שתף קטע נבחר
הוסף כתבה
הכי מטוקבקות

    אין זלאטן, אין הצלחה

    המשתנה היחיד בצמרת הצרפתית השנה הוא העזיבה של הענק השוודי, ובהתאם, פ.ס.ז' כבר לא דומיננטית ומשתרכת מאחורי ניס ומונאקו

    עונת 2015/16 – פריז סן ז'רמן זוכה באליפות בפער של 31 נקודות מהשנייה, ליון. היא מפסידה פעמיים בלבד ומשיגה הפרש שערים בלתי נתפס של פלוס 83, תוך פירוק היריבות לצמרת.

     

    עונת 2016/17 – חצי עונה עברה. פ.ס.ז' ממוקמת במקום השלישי והפסידה כבר ארבע פעמים. יחס השערים שלה הוא פלוס 23 בלבד.

     

    מאמן פ.ס.ז' אונאי אמרי (צילום: AFP) (צילום: AFP)
    מאמן פ.ס.ז' אונאי אמרי(צילום: AFP)

     

    זכור לכם מקרה בו קבוצה שלטה בליגה באופן כה חד צדדי ושנה לאחר מכן היא לא משכנעת ומדשדשת? מה שמוזר עוד יותר הוא שיריבותיה לצמרת של פ.ס.ז' לא התחזקו באופן מרשים. ניס אמנם קיבלה את מריו באלוטלי ודאנטה, אבל אחד נחשב לילד הבעייתי של הכדורגל האירופי והגיע אחרי שנתיים בהן לא היה קיים, והשני בלם שנמצא הרבה מעבר לשיאו. הרכש המשכנע ביותר של מונאקו מהמקום השני היה קאמיל גליק, בלם נבחרת פולין שהגיע מטורינו. כמובן שיש להזכיר את רדאמל פלקאו שחזר מהשאלות ומתפקד יחסית יפה ובלי יותר מדי פציעות, ובכל זאת.

     

    המשתנה היחיד הוא עזיבתו של הענק השוודי זלאטן איברהימוביץ' למנצ'סטר יונייטד. זלאטן הבקיע 113 שערים ב-122 משחקי ליגה בפריז, מספר בלתי נתפס! הוא השיג אחוזי הצלחה גבוהים יותר אפילו ממסי בברצלונה. פ.ס.ז' זילזלה בזלאטן (35) בשל גילו ולא הביאה לו מחליף. אמנם אדינסון קבאני מספק מספרים מעולים, אבל אסור לשכוח שבתקופת זלאטן האורוגוואי היה שם ככינור שני וגיבוי לשוודי הענק. היום החלוץ השני של פריז הוא חסה שהגיע מריאל מדריד ולא פוגע בכלום.

     

    מהלך תמוה נוסף של פריז היה השאלתו של השוער האיטלקי המצוין סלבטורה סיריגו לסביליה. נכון שבשנה שעברה סיריגו איבד את מקומו כשוער הראשון לקווין טראפ הגרמני (גם פה היה מדובר במהלך די תמוה), אבל אלפונס אריולה הצרפתי הוא לא התחליף הנדרש. מדובר בשוער צעיר, לא רע, אבל לא הדמות שהשייח צריך אם הוא מעוניין להגשים את מטרתו, לזכות בליגת האלופות.

     

    עתה חתם יוליאן דרקסלר. כוכב נבחרת גרמניה הכשרוני, רק בן 23, מגיע כדי לחפות על עונה איומה של אנחל די מריה שאמור היה להיות המוציא לפועל השני של פריז – אבל נעלם אי שם. לותר מתיאוס אמנם אמר על דרקסלר שבגלל אופיו החלש הוא לא היה ממליץ עליו לאף קבוצה, אבל יש לזכור כי דווקא דרקסלר היה אחד הכובשים הבודדים באותו דו קרב פנדלים מפורסם מול איטליה – הפנדל הראשון שבעט בקריירה שלו.

     

    כשלוקאס מורה הוא השחקן השני במדד הכיבושים של פריז (6), ואחריו שחקנים בודדים שהבקיעו שני שערים או אחד, הרבה מוטל על כתפיו של דרקסלר. אם יצליח, יוכלו לראות אותו ככוכב על – אם ייכשל, הוא יהיה מריו גצה הבא.

     

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    צילום: EPA
    זלאטן איברהימוביץ'
    צילום: EPA
    מומלצים