שתף קטע נבחר

תביעה נגד עיריית נתניה: בן 8 תקף מינית בת 4 בצהרון

הורים הגישו תביעה בסך 2.5 מיליון שקלים נגד עיריית נתניה והעמותה לחינוך בלתי פורמלי. הטענה: בשנת 2015, כשהייתה בתם בת 4, היא הותקפה בצהרון ע"י ילד שגדול ממנה בארבע שנים, שנהג לנעול אותה בשירותים ולבצע בה עבירות אינוס ומעשי סדום

זוג הורים הגיש תביעה בסך שני מיליון שקלים וחצי נגד עיריית נתניה והעמותה לחינוך בלתי פורמלי בטענה שבתם הותקפה מינית בצהרון כשהייתה בת 4. לטענת ההורים, בשנת 2015, ילד בן 8 תקף את בתם בכמה הזדמנויות שונות, נעל אותה בשירותים, הפשיט אותה וחנק אותה.

 

ארכיון ()
ארכיון

בתביעה, שהגישו ההורים לבית המשפט השלום בנתניה באמצעות עורכת הדין אורלי בדה, הם טוענים כי הרגישו שינויים בהתנהגותה של בתם בחודש אוקטובר 2015 - ומילדה שמחה, בוגרת ועצמאית היא החלה להפגין עצבנות, התפרצויות, בריחת שתן ועוד. אל הצהרון שבו הייתה הילדה לאחר שעות הגן הגיעו גם ילדים גדולים יותר, בהם הילד בן השמונה שלפי הנטען תקף אותה מינית.

 

בדצמבר 2015, לטענת ההורים, האם הגיעה לאסוף את בתה מהצהרון ונמסר לה שבתה בשירותים. כשהלכה לשם חלף לידה הילד, ולאחר מכן היא מצאה את בתה נעולה בשירותים. לאחר ששחררה אותה, אמר הבת לאם: "אמא, הצלת אותי".

 

האם הבחינה שבתה עירומה בחלק התחתון של גופה, ובשעות הערב אמרה שאסור לה לעשות זאת יותר. אז, החלה בתה לספר לה כי אחד הילדים נוהג לנעול אותה בשירותים, להפשיט אותה, לחנוק אותה, להטיח את ראש בקיר, לנשוך את ישבנה, להכניס חפצים לתחתוניה ולבצע בה עבירות של אינוס ומעשה סדום. הבת סיפרה שהילד מאיים עליה שאם תספר על מעשיו הוא יהרוג את אמה ויפגע בה.

   

בתביעה נכתב: "לא מדובר באירועים של סקרנות רגילה בין שני ילדים בני אותו הגיל. מדובר על אירועים בעלי אופי מיני ואלים בין ילד בן שמונה לילדה בת ארבע בלבד, שמצאה עצמה חסרת אונים וחסרת יכולת התנגדות אל מול האלימות שהפעיל כלפיה - תוך שהוא מנצל את גילה הצעיר ומטיל עליה אימה".

 

לפי התביעה, האם התלוננה במשטרה והופנתה לבית ילין, שבסיום הפנו את הילדה לטיפול רגשי ממוקד פגיעות מיניות. כתוצאה מהאירועים, נטען, הילדה החלה לפתח מצוקה רגשית ונפשית. מילדה מלאת שמחת חיים היא הפכה לעצבנית והחלה לדבר באופן תינוקי. היא סיגלה לעצמה התנהגות קורבנית, חזרה לישון עם הוריה, מתעוררת בלילה בגלל סיוטים וסובלת מחרדה ופחדים. עוד נטען, כי הילדה נבדקה על-ידי פסיכיאטרית ונקבעו לה 15 אחוזי נכות לצמיתות.

אורלי בדה (צילום:  אלכס פרלמן)
טענות קשות כלפי עיריית נתניה. עו"ד אורלי בדה(צילום: אלכס פרלמן)

ההורים מאשימים את העירייה והעמותה ברשלנות, בכך שאיחדו בין ילדים בגילאים שונים בצהרון ולא הפרידו אותם לקבוצות. כמו כן, לפי הנטען, העירייה והעמותה לא דאגו להגדלת מספר אנשי הצוות והפיקוח ואפשרו לילדים הבוגרים, בהם הילד המתעלל, להיות עם בתם במקום מבודד בתוך שטח הצהרון וללא כל השגחה.  

 

מעיריית נתניה והעמותה לחינוך בלתי פורמלי נמסר בתגובה: "התביעה טרם נתקבלה בעירייה ובעמותה. כשנקבל אותה נבדוק את הטענות ונגיב כמקובל בבית המשפט".

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים