שתף קטע נבחר

השיר שמסעיר את ההורים הגרושים

בספר לימוד לתלמידי כיתה ב' נלמד שיר בו כתוב "כל יום שני אבא בא לבקר אבל הוא לא בא בשום יום אחר". ברגע שהורים נחשפו לשיר הוא עורר סערה גדולה. משרד החינוך: "הספר הוסר מרשימת הספרים המאושרים לפני כשלוש שנים. כמו כן, פנינו להוצאת הספרים בבקשה להסיר אותו"

 

 

"אבא ואימא שלי לא חברים. אבא הוא אבא שלי ואימא היא אימא שלי ושניהם הורים אבל לא חברים. בבית גרים רק אימא ואני. ואבא? הוא אבא שלי רק ביום שני. כל יום שני אבא בא לבקר אבל הוא לא בא בשום יום אחר". כך החל שיר שמופיע בספר לימוד לתלמידי כיתות ב' המאושר על ידי משרד החינוך.

 

לכתבות נוספות - היכנסו לפייסבוק הורים של ynet

 

"כשראיתי את השיר הזה הייתי בשוק", אומר צ'יקו כהן בראיון באולפן ynet. "אחר כך כעסתי ווכשהתעשתתי חשבתי על בני. הוא בן שבע ואנחנו מגדלים אותו במשמורת משותפת. הוא בעצמו אומר שיש לו שני בתים - בית של אבא ובית של אימא. אני מחנך אותו שחשוב ללמוד ולהקשיב בשיעורים ומה שמלמדים בבית ספר זה חשוב.

 

"בואו נצא מנקודת הנחה שהוא יהיה בשיעור הזה, יבוא אליי ויגיד לי את הדברים האלה: 'אבא רגע, אבל ילד להורים גרושים גר רק עם אמא ואתה בא רק ביום שני'. מה אומר לו? שזה שטויות? אז אני סותר את עצמי ממה שאמרתי לו קודם - שחשוב ללמוד.

 

"השיר הזה מחזיר אותנו ארבעים שנה אחורה להורות של פעם. נשים היו עקרות בית, האבות פירנסו וכו'. היום אנחנו ב-2018. נשים יוצאות לעבודה, מפתחות קריירה, אבות מגדלים את הילדים ודומיננטים בגידול הילדים שלהם.

 

"זה לא משנה איזו משפחה יש לכל ילד ובמיוחד עכשיו, אנחנו כמה ימים לפני יום המשפחה. במקום להסביר לילדים שיש משפחה עם שני הורים בבית אחד ויש משפחה עם שני הורים בשני בתים ויש משפחה של אימא ואימא ויש משפחה של אבא ואבא, מה עושים? מקטלגים. יש ילד סוג ב' ויש ילד סוג א'".

 

יכול להיות שמשרד החינוך עוד לא ערוך לטפל בסוגיה של הורים גרושים?

"קודם כל עובדתית זה לא. לא רוצה להיכנס יותר מדי לעניין הפוליטי, אבל לא באופן מוזר יש מפלגה אחת ששר החינוך עומד בראשה, שרת משפטים שממסמסת כבר שנתיים וחצי את כל חוקי המשפחה ויו"ר סיעה שנלחמת מלחמת עולם כדי לקטלג הורה א' והורה ב'. הורה טוב והורה לא טוב. לכן אם להגיד שערוך? כנראה חשיבה פטריארכלית של פעם".

 

עשית שיחה עם הבן שלך?

"אנחנו כל הזמן מדברים. הקשר שלנו הוא קשר של פתיחות ומדברים על הכול, למרות שהוא רק בן שבע, הוא מודע לכל הדברים. הוא יודע מה טוב יותר ומה טוב פחות. אני לא חושב שצריך לעשות שיחה ספציפית כי את השיר הזה הוא לא ילמד בבית ספר".

 

תגובת משרד החינוך: "הספר המדובר הוסר מרשימת הספרים המאושרים לפני כשלוש שנים. נעדכן את בית הספר בעובדה זו. כמו כן, פנינו להוצאת הספרים בבקשה להסיר את הספר או להדגיש כי לספרים אלה אין אישור של משרד החינוך".

 

ח"כ ד"ר יפעת שאשא ביטון (כולנו), יו"ר הוועדה לזכויות הילד, פנתה במכתב לשר החינוך ובו נכתב, בין השאר, כי: "לגיטימי ואף רצוי לקיים שיח על גירושין ועל משפחות החוות פירוד בין ההורים, אך יש לעשות זאת ברגישות ובדיוק המתבקשים, תוך התייחסות למגוון הרחב של המקרים ותוך שימת דגש על המציאות אליה אנו חותרים, מציאות של הורות שוויונית המבטאת את זכות הילד לשני הוריו, גם כאשר 'אינם חברים' עוד.

 

"במסגרת הגירושין, ההורים נפרדים זה מזו אך לא מילדיהם. לדאבוני הרב, המסר הנ"ל אינו מופיע בטקסט, אלא בדיוק להיפך. הילדים של היום הם ההורים של מחר ויש בכך אלמנט חינוכי חשוב בעיצוב החברה". במכתב דרשה ח"כ שאשא ביטון להסיר את השיר מספר הלימוד לאלתר ולפעול להעלאת המודעות לרגישות הנושא מול הצוותים החינוכיים בבתי הספר.

 

 ( )

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים