שתף קטע נבחר

"אף הורה לא רוצה לראות ילד בן 10 עם ג'וינט"

ארבעה ילדים נפגעו מבליעת קנאביס מתחילת השנה. מנכ"לית אל סם חושבת שחשיפת פעוטות וילדים לקנאביס נובעת מהמהפכה שנעשתה בשנים האחרונות. "על כל הורה מוטלת החובה להבין כי המעשים שהוא בוחר לעשות בזמנו הפרטי עלולים להשפיע באופן בלתי הפיך על ילדיו הרכים"

 


ארבעה ילדים נפגעו מבליעת קנאביס מתחילת השנה. בשבועות האחרונים אנו עדים לתופעה בה פעוטות מובלים לבתי החולים במצב קשה בבדיקות שנערכות מתגלה כי בגופם נמצא קנאביס בכמות גבוהה. המקרים הללו, לצערנו, אינם תופעה חדשה. בשנה שעברה הובלו לבית החולים שתי פעוטות בנות פחות משנתיים, לאחר שהתברר כי הן בלעו קנאביס.

 

מינון גבוה של החומר THC (החומר הפעיל בצמח הקנאביס) עלול לגרום לתופעות, הכוללות בין היתר אפאתטיות, הקאות, ישנוניות וכן לגרום לדיכוי נשימה. כאשר מדובר בפעוטות, מינון כזה עלול להיות קטלני ולהוביל אף למוות.

 

"מהפכת הקנאביס", הצוברת תאוצה בשנים האחרונות, הובילה לכך שכיום ניתן לקנות ולצרוך את החומר, בקלות יתרה. מדיניות אי ההפללה אשר נכנסה לתוקף, וכן הקמתם של קבוצות הטלגראס, לשם מכירה ושימוש בסם גרמו לכך שרבבות ישראלים משתמשים בקנאביס אשר עדיין נחשב כלא חוקי, אלא אם כן הוא ניתן תחת פיקוח רפואי לאנשים אשר זקוקים לכך.

 

מינון גבוה עלול להיות קטלני כשמדובר בילדים (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
מינון גבוה עלול להיות קטלני כשמדובר בילדים(צילום: shutterstock)

כהורים, אנו חשופים לדאגות רבות הקשורות בילדנו, בשלבים המוקדמים של חייהם וגם בבגרותם, כל הורה חושש מהגרוע מכול ולכן אנו עושים הכול על מנת להגן עליהם - מרחיקים משחקים מסוכנים, עוקבים אחריהם ללא הרף כאשר הם משחקים, פוחדים וחוששים להפקיד את היקר לנו מכל בגני הילדים או בבית הספר שמא משהו עלול לקרות להם.

 

קראו עוד בערוץ הורים:

משרד החינוך מוביל שינוי בשיעורי הבית

האב שמצא דרך לשלב בין הבית לקריירה

חיילים מספרים: הפאדיחות של ההורים

 

את החשיפה של פעוטות וילדים לקנאביס ניתן לזקוף לצערנו למהפכה שנעשתה בשנים האחרונות. הורים רבים צורכים ומעשנים את הקנביס בקרבת ילדיהם ללא כל הבנה שהדבר הופך את עניין הקנביס כלגיטימי בעיני ילדיהם.

 

עלינו כהורים מוטלת החובה לעשות הכול כדי למנוע מילדנו כל גישה או חשיפה לקנביס. אל לנו להיות שאננים. ילדנו אינם הפקר, ואף הורה לא היה רוצה לראות את בנו או בתו בני העשר מסתובבים עם ג'וינט. על כל הורה מוטלת החובה לפקוח את עיניו ולהבין כי המעשים שהוא בוחר לעשות בזמנו הפרטי הם עינינו שלו אך הם עלולים להשפיע באופן ניכר, ולצערנו גם באופן בלתי הפיך, על ילדיו הרכים.

 

הגיע הזמן לקחת אחריות. חשיפת תינוקות וילדים לקנביס איננה דבר לגיטימי. הגיע הזמן להתעורר ולהפסיק להגיד "לי זה לא יקרה", הגיע הזמן לשאת באחריותנו על היקר לנו מכל .

 

אורנה לשם היא מנכ"לית עמותת אל סם

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: shutterstock
הורים, קחו אחריות
צילום: shutterstock
מומלצים