שתף קטע נבחר

איבונה קרוגליאק: "תמיד יהיה לאנשים מה לומר"

כשהפכה לאימא החליטה ללמוד על הורות כדי לעשות את זה נכון ולמרות שהיא אימא מנוסה עדיין קשה לה להבין למה אנשים תמיד מעבירים ביקורת על החלטות של הורים. איבונה קרוגליאק מספרת על הדברים החשובים בחייה - במדור חדש "הכי הורים"

איבונה קרוגליאק הפכה לאימא בגיל 36. "לקח לי המון זמן להיכנס להיריון אבל בסוף זה קרה באופן טבעי", היא מספרת. כיום היא אימא ליהלי (10.5) ובן אור (5.5), קריינית בפרסומות, מפיקה, פרזנטורית שנה שלישית של חברת GIGI מעבדות קוסמטיקה וכמובן מחזיקה בתואר מלכת היופי של 1990.

 

הדבר שאת הכי אוהבת לעשות עם הילדים

"אני אוהבת את השיחות שיש לנו, לאו דווקא ברגעים קבועים. לפעמים זה קורה כשאני עושה הליכה עם הבת שלי, לפעמים עם הבן שלי כשהוא עושה אמבטיה או בדרך חזרה מהגן או באיזה טיול. השיחות האלה הן שיחות אמיתיות בינינו שהם משתפים אותי, זה מאוד מרגש. אני גם משתפת בעצמי. אם חוקרים את הילדים הם נסגרים אבל אם ההורים באים ומספרים מה עבר עליהם, הילדים גם משתפים והשיחות האלו קורות מעצמן".

 

איבונה קרוגליאק (צילום: אלבום פרטי)
שיחות עם הילדים - בכל מקום(צילום: אלבום פרטי)

המשימה הכי קשה בהורות מבחינתך

"השגרה היא לא תמיד כיפית אבל הכי קשה בעיניי זה חוסר שעות שינה. אני כבר אחרי התקופה שהילדים קמים כל הזמן בלילה אבל גם עכשיו יש לילות שהם מתעוררים בלילה מחלום רע או מרגישים לא טוב אז מכל הדברים לי אישית הכי קשה בהורות חוסר שעות שינה".

 

המקרה הכי מפחיד שקרה לך

"קרה ממש לא מזמן - היינו במצעד האורות עם עוד זוג חברים שיש להם ילדים בערך בגילאים של הילדים שלנו והבן שלי היה עם קורקינט. כבר החלטנו ללכת הביתה ואמרנו לו שמתקדמים, דיברתי שנייה ופתאום הוא התקדם ולא ראינו אותו. אלה היו עשר שניות הארוכות ביותר בחיים שלי, אולי אפילו קצת יותר. בסופו של דבר הוא ראה שאנחנו לא לידו וחזר, אבל זה היה מאוד מפחיד".

 

 

איבונה קרוגליאק (צילום: אלבום פרטי)
"שלמה עם ההחלטה שבחרתי להיות איתם בבית"(צילום: אלבום פרטי)

הדבר שהכי הפתיע אותך בהורות

"הפתיע אותי כמה שהילדים תפסו מקום מרכזי בחיי ובהחלטות שלי. לפני שהם נולדו חשבתי שיהיו לי התלבטויות לגבי האיזון הנכון בין הבית לעבודה אבל הרבה שנים בחרתי להיות איתם בבית ואני מאוד שלמה עם ההחלטה כי זו תקופה שלא חוזרת.

 

"החוויות שחווינו יחד היו חיוביות עבורם וגרמו לי הרבה אושר. לא הייתי יכולה לבחור אחרת כי זה מה שהרגשתי באותו רגע וכל אחת צריכה לבחור לעצמה מה מתאים לה. היו תקופות שעבדתי יותר והיו תקופות שעבדתי פחות, וכל פעם הרגשתי מה נכון לאותה תקופה וגם בהתאם לגיל של הילדים".

 

היום הכי משמח בחייך

"יש לי שניים כאלו - למזלי היו לי שתי לידות שעברו בשלום והייתה לי חוויה מאוד טובה. אין משהו שיכול להשתוות כרגע לרגעים האלו. אולי יהיו עוד בהמשך - גיוס, שחרור, חתונה, אבל כרגע זה הכי משמח".

 

"אוהבת את שמחת החיים של הילדים" (צילום: אלבום פרטי)
"אוהבת את שמחת החיים של הילדים"(צילום: אלבום פרטי)

הדבר שהכי אכזב אותך בהורות

"לא משנה מה עושים תמיד יעבירו עליך ביקורת. כלומר אם ילדת בלידה טבעית ללא אפידורל אז למה לא לקחת אפידורל, אם לקחת אפידורל אז למה לא ניסית בלי, אם החלטת להניק והנקת יותר משנה אז גם על זה יש מה לומר, אם החלטת לא להניק - למה לא הנקת. לא משנה במה תבחרי תמיד יהיו כאלו שיעבירו עליך ביקורת. זה מאוד מאכזב כי כל אחד בוחר לעצמו מה מתאים לו".

 

המאכל שהילדים שלך הכי אוהבים

"הם אוהבים את האוכל שאני מכינה אבל יותר מכל אוהבים סושי ופיצה".

 

התכונה של אחד הילדים שהכי דומה לך

"יש להם את התכונות שלהם אבל הם ילדים מאוד סקרנים ושואלים הרבה שאלות, גם אני הייתי ילדה כזאת. הם אהבים להיות בשמחה - להשתולל, לרדוף אחד אחרי השני, לצחוק, לשים מוזיקה ולרקוד, וגם אני הייתי ילדה שמחה שאהבה להשתולל עם בני הדודים שלי".

שואלים הרבה שאלות (צילום: אלבום פרטי)
שואלים הרבה שאלות(צילום: אלבום פרטי)

הרגע שהכי ריגש אותך כאימא

"כשהם אומרים לי שהם אוהבים אותי או מודים לי על משהו שעשיתי או אמרתי להם. זה לא מובן מאליו ולא תמיד אומרים תודה וזה כיף לראות שהצלחתי לעשות משהו שעשה להם ממש טוב, ריגש אותם וגרם להם לומר תודה או שהם אוהבים".

 

סיפור ילדים שאת הכי אוהבת

"אריה הספריה של מישל קונדסן. זה ספר מתורגם שמדבר על כללים ומתי שוברים אותם. אני גם אוהבת ספרים בחרוזים. כשהבת שלי הייתה קטנה הקראתי לה את 'דירה להשכיר', 'איה פלוטו' ו'מרים והים'. לבן שלי הקראתי את 'יעל מציצה לרחוב', 'אוטו גלידה' וגם את הספרים הישנים יותר כמו 'המפוזר מכפר אזר' שמאוד יפה וכולם אוהבים, כיף להקריא אותו. עוד ספר שאני מאוד אוהבת הוא 'מר גוזמאי הבדאי' של לאה גולדברג. זה ספר בשפה יפה וכיף להקריא אותו".  

 

המשפט הכי מצחיק שהילדים שלך אמרו

"יש כאלו כל יום. הם מצחיקים ביחד, מתחפשים ועושים הצגות".

 

"ההורות מצטלמת יפה אבל יש הרבה אתגרים" (צילום: אלבום פרטי)
"ההורות מצטלמת יפה אבל יש הרבה אתגרים"(צילום: אלבום פרטי)

המשחק/חפץ שהילדים שלך הכי אוהבים

"הבת שלי מאוד אהבה בובות. הייתה לה בובה עם קוקיות ואחר כך בובה עם גיטרה ולבן שלי הייתה תקופה שהוא מאוד אהב את יובל המבולבל. הוא לבש את התלבושת שלו בבית והייתה לו בובה של יובל ששרה שירים כשלוחצים על הבטן שלה והוא היה צמוד אליה". 

 

הדבר שהכי אהבת לעשות כילדה

"אהבתי לשחות ולרכב על אופניים. גדלתי בבאר שבע ואחר כך עברנו לבת ים, ופעם היו יורדים לשחק למטה וזה היה מאוד כיף לרדת עם אופניים או סקטים עם חברים ולשחק חמש אבנים, גומי וחבל. הרבה פעמים אני מוצאת את עצמי משכנעת את הילדים לצאת איתי החוצה ולעשות משהו".  

 

הבילוי המשפחתי הכי כיפי שלכם

"יש לנו הרבה בילויים משפחתיים - לרכב על אופניים, לעשות פיקניק בפארק, ללכת לים, ארוחות משפחתיות ולצפות יחד בסרט. אנחנו משתדלים לאכול ארוחות ערב ביחד ולדבר. לפני שהפכתי לאימא לא ידעתי כמה עוד יש לי ללמוד ואחרי שבתי נולדה למדתי המון, נעזרתי בהדרכת הורים ויועצת שינה. אני מאמינה שכל הזמן כדאי ללמוד עוד. גם למדתי במשך שנה במכון אדלר כדי להבין איך כדאי לעשות את זה נכון.

 

"אף אחד לא מושלם ולכולנו יש ימים יותר טובים ופחות טובים. ההורות מצטלמת יפה בתמונות שאנשים מעלים ברשתות החברתיות אבל כולנו מתמודדים עם אתגרים ונלחמים על זה שהילדים שלנו לא יהיו מחוברים יותר מדי למסכים ולא יראו תכנים שלא מתאימים להם, יאכלו בריא, יקראו ספרים וישקיעו בלימודים, יעשירו את עצמם וילמדו דברים חדשים. משתדלים לעשות את המיטב".

 

איבונה קרוגליאק בקמפיין לחברת "GIGI מעבדות קוסמטיקה" (צילום: עידו לביא)
איבונה קרוגליאק בקמפיין לחברת "GIGI מעבדות קוסמטיקה"(צילום: עידו לביא)

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אלבום פרטי
אוהבים לעשות פיקניק בפארק
צילום: אלבום פרטי
מומלצים