שתף קטע נבחר
צילום: EPA

"כל ילדה שמנמנה מסתכלת על נטע ויודעת שהכול אפשרי"

ליאור רותם גורדון לא הבינה בילדותה למה החברה דואגת להזכיר לה כל הזמן שהיא שמנה. היום, כאימא לשלוש בנות, היא מסתכלת על נטע ברזילי ואומרת: "אני שמחה לראות את העיניים המעריצות של בנותיי כשהן מסתכלות עליה, ולדעת שהן כבר רואות מודל אחר, כזה שלי לא היה"

נסו להיות פעם ילדה חריגה, למשל הכי שמנה בשכבה. כשהייתי ילדה לא תפסתי את עצמי כשמנה. לא ידעתי שאני שונה אבל החברה והסביבה, על אף שהייתי ילדה מאוד מקובלת, דאגה להזכיר לי את זה בכל יום. ולמרות שמהבית קיבלתי תמיד רוח גבית שאני כל יכולה, כשיצאתי החוצה התעקשו להציב בפני מראה - את שמנה, את פחות טובה.

 

אז את מסתכלת במראה ורואה את עצמך, ולא מבינה מה כל כך נורא, מי זאת המפלצת שהם רואים שם, ואז את מסתכלת בעיתון ורואה נשים שהן לא את ומסתכלת בטלוויזיה ואין שום אישה שיכולה לייצג אותך. ואפילו שאת מגיעה לקנות בגדים, אם כמובן יש במידה שלך, אז הדוגמנית שעליהם הם מונחים היא, נו ניחשתם, רזה.

 

ככה את גדלה, וככה אני גדלתי. ואז הגיעה נטע. בת 25 שעשתה חינוך מחדש למדינה שלמה, לאירופה כולה, לעולם. זה לקח זמן. לא לכולם היא החליקה בגרון מיד. בהתחלה אנשים לא הבינו מה זה התרנגולת הזאת? ולמה הפרצופים האלו? ואיך היא בכלל מעזה השמנה הזאת?

 

נטע ברזילי (צילום: ירון ברנר)
מעבירה מסר להורים ולילדות(צילום: ירון ברנר)

אבל בנטע אי אפשר שלא להתאהב. היא מסמנת את הדור החדש של הנשים, שלמרות שכל החיים ניסו להוריד אותן, הן לא נתנו לזה לקרות. ואם אתם עדיין לא שם קבלו ארבע סיבות לאהוב את נטע:

 

1. היא שמנה והיא לא מתביישת בזה: היא לא יודעת מה יהיה בעתיד, אבל זאת היא עכשיו. נטע מבהירה שאנחנו נמצאים בעולם הזה לכל כך מעט זמן ואין שום סיבה שלא נאהב ונקבל את עצמנו בדיוק כמו שאנחנו.

 

זו פעם ראשונה שאנו לא רק רואים שמנה על המסך, אלא כזאת שמתלבשת בשיא האופנה, יודעת מה היא רוצה מעצמה וגם יודעת להגיד בראיונות שהגוף שלה הוא רק שלה, ואין לנו שום זכות לשאול אותה האם היא מתכוונת עכשיו לרזות.

 

2. המסר שהיא מעבירה לילדות שלנו: כאמא לשלוש בנות, לראות את העיניים המעריצות שלהן כשהן מסתכלות עליה, ולדעת שהנה הן כבר רואות מודל אחר. הן גדלות בעולם שנטע תופיע על שערי העיתונים הגדולים במדינה. זה ממש לא מובן מאליו. בכל ליבה של ילדה שמנמנה עומדת היום ההבנה שהיא יכולה לכבוש את אירופה כולה, אם רק תאמין בעצמה ותרצה בכך.

 

קראו עוד:

כמה זמן נטו הורים נמצאים עם ילדיהם?

הילד שלי פראייר - מה עושים?

היחסים המורכבים שלי עם אימא

 

 

3. המסר שהיא שולחת לנו ההורים: הילדים שלנו, לא משנה איך הם נראים, יכולים להגיע עד הירח ובחזרה, אם רק ניתן להם לדעת שהם הכי שיש, שהם יכולים הכול, שכלום לא יעמוד בפניהם בדרך. אין לא לי ולא לכם יכולת לדעת מה הילדים שלנו ישיגו בעולם הזה. כל מה שאנחנו יכולים זה לשדר להם שהם יכולים הכול. זה לא אומר שלא תהיה עבודה קשה מאוד בדרך אבל תראו לאן ההורים של נטע, באמונה שלהם בה, הביאו אותה.

 

4. סוף סוף יש לנו מודל של אישה אחרת: היא לא מתוקה וקטנה, היא דעתנית, עושה פרצופים למצלמה ולא מנסה להתחנף לאף אחד (גם לא לגאולה אבן, שבאמת הגזימה). היא אומרת את האמת שלה, את מה שיוצא לה מהלב, וזה הכי אבל הכי מדבר אלינו.

  

אז בעידן של נטע הגיע הזמן לשלוח מסר לכולם. כן, גם אליך מנהל השיווק שיושב בבית וחושב שוב ללכת על המוכר והידוע. גם אליך אבא שרואה את הבת שלו אוכלת ולא יכול שלא להעיר לה על זה שהיא לא תמצא חתן. גם אליכם עיתונאים ועיתונאיות שהגיע הזמן לשנות תקליט, ולהתחיל לדבר עם נטע ועם כל אחת אחרת על הכישרון שלה ולא על המראה שלה.

 

כפרה עליך נטע. לחיי שונות ומגוון ועולם אחר, טוב יותר, שלכולם יש בו מקום.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אלבום פרטי
"כשיצאתי החוצה התעקשו להציב בפני מראה"
צילום: אלבום פרטי
מומלצים