שתף קטע נבחר

מספטמבר: כיתות נקיות מאלרגיות

חוזרים לבית ספר בלי שקדים, בוטנים ואגוזים. הכנסת אישרה תקנות האוסרות להכניס למוסדות החינוך מוצרים העלולים לסכן ילדים עם אלרגיות. גם משקאות ומאכלים רוויי סוכר, שומן ונתרן יישארו בחוץ

ניצחון לילדים האלרגיים: ועדת החינוך של הכנסת אישרה אתמול (ג') תקנות האוסרות על הכנסת מוצרים המכילים שקדים, בוטנים ואגוזים למכונות המזון, לקפטריות ולמנות המוגשות לילדים כחלק ממפעלי ההזנה במוסדות החינוך.

 

האיסור יכלול את כל מוסדות החינוך ללא יוצא מן הכלל - גם אם לא לומדים בהם ילדים עם אלרגיה. ההחלטה התקבלה כדי למזער את הסכנה לילדים אלרגיים ולמנוע מהם לצרוך בטעות אוכל שהם רגישים אליו. על פי התקנה, אסור יהיה להכניס לבית־הספר מוצרים המכילים אגוזים גם לא במסיבות כיתה או באירועים חברתיים.

 

עם זאת, האיסור לא יחול על ילדים שיביאו את המזון מהבית בכיתות שבהן אין ילדים אלרגיים. על פי ההוראות הקיימות בחוזר מנכ"ל כיום, בכיתות לימוד ובגני ילדים שבהם יש ילד עם אלרגיה - חל איסור גורף על הכנסת מזון אלרגני.

 

אמא לילדה אלרגית מסבירה עד כמה הקושי גדול:

 

 

"זו סנונית ראשונה בדרך להפוך את חייהם של התלמידים הסובלים מאלרגיות למזון לבטוחים יותר במוסדות החינוך", אמרה אתמול אודליה אלבו, יושבת ראש העמותה לאלרגיה למזון ואמו של איתן (12) הסובל מאלרגיה לבוטנים. "סוף-סוף בשנת 2018 אפשר יהיה לתת ביטחון להורים ולילדים שהרכב המזון שיוגש במערכת החינוך לא יכיל רכיבים המכילים בוטנים, אגוזים ושקדים, ותיקון החוק משמעותית חשוב יותר מחוזר מנכ"ל. אט־אט נביא לכך בכוחות משותפים שמערכת החינוך תפעל בצורה מיטבית לשמירה על בריאות כל ילדינו".

 

מאכלים שאסור להכניס לבית ספר ( )
מאכלים שאסור להכניס לבית ספר

אבל ההחלטות שהתקבלו אתמול לא נוגעות רק לבריאותם של הילדים האלרגיים: ועדת החינוך החליטה לאסור על הכנסת משקאות ממותקים - כמו משקאות אנרגיה, ברד או שתייה מוגזת - למוסדות החינוך, ולאפשר במקום מכירה של מים, חלב, סודה או משקאות עם צמחי תבלין.

 

למוסדות החינוך ייאסר להכניס גם מאפים המכילים כמות גבוהה של שומן רווי, נתרן וסוכר כמו בורקס, מלאווח, ג'חנון, קרואסונים וופלים. מנגד ניתן להגיש מאפים מקמח מלא. בשנת הלימודים הבאה תיאסר גם מכירת מזונות המכילים כמות גבוה של נתרן כמו פיצוחים וחטיפים מלוחים.

 

לכתבות נוספות - היכנסו לפייסבוק הורים של ynet

 

בעקבות התקנות, במפעלי ההזנה ייאלצו לעשות התאמה של המזון: לא ניתן יהיה להגיש יותר מוצרי בשר מעובד, ובכלל זה נקניקיות, המבורגרים, קבב ושניצלים מעובדים. גם מוצרים מעובדים מהצומח, כמו קטניות, ירקות ודגנים שהוספו להם חומרים משמרים, ייאסרו לשימוש.

 

האחריות על פיקוח תהיה על משרד הבריאות ומשרד החינוך שיצטרכו לוודא שבבתי־הספר ובגני הילדים מוגש מזון בריא ושאינו כולל מוצרים שעלולים לסכן את הילדים האלרגיים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: shutterstock
המטרה - למזער את הסכנה לילדים אלרגיים
צילום: shutterstock
מומלצים