שתף קטע נבחר

פסטיבל החיבוקים של יפה למען תינוקות נטושים

כשיפה נוף, אמא לשני ילדים, חלתה בסרטן, חברותיה יזמו הפנינג כדי לאסוף תרומות למימון הטיפולים. לאחר מותה, הן החליטו להמשיך, והפעם מארגנות לזכרה פסטיבל במטרה לעזור לתינוקות נטושים

 

 

בפברואר האחרון הלכה לעולמה בטרם עת יפה נוף, אימא לשני ילדים קטנים, לאחר מאבק במחלת הסרטן. האישיות הכובשת של יפה והנתינה שלה היוו השראה להקמת מיזם "החיבוקים של יפה" - מיזם התנדבותי למען ילדים אותו הקימו חברותיה ומאגד עשרות אימהות, יוצרות ומעצבות.

 

"המיזם התחיל עם גילוי המחלה של זוגתי ז"ל יפה וההתמודדות עם כל מה שקשור וכרוך במחלה", מספר יגאל אלטשולר. "הרעיון צץ דווקא מצד החברות הטובות שלה - להרים ולהקים מיזם הפנינג שבו תהיינה פעילויות לילדים, למבוגרים, הצגות ודוכנים שבהם תרמו בהענות רבה, וזאת על מנת שההכנסות ישמשו לצורך מימון העלויות הריפוי של יפה שבחרה בדברים אלטרנטיבים ולאו דוקא בצינורות הקונבנציונאלים.

 

"לצערי בפברואר האחרון יפה נפטרה ואותן חברות שהן מופלאות ואין מילים לתאר את המעשים שלהן, החליטו על המשך ההפנינג, רק שהפעם חשבנו לאן לנתב את הכספים שנגייס, ועלו כמה רעיונות שאחד מהם הוא העמותה הנפלאה של 'חיבוק ראשון'. זה מיזם חשוב ומקודש".

 

יפה נוף (צילום: אלבום פרטי)
ממשיכים את דרכה(צילום: אלבום פרטי)

חיבוק מרגע הלידה

"תינוקות זקוקים לחיבוק מרגע הלידה, זה משחרר הורמונים ומהווה את הבסיס הראשוני ליצירת קשרים חברתיים טובים", אומרת סיון אלמוז, מנכ״לית עמותת חיבוק ראשון. "זה שובר את הלב לדעת שיש תינוקות שלא זוכים לחיבוק. אני חושבת שזה נורא.

 

"מדי שנה מאושפזים מאות תינוקות נטושים ובודדים בבתי החולים בישראל. על תינוקות אלה נגזרת בדרך כלל שהות ממושכת בבית החולים ללא יד מלטפת וללא אפשרות לטיפול הורי מסור. אנחנו רוצים להרחיב את הפעילות של מאות המתנדבות והמתנדבים ברחבי הארץ ולהעניק חיבוקים, חום ואהבה, במטרה לשנות את מסלול חייו של תינוק לעתיד טוב יותר".

 

יש לכם המון מתנדבים, נכון?

"אני חייבת לומר שכשנכנסתי לעבוד בעמותה הופתעתי מהכמויות של האנשים שרוצים לתרום ולתת מעצמם ופשוט יש לנו אנשים נפלאים במדינה. באמת יש לנו המון פניות להתנדבות, לצערי אנחנו לא יכולים לקלוט את כולם לטובת חיבוק של תינוקות אבל אולי נפתח עוד תוכניות ופעילויות נוספות שנצטרך בהן מתנדבים".

 

בשבת הקרובה (13 באוקטובר) יתקיים פסטיבל החיבוקים, במטרה לאסוף אלפי שעות טיפול וחיבוק של תינוקות נטושים על ידי מתנדבות העמותה. המיזם שיתקיים במרכז הגאה בגן מאיר בתל אביב מופק בשיתוף עיריית תל אביב-יפו ושותפים נוספים.

 

בפסטיבל יהיו פעילויות מגוונות לכל המשפחה: סדנאות יצירה, עמדות איפור וקעקועים, פעילות מוזיקלית וג'ימבורי.

 

בנוסף, מתחם הצגות של תיאטרון אורנה פורת, תיאטרון רעיון ויובל אברמוביץ, מתחם סטודיו לתינוקות עם יוגה לתינוקות, סדנאות צילום, ריקוד וליווי התפתחותי, מתחם ספא אורבני, יריד מעצבים ועוד. ניתן לרכוש כרטיסים באתר העמותה או בעמוד הפייסבוק.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אלבום פרטי
יפה נוף ז"ל
צילום: אלבום פרטי
מומלצים