שתף קטע נבחר

מגדל אייפל ייפתח בשבוע הבא - אבל בלי מעלית

האתר שהפך לסימן ההיכר של פריז ייפתח ב-25 לחודש למבקרים לאחר 3 חודשים בהם היה מושבת - התקופה הארוכה ביותר מאז מלחמת העולם השנייה. בשלב הראשון העלייה תהיה רק במדרגות, ורק עד הקומה השנייה


מגדל אייפל בפריז, צרפת  (צילום: רויטרס )
שלט שמורה על עטיית מסכה במגדל אייפל (צילום: רויטרס )

 

מגדל אייפל נערך לקבל בקרוב שוב מבקרים - אבל הם יצטרכו להיות בכושר. לאחר כשלושה חודשים בהם האתר שהפך לסימן ההיכר של בירת צרפת היה סגור כחלק מההגבלות שננקטו בשל התפשטות נגיף הקורונה, הוא צפוי להיפתח בשבוע הבא. אבל המעלית - לפחות בשלב הראשון - תהיה מחוץ לתחום.

 

העובדים במגדל שבפריז, שמתנשא לגובה של 324 מטרים ומשקיף על עיר האורות, נמצאים בהכנות אחרונות לפתיחה שמתוכננת ל-25 בחודש, יום חמישי הבא. זאת לאחר התקופה הארוכה ביותר בה הושבת האתר מאז מלחמת העולם השנייה.

 

מגדל אייפל בפריז, צרפת  (צילום: רויטרס )
המבקרים יצטרכו לעלות במדרגות (צילום: רויטרס )

 

מגדל אייפל (צילום: AFP)
סמל פריזאי ואחד האתרים המפורסמים בעולם (צילום: AFP)

מנהלי המקום הביעו תקווה כי הוא יחזור לפעילות מלאה ורגילה בהמשך הקיץ, אך בינתיים יינקטו בו שורה של אמצעי זהירות. המבקרים לא יוכלו לעלות מעבר לקומה השנייה של המגדל (115 מטרים), ועד תחילת חודש יולי הגישה תהיה רק דרך גרם המדרגות והמעלית תהיה מושבתת. זאת כחלק מהמאמץ למנוע הדבקה. בנוסף, תהיה הפרדה בגדר המדרגות כדי ליצור מערכת תנועה חד כיוונית. מבקרים מעל גיל 11 יידרשו לעטות מסכה או כיסוי פנים.

 

"כדי למשוך מבקרים, הדבר החשוב ביותר הוא לנקוט באמצעי זהירות, וזו הסיבה שאנו מוודאים שיהיה ריחוק מספק", אמר פטריק ברנקו רוביו, מנהל חברת ההפעלה של מגדל אייפל. הוא הוסיף כי בשל העובדה שהתיירות לצרפת רחוקה מלהתאושש מההגבלות שנקבעו כדי להאט את התפשטות הנגיף, מרבית המבקרים בשלב הראשון יהיו מקומיים. "עבור הצרפתים, זה הרגע להגיע למגדל אייפל", אמר ברנקו רוביו.

 

במגדל אייפל, שנבנה ב-1889 והוא אחד האתרים המפורסמים בעולם, יש שלוש קומות. לשתי הקומות הראשונות אפשר להגיע במדרגות או במעלית. לשלישית אפשר לעלות רק במעלית. גובהו של האייפל כאמור הוא 324 מטרים - גובה של בניין בן 81 קומות. ב-2017 ביקרו במקום יותר מ-6 מיליון בני אדם.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: AFP
ייפתח - אך עם הגבלות. מגדל אייפל
צילום: AFP
מומלצים