שתף קטע נבחר

צילום: מוטי קמחי

הקורונה בבית האבות "עידן הזהב": שני דיירים נוספים נפטרו

עד כה, שלושה דיירים מבית האבות בירושלים מתו מסיבוכי הנגיף. בסך הכל 24 דיירים אובחנו כחולים, רובם מהמחלקה הסיעודית, בנוסף לשלושה אנשי צוות. 160 עובדים בכור בדימונה נשלחו לבידוד לאחר ששני עובדים אובחנו כחולים

בית אבות עידן הזהב בירושלים (צילום: אלכס קולומויסקי )
מוקד התפרצות. בית האבות "עידן הזהב" בירושלים(צילום: אלכס קולומויסקי )

שני דיירים מבית האבות "עידן הזהב" בירושלים מתו היום (שישי) בבית החולים הדסה עין כרם בעקבות סיבוכי נגיף הקורונה. מדובר בשני קשישים, בן 81 ובן 99. עד כה נפטרו שלושה דיירים מבית האבות ו-24 אובחנו כחולי קורונה, בנוסף לשלושה אנשי צוות.

 

ראשוני חולי הקורונה בבית האבות "עידן הזהב" אובחנו לקראת סוף השבוע שעבר. רובם חולים סיעודיים, וחלק מהמטפלים שאובחנו כחולים הם עובדים זרים. מד"א ערכו בדיקות לכל 104 הדיירים ולאנשי הצוות לאחר שביום רביעי לפני שבוע וחצי אושפז דייר מבית האבות בבית החולים שערי צדק - ובבדיקת קורונה שנערכה לו הוא נמצא חיובי.

 

 

מבין הדיירים שפונו לבתי החולים, אחת מאושפזת במחלקה לטיפול נמרץ, ועשרה דיירים מאושפזים בבתי החולים שערי צדק והדסה עין כרם. 11 דיירים נוספים נמצאים בבידוד במוסדות כמו "נאות הים התיכון".

 

לחצר בית האבות הגיעו היום מתנדבים ששרו ורקדו במגרש החניה, כדי לשמח את הדיירים שנותרו במחלקות בית האבות.

 

הנהלת "עידן הזהב" הביעה צער על פטירתם של הדיירים, ובהודעה לדיירים ומשפחותיהם כתבה: "אנו מקפידים כמובן על הסגר ועל התנהלות מדויקת במחלקות המבודדות ומפצירים בכל בני המשפחה של הנדבקים - אם עוד לא ביצעתם הבדיקה, מהרו והיבדקו. אנא עדכנו אותנו בתוצאה, בתקווה שתהיה שלילית. הדבר חשוב לצורך השלמת התמונה האפידמיולוגית".

 

בתוך כך, 160 עובדים בכור בדימונה נשלחו לבידוד לאחר שהתגלה כי שני עובדים במקום הם חולי קורונה מאומתים. מהוועדה לאנרגיה אטומית (וא"א) נמסר כי הוועדה ומרכזיה פועלים תוך הקפדה על הנחיות משרד הבריאות.

160 עובדים בבידוד. הכור בדימונה (צילום: EPA) (צילום: EPA)
160 עובדים בבידוד. הכור בדימונה(צילום: EPA)

 

 

בצהריים פרסם משרד הבריאות את נתוני ההדבקה בנגיף הקורונה, שמהם עולה כי 499 חולים אובחנו בתוך יממה. ארבעה בני אדם נפטרו בזמן זה ומספר הנפטרים הגיע ל-313 בני אדם.

 

מספר המונשמים יציב ועומד על 28 בני אדם. מספר החולים הפעילים בישראל עומד על 5,736, מהם 43 במצב קשה ו-54 בינוני. 192 מאושפזים בבתי החולים. אתמול בוצעו כמעט 17 אלף בדיקות.

 

שר הביטחון וראש הממשלה החליפי בני גנץ הנחה אחר הצהריים את צה"ל להיענות לבקשת משרד הבריאות ולהמשיך את תגבור כוח האדם במעבדות הבדיקה לקורונה. גנץ אמר כי "חיילי צה"ל, כמו תמיד, יתגייסו למאמץ הלאומי במעבדות, בפריסה בשטח בערים השונות, במלוניות הקורונה, ובכל מקום שיידרש".

 

אתמול, על רקע העלייה החדה במספר הבדיקות - שהגיעה ביום לשלישי לכמעט 20 אלף בדיקות - פנתה פרופ' סיגל סדצקי, ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, לצה"ל וביקשה להאריך את שיתוף הפעולה שבמסגרתו מסייעים חובשים לעובדי המעבדות. היא כתבה ש"המעבדות לא מצליחות להתמודד עם עומס הבדיקות".

מעבדה של נגיף הקורונה ברחובות (צילום: AFP)
בדיקת קורונה במעבדה ברחובות(צילום: AFP)
 

 

נגיף הקורונה - כל ההנחיות, העדכונים והנתונים ב-ynet:

ועדת השרים: הגבלות בבת ים ובאשדוד, הסגר בערערה נמשך

הותר לפרסום: כך החל שיתוף הפעולה של ישראל ואיחוד האמירויות על הקורונה

הנחיות חדשות: אלו 3 התסמינים החדשים לקורונה

 

בשעה 08:00 הבוקר נכנסו לתוקפם האיסורים שעליהם הוחלט בוועדת השרים להגדרת "אזור מוגבל". לפיכך, בעיר בת ים נסגרו החל מהבוקר כיתות ה' ומעלה. בנוסף, חל איסור על התקהלות של יותר -10 אנשים ברחבי העיר ותתבצע אכיפה מוגברת בחתונות ובמקומות נוספים.

 

באשדוד חלות הגבלות על רובעים ג', ז' ו-ח'. במסגרת ההגבלות נסגרו כל מוסדות החינוך בשלושת הרובעים וחל איסור על התקהלות של יותר מ-10 אנשים במקומות אלה. במקביל, ועדת השרים החליטה להאריך את ההכרזה על "שכונה 2" ביישוב ערערה בנגב כ"אזור מוגבל" עד 1 ביולי בשעה 08:00 בבוקר. מנגד, הוסרו ההגבלות על שכונת עג'מי ביפו ובעיר רהט. עם זאת, בשתי הערים תוגבר האכיפה.

 

המשטרה עדכנה כי אמש והלילה ביקרו שוטרי המחוז הדרומי ב-329 מקומות בילוי ועסקים ובכללם אולמות אירועים, בתי קפה ומסעדות לצורך אכיפת הנחיות משרד הבריאות. עוד נמסר כי במהלך הפעילות ניתנו דו"חות, בוצעו אזהרות ושישה בעלי עסקים זומנו לשימוע.

 

 

לפי נתוני משרד החינוך, מספר הנדבקים הכולל במוסדות החינוך ברחבי הארץ מפרוץ המגפה עומד על 909. מניין מוסדות החינוך הסגורים עומד על 239. נכון להיום, 20,102 עובדי הוראה ותלמידים נמצאים בבידוד מניעתי.

 

כמו כן, מנתוני ההדבקה בצה"ל עולה מספר הנשאים חצה אמש את ה-100: 113 חיילים אובחנו עם הנגיף - יותר מחודשיים אחרי הפעם הקודמת של חציית 100 נדבקים. השיא השלילי בצבא נרשם ב-17 באפריל, אז עמד מניין הנדבקים על 132. ב-14 ביוני עמד מספר החולים בקורונה בצבא על 21 בלבד, ובתוך 10 ימים זינק מספר הנדבקים בצה"ל פי 4.5.

 

בסל הכול עומד מספר הנדבקים בצה"ל מפרוץ המגפה על 351, אולם 237 מהם הבריאו או השתחררו מהשירות. נכון לעכשיו, 4,461 חיילים ועובדי צה"ל נמצאים בבידוד.

 

דו"ח אמ"ן: "לשקול ההקלות"

אתמול פרסם אגף המודיעין בצה"ל (אמ"ן) דו"ח שממליץ לשקול מחדש את ההקלות שניתנו לציבור ולהרחיב את ההסברה על הנגיף ודרכי המניעה ממנו. הדו"ח ממליץ גם להרחיב דרמטית את אכיפת הבידוד ועטיית המסכות, ולהאיץ את מנגנון קטיעת שרשראות ההדבקה. לעיון בדו"ח המלא של אמ"ן לחצו כאן .

 

לפי הדו"ח, "בחודש יוני נצפית מגמת עלייה ניכרת וברורה בהיקף החולים החדשים במצב קשה, לראשונה מאז דעיכת גל התחלואה בחודשים מרץ-אפריל". באמ"ן מסבירים כי "מספר החולים החדשים במצב קשה מהווה מדד מהימן לאומדן היקף התחלואה באוכלוסייה, מכיוון שאיננו מושפע ממדיניות הבדיקות המבוצעות ומהיקפן. הוא משקף הלכה למעשה את קיומה של תחלואה רחבה יותר, ובפרט בקרב אוכלוסיות מבוגרות".

 

מחברי הדו"ח הוסיפו: "בראייתנו, מבין מדדי התחלואה הקשה (מונשמים חדשים, מספר חולים במצב קשה בזמן נתון), מדד החולים החדשים במצב קשה הינו המתאים ביותר לניטור מגמת התחלואה הארצית הכוללת, ובפרט בקרב אוכלוסיות בסיכון".

 

באמ"ן אמרו עוד כי "מחלת הקורונה מאופיינת בעיכוב של ימים עד שבועות במופע התחלואה הקשה שלה, ועל כן היקף החולים החדשים במצב קשה מעיד על תמונת ההדבקה הארצית בשבועות שקדמו לה". לכן, מסבירים באמ"ן, סביר להניח שתמונת ההדבקה הארצית הנוכחית, ובפרט בקרב אוכלוסיות בסיכון, היא חמורה אף יותר מכפי שנראה כרגע.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אלכס קולומויסקי
בית האבות עידן הזהב
צילום: אלכס קולומויסקי
מומלצים