שתף קטע נבחר
הוסף כתבה
הכי מטוקבקות

    גביע האלופות עובר דרך ספרד

    מי יהיה המאמן שיניף השנה את הגביע הנכסף? קשה לנבא, אך אני הולך עם הקבוצות הספרדיות

    אחת השאלות הפופולריות בקרב חובבי הכדורגל היא מהי הליגה הטובה באירופה. סביב הליגות השונות התגבשו עם השנים קהלים. יותר נכון יהיה לומר - דעות קהל. קבוצה אחת אוהבת את הפרמייר-ליג המהירה והקצבית, אחרת מעדיפה את הכדורגל הטכני שמציעה הלה ליגה ואילו האחרות מעדיפות את הסרייה א' הקשוחה או את הבונדסליגה הכישרונית.

     

    תשובה חד-משמעית לסוגייה אין לי, אך דבר אחד בטוח - הקבוצות הספרדיות הן הקבוצות הכי חזקות ביבשת בשנים האחרונות. לא מאמינים? הבה נסתכל על הנתונים הבאים:

    - בשלוש השנים האחרונות קבוצה ספרדית זכתה בליגת האלופות.

    - 5 מתוך 6 הקבוצות שהגיעו לגמר האלופות בשלוש השנים האחרונות הן ספרדיות.

    - קבוצה ספרדית זכתה 3 שנים ברציפות בליגה האירופית (סביליה, שעל הדרך שברה את שיא הזכיות במפעל).

     

     (צילום: EPA) (צילום: EPA)
    (צילום: EPA)

     

    לא השתכנעתם? נמשיך: שלוש הספרדיות הגדולות הודחו רק זו ע"י זו בשלוש השנים האחרונות (להוציא את ההדחה של ריאל מדריד בחצי הגמר 2015 מול יובנטוס, הדחה שהאחראי העיקרי עליה הוא אלבארו מוראטה). ברצלונה הודחה פעמיים ברבעי הגמר ע"י אתלטיקו מדריד, ואתלטיקו הפסידה 3 שנים ברציפות ליריבה השנואה מריאל.

     

    כאשר פפ גווארדיולה הגיע לבוואריה, המשימה שלו הייתה לשמר את ההישג המדהים של יופ היינקס משנת 2013 ולזכות בכל התארים, במסגרת הגרמנית הוא עמד במשימה (מלבד איבוד גביע אחד בשנת 2015), אך לזכות בתואר החשוב באמת הוא לא הצליח. למה? הקבוצות הספרדיות הדיחו את באיירן שלו 3 שנים רצופות בחצי הגמר! ב-2014 באיירן נחלה מפלה מול ריאל והפסידה 5:0 בסיכום הכללי, ב-2015 באיירן נוצחה 5:3 בסיכום הכללי מול ברצלונה ואילו ב-2016 חבורת הלוחמים של צ'ולו סימאונה הכריעה את ההתמודדות בזכות שער חוץ (2:2 בסיכום). לכל אלה אפשר להוסיף גם את מנצ'סטר סיטי שהודחה בשלוש השנים האחרונות פעמיים ע"י ברצלונה ועוד פעם אחת ע"י ריאל.

     

    המסקנה מכל אלה ברורה - קבוצה שרוצה לזכות בגביע עם האוזניים הארוכות חייבת לעבור דרך ספרד. ומי יהיה המאמן שיניף השנה את הגביע הנכסף? קשה לנבא, אך אני הולך עם הקבוצות הספרדיות. האם זוהי תהיה ריאל מדריד של זיזו אשר שוברת את השיאים של עצמה ועומדת כבר על 37 משחקים רצופים ללא הפסד בכל המסגרות? אולי ברצלונה של לואיס אנריקה שחוזרת לעצמה עם המהנדס אינייסטה ששב מפציעה? אתלטיקו מדריד שחווה עונה איומה במסגרת הליגה אך תתרכז מעתה בליגת האלופות ואולי תסגור שושלת מפוארת של סימאונה שעתיד לעבוד לקבוצת נעוריו אינטר? או שמא אולי דווקא זה יהיה חורחה סמפאולי שמוביל את סביליה המפתיעה לעונת שיא? התשובה ב-3.6 בקרדיף.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    צילום: gettyimages
    כריסטיאנו רונאלדו
    צילום: gettyimages
    מומלצים