שתף קטע נבחר

מלאלה, שהטליבאן ירה לה בראש, סיימה את אוקספורד

כלת פרס נובל לשלום הפקיסטנית, שכמעט שילמה בחייה כי נלחמה למען חינוך נשים, חגגה את סיום הלימודים באוניברסיטה היוקרתית והודתה: עכשיו רוצה רק נטפליקס ולישון

כלת פרס נובל לשלום מלאלה יוספזאי, שהתפרסמה בעולם אחרי שמחבלי הטליבאן ירו בראשה כנקמה על פעילותה למען חינוך נשים בפקיסטן, השלימה בסוף השבוע את לימודיה לתואר ראשון באוניברסיטת אוקספורד בבריטניה.

 

עוד סיפורים מהעולם בעמוד הפייסבוק של דסק החוץ

מלאלה יוספזאי הנערה שנורתה על-ידי הטליבאן סיימה אוקספורד (צילום: רויטרס)
מלאלה יוספזאי חוגגת עם משפחתה, בתמונה שפרסמה בסוף השבוע(צילום: רויטרס)

בתמונה אחת שפרסמה בסוף השבוע ברשתות החברתיות נראית מלאלה חוגגת את ציון הדרך עם בני משפחתה. לפניה מונחת עוגה, והיא מוקפת בלונים. בתמונה אחרת היא נראית מכוסה קצף, צבע ופתיתי-נייר, מסורת מקובלת לציון יום המבחנים האחרון של הסטודנטים באוקספורד.

 

"קשה לבטא את האושר וההודיה שאני מרגישה עכשיו כשהשלמתי את התואר בפילוסופיה, פוליטיקה וכלכלה", כתבה מלאלה. "אני לא יודעת מה יקרה בעתיד. לעת עתה, מחכים לי נטפליקס, קריאה ושינה".

 

ביומיים שחלפו מאז פרסום התמונות הוצפה מלאלה בברכות ברשתות החברתיות, בין השאר מרשת ארגוני הצדקה Oxfam: "ברכות, את השראה!", כתבה לה. הכוכבת ההוליוודית והבוליוודית פריאקנה צ'ופרה, שמתחזקת עמוד אינסטגרם עם 54 מיליון עוקבים, כתבה לה: "ברכות, מלאלה!! זה מדהים".

מלאלה יוספזאי הנערה שנורתה על-ידי הטליבאן סיימה אוקספורד (צילום: רויטרס)
עם צבע וקונפטי. מלאלה מקיימת את מסורת אוקספורד(צילום: רויטרס)

יוספזאי, בת 22 כיום, נודעה כמי שבהיותה בת 11 כתבה תחת שם בדוי בלוג עבור ה-BBC על החיים תחת שלטונו של ארגון הטרור האיסלאמיסטי טליבאן בפקיסטן. בשנת 2012, כשהייתה בת 14, נורתה בראשה על-ידי חמושים מהטליבאן משום שניהלה קמפיין נגד מאמציו של הארגון למנוע מנשים להגיע למוסדות לימוד ולרכוש השכלה.

 

החמושים הגיעו לבית הספר של יוספזאי וירו בה ובשתי תלמידות נוספות שהיו איתה באוטובוס שאמור היה להסיע אותן הביתה. לפני שירו שאלו לשמה, כדי לוודא שמדובר בה. יוספזאי הוטסה לבית חולים בפקיסטן ומשם לבית חולים באנגליה, ועברה כמה וכמה ניתוחים. משפחתה השתקעה בבירמינגהאם, ואחרי שמלאלה החלימה היא החלה ללמוד בבית ספר באנגליה. בהמשך זכתה במקום באוניברסיטת אוקספורד היוקרתית.

 

בשנת 2014, בהיותה בת 17 בלבד, הפכה יוספזאי לאדם הצעיר ביותר שזכה בפרס נובל בשלום. היא קיבלה את הפרס בשל פעילותה למען חינוך לנשים. באמצעות "קרן מלאלה" שהוקמה על שמה היא הפכה גם לסמל עולמי לחוסן הנפשי של נשים מול הדיכוי שהן חוות.

 

ברשימת הדיוור של "קרן מלאלה" כתבה בסוף השבוע: "המגפה שינתה הרבה בכל הנוגע לשנת האוניברסיטה האחרונה שלי, כמו לרבים מכם. קשה שלא לחשוב על כל הרגעים שאיבדנו, אבל לא איבדנו את הדבר החשוב ביותר: החינוך שלנו".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רויטרס
מלאלה ובני משפחתה חוגגים
צילום: רויטרס
מומלצים