שתף קטע נבחר

הודעות מיניות לנייד של בת 7

בתה של קרין מזרחי אמרה שהיא מקבלת הודעות מוזרות בנייד. אחרי שהאם הבינה שמדובר בפרסומים מיניים ובוטים היא פעלה מהר כדי לעצור אותם. רן בראון, עובד סוציאלי, ממליץ להורים: "השתמשו באפליקציות סינון ובקרה, דברו עם הילדים ודחו את גיל מתן הסמאטרפונים לכיתות הגבוהות יותר"

 

 

כשבתה בת השבע של קרין מזרחי סיפרה לה שהיא מקבלת הודעות מוזרות, האם גילתה שמדובר בהודעות בוטות ומיניות. "היא קיבלה התראות על המסך על ויאגרה, על בחורות שמחכות לך, כל מיני כאלה", מספרת מזרחי באולפן ynet. "בעלי מחק את כל ההתראות, ובבוקר ראיתי שכל רגע עוד התראות קופצות".

 

הבת שלך שואלת אותך מה זה?

"היא הראתה את ההודעות לבעלי והוא אמר לה שזה שום דבר ומחק. זה קפץ שוב בבוקר, לקחתי לה את הטלפון, אמרתי לה שיש בעיה בטלפון ואני צריכה לתקן אותו".

 

יש תשובה למה זה קורה?

"אין תשובה. מסתבר שיכולים לפרוץ לנו לטלפונים וקופצות הודעות. כנראה היא לחצה על משהו ולא הפסיקה לקבל הודעות. מה שעשיתי זה למחוק את ההיסטוריה, אפליקציות והורדתי את האפשרות לשלוח פרסומות. היא לא הבינה מה זה, זה המזל".

 

הודעות מיניות ( )
צילום מסך מהטלפון של הילדה

זה מפחיד אותך?

"ברור. האפשרות שקורה דבר כזה, שחודרים לנו לפרטיות זה לא בסדר. שישלחו את ההודעות לאנשים שמחפשים בחיפושים".

 

מה המסר שלך להורים?

"לבדוק את הטלפונים ואני חושבת שצריך להוציא חוק בנושא כי זה לא בסדר, זה לא תקין. עוד הרבה אמהות כתבו שזה קורה לילדים שלהן, להן וגם לסבתות".

 

דברו עם הילדים על התכנים

"בכל מקום שאין חוקים יהיה מי שינצל אותו לרעה", אומר רן בראון, עובד סוציאלי ומנהל מכון "מתבגרים". "כמו שלא היינו שולחים ילד לבית ספר שבו יש 500 ילדים בלי אף מבוגר אחראי, כך לא נכון לתת להם להסתובב בעולם של מיליארדי ילדים ללא אף מבוגר אחראי, וכזה הוא האינטרנט.

 

"לפני כשנתיים שינה יישומון ווטסאפ את המלצות הגיל מ-14 ל-16. ניתן לראות בכך איתות להורים שווטסאפ לא מתאימה לילדים. היא דורשת מיומנויות תקשורת מורכבות אשר אינן קיימות בגילאי היסודי. המלצת הסתדרות הרופאים, המתוקפת על ידי מחקרים היא לדחות את גיל מתן הסמארטפונים, לצמצם זמן מסך, להכיר את האפליקציות שהילדים נמצאים בהם, להיות נוכחים ולקיים שיח ובקרה שוטפים על התכנים אליהם הם נחשפים.

 

"על המלצות אלו אני ממליץ להוסיף אפליקציות סינון, ניהול זמן ובקרה והצטרפות למיזם 'תנו לגדול על שקט', במטרה לדחות את גיל מתן הסמאטרפונים לכיתות הגבוהות יותר ביסודי, וכפי שנעשה בארה״ב - לגילאי חטיבת הביניים". 

 

לגבי הודעות פורנו שמופיעות בהתראות, בראון ממליץ לצייד מראש את הילדים בתוכנית פעולה ולומר משפט בסגנון - "כאשר אתה נחשף לפורנו את מכבה את המכשיר/סוגר את האתר". בנוסף, חשוב לעודד את הילדים לשתף - "פורנו זה לא משהו ששומרים בסוד. כשאתה לא בטוח אם משהו הוא פורנו, תמיד תבוא ותשתף אותי". כאשר הילד משתף, חזקו אותו על כך.

 

ואם אתם קצת מובכים מכך, בראון מציין - "זכרו שכל שיחה אשר תצליחו לקיים עם הילד עדיפה על פני היעדר מוחלט של שיח על הנושא".

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
דברו מראש עם הילדים על תגובה לסכנות אפשריות
מומלצים