שתף קטע נבחר

פוטבול: כמה שזה כואב

רגע לפני הפלייאוף, העונה הנפלאה של אוקלנד ספגה מהלומה כשהקוורטרבק דרק קאר שבר את הרגל בניצחון על אינדיאנפוליס. זה גם מה שקרה למרקוס מריוטה מטנסי, שהפסידה בג'קסונוויל. יוסטון ואטלנטה בפלייאוף

אוקלנד (3:12) היא פגז של ציפיות העונה. אחרי שהבטיחה הופעה ראשונה בפלייאוף מאז 2002, היא עלתה הלילה (שבת) למגרש במחזור חג המולד המוקדם ביום מבדרך כלל, בניסיון לשפר עמדות לקראת רגעי ההכרעה. היא גמרה את העונה של אינדיאנפוליס המאכזבת (8:7) עם ניצחון 25:33, אבל ספגה מהלומה אדירה בדרך, כזו שמטילה צל על הסיכויים שלה להפתיע וללכת עד הסוף.

 

ברבע האחרון, במהלך ניסיון קאמבק סוער של הקולטס (מוטיב חוזר של אינדיאנפוליס שלפעמים מצליח, אבל אם היא גם הייתה דואגת להתחיל משחקים כמו שצריך אנדרו לאק היה בפלייאוף), טרנט קול הוריד לקרקע את דרק קאר. הקוורטרבק המעולה של אוקלנד, בעונת פריצה, סימן מיד לספסל שמשהו לא בסדר.

 

הפנים של שחקני אוקלנד אומרות הכל (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
הפנים של שחקני אוקלנד אומרות הכל(צילום: רויטרס)

 

המחליף מאט מגלוין הצליח לשמור על הניצחון עם שני מהלכי מסירה גדולים, אבל הריידרס והאוהדים כבר לא התעניינו במשחק. הם חיכו לחדשות - ושמעו אחרי הניצחון שקאר שבר עצם בשוק וגמר את העונה. קאר כל כך השתפר השנה בעונה המדהימה של הריידרס, עד כדי כך שנחשב כמועמד לזכייה בתואר ה-MVP. בלעדיו, קשה לראות איך אוקלנד תצליח להגיע רחוק.

 

לפני הפציעה, קאר מסר שלושה טאצ'דאונים, כולם ברבע השני, והוביל את אוקלנד ליתרון 7:33. לאק לא הצליח להחזיר את הקולטס משם, והם צריכים להיות מאוכזבים, כי על הנייר מדובר בקבוצה האיכותית ביותר ב-AFC דרום.

 

מריוטה (מימין) מאבד את שיווי המשקל (צילום: MCT) (צילום: MCT)
מריוטה (מימין) מאבד את שיווי המשקל(צילום: MCT)

 

וזו לא הייתה הפציעה המשמעותית היחידה של הלילה. בצירוף מקרים כואב, עוד קוורטרבק משתפר שנתן עונה מצוינת שבר את אותה עצם בשוק - וגם כאן יש קשר ישיר ל-AFC דרום. במקרה הזה מדובר במרקוס מריוטה של טנסי (7:8), שלא הצליחה להתגבר על חסרונו והובסה 38:17 בג'קסונוויל (12:3).

 

זה היה המשחק הראשון של הג'גוארס אחרי שנפרדו מהמאמן גאס ברדלי, וגם ניצחון הבית הראשון שלהם העונה, והיה להם הרבה יותר נוח להתמודד עם מאט קאסל מאשר עם מריוטה. בניגוד לאוקלנד, שהעונה שלה עוד בתוקף, הפציעה הזו גמרה מיידית את העונה של טנסי, שבגלל ההפסד איבדה סיכוי לסיים ראשונה ב-AFC דרום.

 

מול הבנגלס הפצועים והמתוסכלים זה הספיק. סאבאג' (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
מול הבנגלס הפצועים והמתוסכלים זה הספיק. סאבאג'(צילום: רויטרס)

 

אז אם אינדיאנפוליס וטנסי לא, אז מי כן? קשה להאמין, אבל בעונה בה איש 72 מיליון הדולר ברוק אוסוויילר היה חלש, מעוז ההגנה ג'יי.ג'יי וואט יצא מוקדם מהעניינים וכל העסק נראה מעורער, דווקא יוסטון (6:9) תפסה את הבכורה אחרי 10:12 על סינסינטי (1:9:5).

 

קשה לראות את הטקסנס עוברים אפילו משחק אחד בפלייאוף, אבל עד כמה שספגו ביקורות השנה, הם לפחות צימצמו את הטעויות למינימום לעומת היריבות שלהם. אחרי ההופעה המחפירה בשבוע שעבר, אוסוויילר סופסל לטובת טום סאבאג', שהוכיח שבעמדת המחליף ליוסטון אין קוורטרבק אמין, אבל מול הבנגלס הפצועים והמתוסכלים זה הספיק.

 

טיילור חוגג ניצחון ראשון העונה. כן, ר-א-ש-ו-ן (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
טיילור חוגג ניצחון ראשון העונה. כן, ר-א-ש-ו-ן(צילום: רויטרס)

 

ולצד החגיגה של יוסטון, הייתה חגיגה גדולה יותר בדרכה, ובטוח שביזארית יותר. אחרי 14 הפסדים, קליבלנד סוף סוף השיגה ניצחון ראשון העונה, 17:20 על סן דייגו (10:5), שבעונה רעה משלה הצליחה לייצר הישג - להיות הקבוצה שמפסידה לקליבלנד.

 

האיש האומלל במשחק היה הבועט של סן דייגו, ג'וש למבו, שלא הצליח לכפות הארכה בשני ניסיונות. 3.49 לסיום, הבעיטה שלו מ-32 יארד נחסמה, ו-43 שניות לסיום, הוא החמיץ שער שדה נוסף מ-45 יארד.

 

 

עוד בענייני בעיטות כושלות, כולם זוכרים את הזוועתון הקודם בין סיאטל (1:5:9) לאריזונה (1:8:6), שהסתיים ב-6:6 אחרי הארכה בגלל שהבועטים של שתי הקבוצות החמיצו שערי שדה נוחים ומכריעים, סטיבן האושקה מסיאטל מ-27 יארד, צ'נדלר קטנזרו מאריזונה מ-24. אז הלילה קיבלנו סוג של שיחזור.

 

הפעם סיאטל, ובמשך שלושה רבעים קיבלנו שוב קרב הגנתי, עד שהמשחק השתנה לחלוטין עם חמישה טאצ'דאונים ברבע האחרון. שלושה מהם היו של סיאטל שחזרה משום מקום והשוותה, אבל אחרי האחרון שבהם, דקה בדיוק לסיום, האושקה החמיץ את בעיטת הבונוס. אין לדעת מה היה קורה אם סיאטל הייתה משחקת את הדקה האחרונה ביתרון, אבל המציאות הייתה שאריזונה זינקה על ההזדמנות, מיהרה קדימה, וקטנזרו הביא לה 31:34 מפתיע בחוץ עם שער שדה מ-43 יארד על הבאזר.

 

 

ניו אינגלנד (2:13) לא התחשבה במצב העגום של הג'טס (11:4), ופירקה אותם 3:41. טום בריידי מסר שלושה טאצ'דאונים במשחק הפשוט ביותר של הפאטס העונה.

 

אחרי שפתחה את העונה ב-0:5 ונחשבה כסינדרלה מוקדמת, מינסוטה (8:7) גמרה את העונה עם הפסד 38:25 בגרין ביי (6:9). ארון רוג'רס וג'ורדי נלסון שברו את שיא המועדון כשהגיעו ל-59 טאצ'דאונים משותפים בשילוב של מוסר ותופס, ובלי קשר לתוצאת המשחק בין דאלאס ודטרויט מחר בלילה, גרין ביי תשחק במחזור האחרון בדטרויט בקרב ישיר על המקום הראשון ב-NFC צפון.

 

שער שדה ש אנדרו פרנקס מ-27 יארד נתן למיאמי (5:10) 31:34 בהארכה בבאפלו (8:7), וקבע כי הרצף הנוכחי הארוך ביותר בליגה יתארך עוד יותר - 17 עונות בלי מקום בפלייאוף לבפאלו. קרוליינה (9:6) לא מצליחה לסיים יפה את העונה הכושלת, וספגה 33:16 ביתי מאטלנטה (5:10) שהבטיחה כרטיס לפלייאוף.

 

יתר המשחקים: לוס אנג'לס (11:4) - סן פרנסיסקו (13:2) 22:21, ניו אורלינס (8:7) - טמפה ביי (7:8) 24:31, שיקגו (12:3) - וושינגטון (1:6:8) 41:21. בחמישי בלילה: פילדלפיה (9:6) - ג'איינטס (5:10) 19:24.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים