שתף קטע נבחר

ניצחון לקוריאנים: יאכלו דגני בוקר בטעם בצל

ב-2004 הביכו הקוריאנים את חברת "קלוגס" כשהתבקשו לבחור טעם חדש לסדרת דגני בוקר - ובחרו בבצל ירוק. אחרי קמפיין של 16 שנה הגיעו דגני הבוקר למדפים: "ניצחון לדמוקרטיה". המלאי אזל תוך יומיים. ואיך הטעם?

 

בדרום קוריאה היו שאמרו שמדובר בניצחון לדמוקרטיה, לא פחות: אחרי קמפיין של 16 שנים קיבלו הקוריאנים את מבוקשם – דגני בוקר בטעם בצל ירוק. המהדורה המוגבלת הגיעה למדפים ברשתות השיווק – ואזלה בתוך יומיים. 

 

הסיפור מתחיל ב-2004, כש"קלוגס קוריאה" יצאה בקמפיין לקידום סדרת Chex, דגני בוקר מחמישה דגנים. היא ביקשה מהקוריאנים להצביע באינטרנט ולבחור טעם חדש. בפרסומת בטלוויזיה הופיעו שני מועמדים מצוירים – צ'אקי, בטעם שוקולד, וצ'אקה, בטעם בצל ירוק.

דרום קוריאה דגני בוקר בטעם בצל ירוק (צילום: רויטרס)
זה התחיל כתרגיל יחצ"ני. הגיע זמן הצ'אקה(צילום: רויטרס)
 

ב"קלוגס קוריאה" התייחסו לקמפיין כאל תרגיל יח"צני. הם ציפו שטעם השוקולד ייבחר בפער גדול, אבל הדרום קוריאנים לא שיתפו פעולה: בהצבעות ברשת קיבלה דמות הבצל הירוק הרבה יותר קולות.

 

ב"קלוגס" התעוררה מבוכה. החברה הפסיקה את ההצבעה באינטרנט והכריזה על ניצחונו של צ'אקי. אוהדיו של צ'אקה מחו ברשת, כתבו שמדובר ב"לוחם חופש" ופרסמו "ממים" שבהם נראית הדמות אוחזת בבצל ירוק. המחאה הזו, שהחלה ב-2004, נמשכה 16 שנה, עד שב"קלוגס קוריאה" נענו לדרישות הצרכנים.

דרום קוריאה דגני בוקר בטעם בצל ירוק (צילום: רויטרס)
מקום ראשון בטוויטר. הדגנים בטעם בצל ירוק(צילום: רויטרס)
 

"מעולם לא חשבנו שהצרכנים יהיו מעוניינים במוצר הזה במשך יותר מ-16 שנים", אמרה קים הי-יאון, דוברת "קלוגס קוריאה". "בכל פעם שהשקנו דגני בוקר חדשים או ערכנו אירועים לקידום המכירות הקהילה האינטרנטית ביקשה שוב ושוב את הטעם הזה".

 

"כוחותיו הרמאיים של צ'אקי הודחו, מאבק בן 16 שנה של אדון צ'אקה הגיע סוף סוף לקיצו", כתב אחד הגולשים בטוויטר כדי לחגוג את השקת המוצר החדש. העניין שהתעורר סביב דגני הבצל הירוק היה גדול כל כך, עד שביום שבו פורסם כי המוצר יגיע לרשתות השיווק הוא הפך לנושא הפופולרי ביותר ברשתות החברתיות – אפילו יותר מהחלטת צפון קוריאה לפוצץ את משרד התיאום עם הדרום.

דרום קוריאה דגני בוקר בטעם בצל ירוק (צילום: רויטרס)
יותר מ-14 אלף ביקשו להשתתף במבחן הטעימה. הדגנים על המדפים(צילום: רויטרס)
 

המהדורה המוגבלת של הדגנים הייתה אמורה להישאר על המדפים למשך שלושה חודשים, אבל לפני שהתברר עד כמה גדול הביקוש אמרה דוברת החברה כי ייתכן שפרק הזמן יוארך בהתאם לביקוש בקרב הצרכנים.

 

הדוברת סיפרה שהחברה עמלה על פיתוח הדגנים במשך 15 שנה אך התקשתה להגיע לטעם המתאים של הבצל. כש"קלוגס קוריאה" הודיעה שהיא מחפשת 50 מתנדבים שישתתפו בטעימות ראשוניות של המוצר, קיבלה החברה יותר מ-14,200 פניות.

דרום קוריאה דגני בוקר בטעם בצל ירוק (צילום: רויטרס)
הקוריאנים אוהבים ארוחות בוקר מתובלות וחריפות. לחלקם, צ'אקה עדין מדי(צילום: רויטרס)
 

ארוחות הבוקר הקוריאניות המסורתיות הן בדרך כלל מתובלות, ולעיתים גם חריפות. קוריאנים רבים אוהבים לנשנש חטיפים בטעם בצל ליד הבירה, אולם נראה כי עד לבואו של צ'אקה איש לא העלה בדעתו לטבול מוצרים בטעם בצל בקערה עם חלב.

 

לקריאה נוספת: קוריאה דרך האוכל: מסע בדרום

 

"יש לי טעם של אדם בוגר מאז שאני קטנה. אני אוהבת אוכל מקומי עם שום, בצל ירוק וקימצ'י", אומרת לי סו-ג'אונג, בלוגרית אוכל בת 24 שהצביעה לצ'אקה כשהייתה ילדה והשתתפה במבחן הטעימה. פסק הדין שלה בנוגע לדגנים שלהם חיכתה שנים? "הטעם של הבצל הירוק עדין מדי".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רויטרס
דמותו של צ'אקה על האריזה: "לוחם חופש"
צילום: רויטרס
מומלצים