שתף קטע נבחר

מאות בהלווית אביו של נחשון וקסמן: "לימדת את כולם לשמוח למרות הייסורים"

יהודה וקסמן נטמן בהר המנוחות שבירושלים, רעייתו ספדה: "שימשת דוגמה ומופת לכל עם ישראל". בנו אלי סיפר: "הלכת להתנדב במקומות הכי קשים, ביקשת שתהיה לך לוויה שמחה"

 

 

 

מאות חברים ובני משפחה הגיעו היום (חמישי) להלווייתו של יהודה וקסמן בהר המנוחות בירושלים. יהודה, אביו של החייל נחשון וקסמן שנחטף ונרצח בידיי מחבלי חמאס באוקטובר 1994, נפטר היום בבית החולים הדסה עין כרם כתוצאה מבעיות בריאות מורכבות. בנו ספד לו: "הלכת להתנדב במקומות הכי קשים, לימדת את כולם לשיר ולשמוח למרות הייסורים שעברת".

אסתר וקסמן (צילום: יואב דודקביץ)
"מקווה שיהודה נפגש למעלה עם נחשון". אסתר וקסמן(צילום: יואב דודקביץ)

חיים וקסמן (צילום: יואב דודקביץ)
"כמה אהבת, גם כשכל כך סבלת". חיים וקסמן(צילום: יואב דודקביץ)

לאחר הרצח של נחשון, יהודה ורעייתו אסתר הפכו לסמל של התמודדות עם השכול. השניים הרצו ברחבי הארץ והעולם על ההתמודדות עם נפילתו של בנם, וגם על ההתמודדות עם גידול בנם רפאל. כעת אסתר נפרדה ממנו: "היית יכול לתת שיעור ודוגמה לכולנו. שימשת דוגמה ומופת לכל עם ישראל". לדבריה, "יהודה רצה ללכת. הוא סבל יותר מדי. אני מקווה שהוא נפגש שם למעלה עם בנו היקר ויהיה לנו ולכל עם ישראל מליץ יושר".

 

חיים, בנו של יהודה, אמר בהלוויה כי "מהרגע שנחשון נרצח אמרת שאתה אוהב את כולם, מהתיאטרון ועד לימודי תורה עם פירושים מיוחדים שלך. כמה אהבת. גם כשכל כך סבלת, אמרת 'אני שולח לכם נשיקות וחיבוקים'".

 

אלי, בנו של יהודה, אמר: "אבא, האיש הכי יקר לי בעולם. כל מה שאני יודע בחיים האלה אני יודע ממך. הלכת להתנדב במקומות הכי קשים. ביקשת שתהיה לך לוויה שמחה. אני שמח שנגאלת מהייסורים הקשים. לימדת את כולם לשיר ולשמוח למרות הייסורים שעברת. אני אוהב אותך".

Yehuda and Esther Wachsman  ()
יהודה וקסמן ורעייתו אסתר, ארכיון
 

 

 

 

נחשון וקסמן, בנו של יהודה, היה חייל בגולני שנחטף באוקטובר 1994 בזמן שעלה על טרמפ במכונית שבה ישבו ארבעה מחבלי חמאס שהתחפשו למתנחלים. המחבלים חטפו את וקסמן לביר נבאללה שמצפון לירושלים. אחד הרגעים הכואבים והזכורים מאירוע החטיפה הוא קלטת הווידיאו שבה צולם וקסמן כשאקדח מוצמד לרקתו בעודו מבקש מראש הממשלה יצחק רבין שישחרר את השייח אחמד יאסין ועוד 200 אסירים ביטחוניים תמורת שחרורו.

 

בשנה שעברה התראיין וקסמן האב ל-ynet ול"ידיעות אחרונות", וסיפר על הקשיים בהתמודדות עם מצבו הרפואי הקשה, עם האובדן של נחשון ועם גידולו של הבן רפאל, שנולד עם תסמונת דאון.

 

וקסמן סבל מאי-ספיקת כליות, אי ספיקת כבד ואי-ספיקת עורקים, וכן מפצע "עמיד" ברגל שלא מתרפא. לפני כ-30 שנה הושתלה לו כליה, אבל היא חדלה לתפקד כעבור שנים. בשנים האחרונות הוא נזקק לטיפולי דיאליזה של ארבע שעות, פעם ביומיים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
יהודה וקסמן ורעייתו אסתר, ארכיון
מומלצים