרופאים", מספרת רופאה באחת המחלקות הפנימיות, שלטענתה הודעות מפורטות יותר בדבר מקרי ההדבקה נמסרו למנהלי המחלקות, ולא לרופאים במחלקות השונות. "זה רץ בקבוצות שלנו כמו אש בשדה קוצים".

 

המחלקות הפנימיות, שהוסבו למחלקות קורונה בזמן המשבר, הן למעשה חוד החנית של הטיפול בחולי הקורונה. על פי נתוני משרד הבריאות מאתמול בערב, 690 אנשי צוותים רפואיים מכל רחבי הארץ שוהים כעת בבידוד, ובהם 97 רופאים, 210 אחיות ו-383 ממקצועות אחרים. 68 אנשי צוות מאיכילוב בבידוד. זהו נתון חריג בהשוואה לבתי חולים בסדר הגודל של איכילוב. על פי הנתונים, במרכז הרפואי שיבא בתל השומר רק שמונה אנשי צוות שוהים בבידוד, וברמב"ם שישה.

 

מבית החולים איכילוב נמסר בתגובה: "הנהלת בית החולים רואה בחומרה את אי-אכיפת הנהלים על ידי צוות המחלקה רק יום לאחר חידוד הנהלים. המחלקה ממשיכה לעבוד תוך גיבוי של כלל יחידות בית החולים לטובת המטופלים. לאנשי צוות רפואי יש את החובה העילאית ביותר במדינה לשמור על כל כלל ודוגמה אישית".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: gettyimages
בית החולים איכילוב
צילום: gettyimages
מומלצים