שתף קטע נבחר

המתנחלים מחריפים את המאבק מול נתניהו: "קח את מתווה טראמפ - וזרוק אותו לפח"

מועצת יש"ע הקימה "אוהל ריבונות" מול משרד רה"מ בירושלים, והגבירה את המאמצים למנוע מנתניהו סיפוח שיביא לדבריה להקמת מדינה פלסטינית. "אל תיכנע לטיבי, עודה ובני גנץ", קרא יו"ר מועצת יש"ע אלחייני. מועצת שומרון פרסמה סרטון מחאה: "להחיל ריבונות מבלי לסכן חיים"

 

מעלים הילוך לקראת אפשרות של סיפוח: ראשי מועצת יש"ע קיימו הבוקר (יום א') מסיבת עיתונאים מול משרד ראש הממשלה בירושלים, שבה קראו לבנימין נתניהו להחיל את הריבונות באופן שימנע הקמת מדינה פלסטינית. "אנחנו אומרים לראש הממשלה - אל תיכנע לטיבי, לאיימן עודה, לבני גנץ. תעמוד מאחורי ההתחייבות שלך להחיל את הריבונות בבקעת הירדן, ביהודה ובשומרון", אמר יו"ר מועצת יש"ע וראש המועצה האזורית בקעת הירדן, דוד אלחייני.

 

אלחייני, שדיבר במעמד הקמת "אוהל הריבונות" במקום, אמר עוד: "אנחנו אומרים לא להקפאה, לא למדינה פלסטינית. זה שבוע קריטי, אני אומר לראש הממשלה קח מנהיגות, תפגין אומץ מול אלו שאומרים לך 'זה לא נוח', 'ירדן', 'הביטחון', 'הקהילה הבינלאומית'. אל תיכנע, תביא את הריבונות. יש לך תמיכה בציבור הישראלי, יש לך תמיכה בכנסת".

 

אחר כך אלחייני החריף את דבריו: "התוכנית של טראמפ מובילה לדבר אחד - הקמת מדינה פלסטינית. צריך לקחת את המתווה הזה ופשוט לזרוק אותו לפח. מתווה שבו עומדים להקים מדינה פלסטינית זה סוג של תרגיל הונאה. למה תרגיל הונאה? כי הישראלים לא רוצים את זה, הפלסטינים לא רוצים את זה, מלך ירדן לא רוצה את זה. אדוני ראש הממשלה, קח את המתווה וזרוק אותו לפח".

דוד אלחייני (צילום: גיל יוחנן )
"זה סוג של תרגיל הונאה". אלחייני(צילום: גיל יוחנן )

ראש מועצת גוש עציון שלמה נאמן אמר: "ההתיישבות היא נשמת אפה של הציונות ושל מדינת ישראל, אין ולא הייתה תוכנית שלום שתפגע בהתיישבות ותצליח. אנחנו נעמדים כאן כדי לחזק כל מהלך של ריבונות. אנחנו לא נאפשר הקמת מדינה פלסטינית".

 

באופן מפתיע, למקום גם הגיעו ראשי מועצות ביהודה ושומרון שדווקא תומכים במתווה הנוכחי של "עסקת המאה", בהם ראש מועצת אפרת עודד רביבי וראש מועצת אלקנה אסף מינצר. הוא ביקש לומר דברים אך נענה בסירוב. רק לאחר עזיבת ראשי המועצות שמתנגדים למתווה - התאפשר למינצר לדבר בשבח התוכנית.

 

במקביל, המועצה האזורית שומרון יצאה במאבק להחלת הריבונות. בסרטון הסברה שפרסמה המועצה הבוקר, הוזכר כי מנחם בגין, לוי אשכול ודוד בן גוריון פעלו ללא אישור הממשל בארה"ב. "עלינו להתעשת", אמר ראש המועצה יוסי דגן. "אנחנו הולכים לקראת ימים היסטוריים שיכולים בקלות להפו מ'תוכנית המאה' - לטעות המאה. החלת ריבונות היא הדבבר הנכון ביותר לעת הזו, יש לכך רוב בכנסת ובממשלה, אהדה לרעיון בממשל בארה"ב ואפילו האיחוד האירופי במצב לא נוח להתנגדות חריפה מדי לרעיון".

 

דגן הוסיף: "לא ניתן שכחלק מאותו מהלך היסטורי ישאירו פי שלושה יותר תושבים משהתגוררו בגוש קטיף לחיות ביישובים מבודדים מוקפים במדינת טרור. אני קורא לראש הממשלה להחיל את הריבונות מבלי לסכן את חייהם של למעלה מ-20 אלף בני אדם, ומבלי לפגוע באינטרסים החיוניים ביותר של מדינת ישראל. אני קורא לראש הממשלה: ביבי - תהיה בגין, תחיל ריבונות גם ללא הסכמת ממשל ארה"ב".

 

"לקחת את ההזדמנות בשתי ידיים"

ראשי תנועת "הביטחוניסטים", שמורכבת מאנשי צבא בכירים התומכים במהלך החלת הריבונות ביהודה ושומרון, סיירו היום באזור. תת-אלוף במיל' יוסי קופרווסר, לשעבר רח"ט מחקר באמ"ן ומנכ"ל המשרד לנושאים אסטרטגיים, אמר: "הרעיון שיהודה ושומרון הם טריטוריה פלסטינית כבושה נמצא בלב העניינים מאז 93' ונמצא על שולחן המשא ומתן ונוסה אינספור פעמים. כל פעם הפלסטינים דחו כל פתרון, כי הם מאמינים שהמאבק הוא על חיפה, על יפו, על אשקלון.

 

"אנחנו רואים בעזה את צעדות השיבה והרקטות כמענה לניסיונות המשא ומתן. אבו מאזן איננו שונה מעזה. הוא רוצה מדינה בכל קווי 67' בלי לוותר על יפו. אנחנו אומרים שהגישה הזו של שטח כבוש, לא קיים. מצד שני אי אפשר להתעלם מקיומם, וצריך למצוא את הפתרון לכך. מוכרח להגיע מצב שבו הפלסטינים מכירים בקיומם של מדינת ישראל, הפסקת המימון למחבלים, הפסקת ההסתה במערכת החינוך.

 

"כאשר יש הזדמנות על ידי האמריקנים להחיל ריבונות במרחב הזה ולהבטיח שיהיה שלנו, כדי לפתור את הקשר הגורדי הזה שלא מאפשר התקדמות בתהליך השלום, צריך לקחת אותה בשתי ידיים, כדי להסביר לפלסטינים שיש מחיר להתעקשות שלהם שלא לשנות את הנרטיב. בינתיים, אנחנו חייבים לדאוג לביטחוננו לדורי דורות. החשיבות של תנועת 'הביטחוניסטים' היא לתמוך בממשלה במהלך הזה שיקרע את המסכה מעל הסרבנות הקבועה של הצד השני". 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: גיל יוחנן
"זאת הונאה". אלחייני ב"אוהל הריבונות"
צילום: גיל יוחנן
מומלצים