שתף קטע נבחר
הוסף כתבה
הכי מטוקבקות

    אני לא מבין את אוהדי הפועל ת"א

    מבצע מימון ההמונים מקומם אותי. אנשים נותנים ממיטב כספם, ולא רק אנשים בעלי יכולת. אנשים חסרי יכולת שפשוט מוכנים לתת הכל למען הקבוצה שמעניקה להם אושר, נותנים מעצמם אך לא מודעים לכך שכמעט ולא נותר סיכוי שכספם יעזור

    חלק מהותי מעיצוב אופיו של אדם נובע מהקבוצה אליה הוא משתייך. רובנו נוהגים לשייך עצמנו לקבוצה שהיינו רוצים להיות בדמותה. אנסה להקביל זאת לעולם הספורט: בעולם הזה, על מנת להשתייך לקבוצה, עליך להיות מתאים מבחינה מקצועית לדרישות הקבוצה, זאת אומרת ההשתייכות לקבוצה אינה תלויה רק בך, אלא בגורמים נוספים.

     

    מה שכן תלוי רק בך, הוא נושא האהדה. דרך האהדה אתה יכול להשתייך לכל קבוצה , מכיוון שזו שייכות אישית שכל אדם קובע לעצמו. טכנית, כל יום אתה יכול לאהוד קבוצה אחרת, כיוון שעניין האהדה נקבע אצלך במחשבה, בשכל שלך בלבד. דרך האהדה אתה מרגיש שייך לקבוצה, וככל שתכניס לעצמך כמה אתה אוהד את הקבוצה, כך היא תשפיע על חייך יותר. זאת אומרת, ככל שתאהד קבוצה באופן מוקצן יותר, כך תוצאותיה והחדשות בנוגע אליה ישפיעו עלייך יותר. לדוגמה, אחרי ניצחון גדול של הקבוצה שלך אתה תהיה מאושר, תרגיש כאילו הגעת לרגע השיא בחייך, ואילו אחרי הפסד תרגיש כאילו עולמך מתמוטט ממש.

     

     (צילום: עוז מועלם) (צילום: עוז מועלם)
    (צילום: עוז מועלם)

     

    ועכשיו אנסה להיכנס אל ראשם של מאות אלפי אוהדי הפועל תל אביב. אנשים שאוהדים את המועדון מהרגע שיצאו מבטן אמם. אנשים שהורגלו במשך שנים על גבי שנים לפתוח את מסך הטלוויזיה ולראות משחק של הקבוצה. ללכת אל משחקי הקבוצה. כל מי שמגדיר עצמו כאוהד הקבוצה. כעת כל אלה מרגישים כאילו עולמם קורס. קבוצתם על סף אובדן חיים. קבוצתם היא משל לאדם גוסס שרופאיו הודיע כי נותרו לו ימים ספורים לחיות.

     

    אני אגיד את האמת - מזל שאני לא אוהד הפועל. לא כי אני מתעב אותם, פשוט לא מאחל לעצמי להגיע למצב שחלק חשוב ממני הולך להיעלם, כפי שקורה לאותם אלפי אוהדים אדומים. כשהבינו כי המצב מחמיר וקבוצתם הולכת אל הלא נודע, החלו אוהדי הפועל תל אביב במבצע מימון המוני לקבוצה. איסוף כסף שמטרתו להספיק לפעילות שוטפת של המועדון עד למציאת רוכש חדש אם יימצא. כרגע נאספו כחצי מיליון שקלים, סכום מכובד לכל הדעות. על דבר זה אני מפרגן ומוריד את הכובע בפני אוהדי הקבוצה.

     

    אך כמו לכל דבר בחיים, לכל מטבע יש שני צדדים. עד עתה הצגתי את הצד החיובי של סיפור הפועל תל אביב. לדעתי הסיפור הזה מקומם ויש בו צד שלילי ביותר. בואו נדמיין תרחיש בו המועדון (חס וחלילה) מתפרק-  כל עובדי המועדון יחפשו עבודה חדשה, החל מהשחקנים ועד אחרון האפסנאים. האם בשוק צומח כמו עולם הכדורגל והספורט, הם יתקשו בכך? האם ישארו מובטלים? מבחינת השחקנים, אין ספק שכל אחד משחקני הקבוצה הוא ברמה מתאימה לליגת העל, ואם לא לליגת העל אז לליגה הלאומית. מבחינת צוות מקצועי כ"נל, צוות ברמה גבוה בראשות גיא לוזון, גם הם ימצאו מקום טוב להשתכר בו.

     

    עובדים זוטרים? כמו בכל שוק עבודה, הם נעים ממקום למקום גם ככה, קשה מאוד לאנשים ללא מקצוע ספציפי להשתדרג במקום עבודה אחד לאורך זמן. ואני שואל - מדוע אתם, אוהדי הפועל תל אביב (שאני מציין - אוהדים נהדרים, לא מובנת מאליה תרומתכם למועדון) תורמים כל כך הרבה כסף למועדון שגם ככה עתיד להתפרק? חובות המועדון עולים על עשרות מיליונים. אלו סכומי כסף אדירים ששום מבצע מימון המוני לא יצליח לכסות. חבל על כספכם. אני מבין את הרצון לראות את קבוצתכם נשארת, אך כרגע עבודתכם אינה מספיקה בשום תרחיש. הסיכוי היחיד של הקבוצה להינצל הוא דרך רוכש שיזרים סכום הגדול פי כמה וכמה מחצי המיליון שאספתם.

     

    מה שמקומם אותי הוא שאף אחד לא עוצר את זה. אנשים נותנים ממיטב כספם, ולא רק אנשים בעלי יכולת. אנשים חסרי יכולת שפשוט מוכנים לתת הכל למען הקבוצה שמעניקה להם אושר, נותנים מעצמם אך לא מודעים לכך שכמעט ולא נותר סיכוי שכספם יעזור.

     

    מה שכן, ניתן לתעל את הכסף שנאסף בדרכים טובות יותר. אולי מימון ניתוחים לילדים ואנשים גוססים, שהם אוהדי הקבוצה. אולי על ידי הכסף הזה להקים מעכשיו קבוצה חדשה על שם הקבוצה שתנוהל על ידי האוהדים, כמו שעשתה מחלקת הכדורסל של הפועל תל אביב (לשעבר הפועל אוסישקין ת"א), והאפשרויות אין סופיות.

     

    אחרי הכל, אני מרגיש צורך לתת פרגון נוסף לאוהדי הפועל תל אביב, אהדתכם ואהבתכם לקבוצה איננה מובנת מאליו, ובימים קשים אלו הוכחתם שקהלכם הוא אחד האיכותיים בישראל, אם לא הטוב שבהם. אני מקווה, כאוהד כדורגל ישראלי, שגדל בין היתר על קבוצות מצליחות שהסבו לי גאווה כדוגמת הפועל ת"א של תחילת העשור, שהפועל תמצא מימון להמשך הפעלת הקבוצה הכל כך חשובה הזו.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    צילום: עוז מועלם
    הפועל תל אביב
    צילום: עוז מועלם
    מומלצים