שתף קטע נבחר

צילום: מוטי קמחי

נתניהו: "חידוש הטיסות ליוון וקפריסין - 1 באוגוסט"

ראש הממשלה ומקבילו היווני קיריאקוס מיצוטקיס נפגשים בירושלים על רקע משבר התיירות שגרמה מגפת הקורונה. נתניהו: "צריך שנהיה מרוצים מנתוני התחלואה בתאריך הזה". מיצוטקיס: "חשוב לפתוח את יוון לתיירים. עבדנו קשה כדי לדאוג לבטיחות האורחים. יש הנחיות נוקשות"

 

 

ברקע משבר התיירות שגרמה מגפת הקורונה: ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש בצהריים (יום ג') במלון וולדורף אסטוריה בירושלים עם מקבילו היווני קיריאקוס מיצוטקיס, ואמר שתאריך היעד לחידוש טיסות תיירים ליוון ולקפריסין הוא 1 באוגוסט. ynet העביר הצהרות שני המנהיגים בשידור חי.

 

בהצהרות אחרי המפגש אמר נתניהו: "זה דיון ראשון בעולם בין ממשלות בעידן המגפה, וזה משקף את העובדה ששנינו הצלחנו במאבק בקורונה ועדות לידידות החזקה שנבנתה בין המדינות. יש לנו אינטרסים, אתגרים והזדמנויות משותפות. יש מגוון רחב של שיתופי פעולה בביטחון, יש גם חילופי מודיעין וסייבר.

 

"נמשיך לדון על פרויקט איסט מד. אנו מחויבים לזה. יש תחומים נוספים לשיתוף פעולה, כמו חקלאות ימית ותיירות. מדי שנה יש 1.2 מיליון תיירים ישראלים ביוון. אנו בוחנים אפשרות להביא לפתיחת תיירות ויון וקפריסין יהיו היעד הראשון. היעד שלנו הוא 1 באוגוסט. אם נהיה מרוצים מנתוני התחלואה - 1 באוגוסט יהיה תאריך פתיחת השמיים. זו בשורה חשובה לישראל".

 בנימין נתניהו בהצהרות עם ראש ממשלת יוון (צילום: אלי מנדלבאום)
בנימין נתניהו בהצהרות אחרי הפגישה עם ראש ממשלת יוון(צילום: אלי מנדלבאום)

מיצוטקיס: "אני פה עכשיו בסיור פוסט קורונה הראשון שאני עורך כדי לדבר עם הממשלה החדשה בישראל על דרכים לחזק את הקשר ולקרב השותפות. זו שותפות חזקה יציבה אבל היא יכולה לגדול ולהתחזק יותר. שנינו עשינו עבודה יחסית טובה בהתמודדות עם הגל הראשון של המגפה, זה יהיה לא חכם אם ננוח עכשיו. חייבים להתכונן לאפשרות של גל שני.

 

"חשוב לנו לפתוח את יוון לתיירים, אבל אנחנו נשים את הבטיחות של האזרחים בראש. בתקווה, אם דברים ילכו לפי התוכנית - ישראלים יוכלו להגיע מ-1 באוגוסט. עבדנו קשה כדי לדאוג את בטיחות האורחים. יש הנחיות נוקשות".

 

ראש ממשלת יוון הוסיף ששוחח עם נתניהו על היבטים נוספים של שיתוף הפעולה בין המדינות, למשל בנושאי חקלאות וסייבר. "אני אפגש עם קבוצת משקיעים ישראלים שפעילים ביוון או רוצים להשקיע ביוון", הוסיף.

רה
בנימין נתניהו וראש ממשלת יוון קיריאקוס מיצוטקיס (צילום: חיים צח, לע"מ)

מיצוטקיס נועד במקביל גם עם ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון בני גנץ. השיחה בין השניים עסקה בדרכים לחיזוק מערכת היחסים בין המדינות לצד קידום האינטרסים המשותפים להן. בין היתר דיברו השניים על בלימת מהלכים של תוקפנות אזורית מצד שחקנים מדינתיים שונים במרחב, סוגיות ימיות שעל הפרק וחשיבות עצירת הפעילות והמימון של ארגוני טרור על אדמת יוון וכלל מדינות האיחוד האירופי.

 

גנץ ביקש לרתום את יוון למאמציה של הסוכנות הבינלאומיות לאנרגיה אטומית, שמתכנסת בימים אלו, לדרוש מאיראן לאפשר גישה מיידית ומלאה לכלל המתקנים שהיא מונעת את הפיקוח בהם. גנץ שוחח עם מיצוטקיס בנוגע למיזמים ביטחוניים משותפים רחבי היקף שיתרמו לביטחון האזורי והבינלאומי והביע את מחויבותו לפעול לחידוש התיירות ליוון, מיד כשהנסיבות יאפשרו זאת.

 

זהו הביקור הראשון של מיצוטקיס מחוץ ליוון מאז פרוץ משבר הקורונה. מלווים אותו בישראל שרי ההגנה, החוץ, התיירות, איכות הסביבה, האנרגיה והמים, הפיקוח על השקעות, הממשל הדיגיטלי וסייבר וסגן שר האחראי על תחום החדשנות.

 

איריס עמבור, מנהלת מחלקת דרום אירופה במשרד החוץ והאחראית על היחסים עם יוון, ציינה כי החלטת מיצוטקיס להגיע לישראל נועדה להמחיש את החשיבות שהיוונים מייחסים לקשר בין המדינות.

 

בראיון ל-ynet ו"ידיעות אחרונות" אמר ראש הממשלה היווני: "אני בטוח שהטיסות מישראל יתחדשו בקרוב מאוד. אנחנו כבר מצפים לקבל את פניהם של החברים הישראלים שלנו".

 

הוא הוסיף כי "עונת התיירות ביוון מוכנה לצאת לדרך, ואני בטוח שהתיירות מישראל תתחדש בקרוב מאוד. כמעט מיליון ישראלים מבקרים ביוון מדי שנה. הקיץ הזה יהיה שונה בהשוואה לעבר בגלל הקורונה, אבל אני מבטיח לכם שכבר קבענו את נוהלי הבריאות הנדרשים. ההגנה על בריאות הציבור והמבקרים היא בראש סדר העדיפויות שלנו. חוויית הקיץ היוונית תהיה מרגשת מתמיד. נקפיד על נוהלי הבריאות בכל בתי המלון והריזורטים. אני שואף להפוך את יוון ליעד הבטוח באירופה".

 

במסגרת ביקור המשלחת היוונית נפגש שר התיירות אסף זמיר עם מקבילו האריס תיאוהריס, והשניים דנו בהעמקת שיתוף הפעולה בענף התיירות, כולל פיתוח וקידום יוזמות בתחום הטראוול טק לצד התרחבות לקהלי יעד נוספים. כמו כן, שוחחו השניים על פתיחת נתיבי התעופה ושיקום התיירות בשתי המדינות.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: חיים צח, לע"מ
נתניהו ומיצוטקיס
צילום: חיים צח, לע"מ
מומלצים