רשימת התסמינים האפשריים המעידים על הידבקות נגיף הקורונה הולכת ומתארכת: המרכז האמריקני לבקרת מחלות, ה-CDC, מוסיף גם את הסימפטומים נזלת, בחילות, הקאות ושלשולים לרשימת תסמיני מחלת הקורונה. התוספת הזו היא בניגוד לדיווחים עד כה בספרות הרפואית, לפיהם נזלת אינה תסמין אופייני לקורונה.
את תוספת התסמינים פרסם ארגון הבריאות העולמי כבר לפני חודש, אולם לא יצא בהודעה מסודרת על כך. לפי אתר המרכז האמריקני לבקרת מחלות, בנוסף לתסמינים המוכרים ובהם חום, שיעול, קוצר נשימה, כאבי גרון, חולשה, כאבי שרירים, ואיבוד טעם וריח, נוספו גם גודש באף או נזלת, בחילות או הקאות, ושלשולים.
עד כה דווחו בספרות הרפואית תסמינים "בטניים" אפשריים הכוללים שינויים ביציאות, בחילות והקאות, אולם כאמור כל הדיווחים הבהירו כי נזלת לא נכללת בתסמיני החולים, והיא למעשה המבחינה בין מחלה ויראלית אחרת או אלרגיה, לבין מחלת הקורונה.
במרכז לבקרת מחלות לא הסבירו את תוספת הסימפטומים במהלך החודש האחרון, אולם על פי ההערכות בארה"ב, במרכז לבקרת מחלות לא רצו לעורר פאניקה ודרישה של התושבים לבדיקות רבות "על כל נזלת". ב-CDC עוד הוסיפו כי הרשימה אינה כוללת את כל התסמינים האפשריים, כלומר – שקיימים תסמינים נוספים אפשריים של קורונה.
1 צפייה בגלריה
בדיקות קורונה ביישוב ערערה
בדיקות קורונה ביישוב ערערה
ממשיכות בדיקות הקורונה: 525 נדבקים חדשים ביממה
(צילום: דוברות קופת החולים לאומית)
במשרד הבריאות הישראלי טרם הגיבו לאותה תוספת, ונכון להיום (ה') נזלת אינה נכללת ברשימת התסמינים האפשריים הדורשים דיגום. כך או כך, על פי החלטת שר הבריאות הנכנס יולי אדלשטיין, כל אזרח רשאי לעבור בדיקת קורונה, על פי הקריטריונים הכוללים חשיפה אפשרית לאדם מאומת בקרבה של פחות מ-2 מטר ולמשך 15 דקות, תסמינים אפשריים, חזרה מחו"ל, שהייה בבית עם אדם שנשלח לבידוד, ודיגומים אקראיים בקרב אוכלוסיות בסיכון כמו בתי אבות וצוותים רפואיים.
בינתיים נמשכת העלייה בהתפשטות הקורונה בישראל - ביממה האחרונה בלבד אובחנו 525 נדבקים חדשים. עם זאת, חשוב לזכור כי גם מספר הבדיקות עלה משמעותית, והגיע אתמול ל-17,682. מרבית הנדבקים הם בקרב האוכלוסיות הצעירות. שיעור החולים קשה נמוך יחסית ומספר המונשמים הגיע ל-29.
במכון גרטנר לבריאות הציבור שבתל השומר, המליצו היום למשרד הבריאות לשקול ביצוע הגבלות ארציות, אולם במשרד הבריאות דבקים בהנחיה של סגרים אנכיים באזורי התפרצות, תוך שקילת הטלת הגבלות על התכנסויות כמו באולמות אירועים וביטול קייטנות הקיץ.