שתף קטע נבחר
הוסף כתבה
הכי מטוקבקות

    התואר הגיע בול בזמן

    הפועל באר שבע הייתה זקוקה לדחיפה קטנה אחרי המשברון שעברה בשבועיים האחרונים, והזכייה בגביע הטוטו תשרת את המטרה

    יש עוד תואר. הפועל באר שבע הביסה אתמול את עירוני קריית שמונה 1:4 בגמר גביע הטוטו. אחרי שבן שהר פתח בפנדל (34) והשלים צמד (36), בן תורג'מן כבש עצמי (70) והפיח בקריה תקוות, אבל אז הגיע ראדי והרגיע את האלופה בטיל אדיר (73) וברדה קינח בנגיחה (90).

     

    עוד לפני המשחק באר שבע הגיעה במיני-משבר אחרי שלא ניצחה כבר שני משחקים בליגה ונתנה למכבי תל אביב להתקרב. האדומים ידעו לשים בצד את המשבר ולנצח. לעומתם, הצפוניים הגיעו במומנטום טוב אחרי ניצחון משכנע על בית"ר ירושלים ופתיחת עידן תומר קשטן בלי הפסד אחד בשישה משחקים. הם הגיעו מוכנים להפתיע את האדומים.

     

     (צילום: אורן אהרוני) (צילום: אורן אהרוני)
    (צילום: אורן אהרוני)

     

    לפני המשחק קריית שמונה הספיקה להחתים רכש ראשון לינואר, את החלוץ מחורר הרשתות של בית"ר תל אביב/רמלה מהליגה הלאומית ג'ייקוב אנג'וקו. לדעתי זה צעד חכם של איזי שרצקי. המאבק על ג'ורדן פושה ממכבי הרצליה יהיה קשה מדי, כי עוד 6-5 קבוצות רוצות את החלוץ הצרפתי, אז קריית שמונה החליטה ללכת על תוכנית ב' ולהחתים את הניגרי - אבל אולי הוא עלול לגרום לעומס בהתקפה.

     

    כמה דקות לפני המשחק הודיעו על דחייתו ב-10 דקות. והסיבה? אותה סיבה. עומסי ענק בדרכים לאיצטדיון בנתניה. בכר החליט לתת מנוחה לחלק מכוכביו. ג'ון אוגו, טוני ווקאמה, מיהאי קורהוט ולואי טהא בכלל לא היו בסגל, ומאור בוזגלו, מוחמד גדיר, מיכאל אוחנה ואליניב ברדה ישבו על הספסל. השיטה של בכר הייתה 2-4-4, המכונה שיטת היהלום, כלומר ראדי והובאן משחקים בצידי הקישור, וובה בראון הוא הקשר האחרון ומאור מליקסון משחק מאחורי שני חלוצים, לוסיו הפיזי ובן שהר המהיר. דווקא ההגנה של בכר העלתה ספקות עם בן תורג'מן שפתח כמגן שמאלי ומתן אוחיון שחזר לתפקידו הטבעי כבלם, למרות שבשנים האחרונות התרגל לתפקד כמגן ימני. את החלק השני של חוליית ההגנה הרכיבו שיר צדק ובן ביטון ובשער עמד גיא חיימוב

     

    תומר קשטן פתח באותו הרכב שניצח ביום שבת את בית"ר ירושלים. איתמר ניצן פתח בין הקורות, אורן ביטון ואמיר נסאר הצעיר תפקדו כמגנים, צמד הבלמים היו יוגב הזוהרוי ודין מימוני, חוליית הקישור הורכבה מאופיר קריאף, עדן שמיר ודידייה ברוסו, ומאוריסיו, אחמד עאבד ואיזיקה תיפקדו בחוד ההתקפה.

     

    להגנה של באר שבע לקח זמן להתגבש, ואופיר קריאף ודידייה ברוסו הגיעו למצבים נוחים, אבל לא הצליחו לכבוש. אבל אז הגיעו הפציעות שטרפו את הקלפים. ברוסו הוחלף בשלומי אזולאי, ואחרי יציאתו של הקשר החוף שנהבי המומנטום השתנה, ובדקה ה-34 זיו אדלר שרק לפנדל אחרי שאמיר נסאר הכשיל את מאור מליקסון ברחבה ובן שהר דייק מהנקודה הלבנה. שתי דקות עברו ובן שהר נתן ספרינט עם הכדור בסיומו גילגל את הכדור לרשת של ניצן. אחר כך גם עאבד נפצע ויצא בהפסקה, במקומו נכנס אופיר טקיאר.

     

    גם במחצית השנייה באר שבע שלטה, אבל אז עידו דוידוב נכנס והוסיף אנרגיות למשחק של קריית שמונה. בדקה ה-70 אורן ביטון חיפש אותו במסירת רוחב לרחבה, תורג'מן ניסה לבלום את הכדור אבל הוא חדר לרשת של חיימוב שלא התמקם נכון. אבל אז הגיע מהארן ראדי שבגולאסו לרשת שמר על היתרון בפער של שני שערים ומיד הוחלף ביובל שבתאי. בדקה ה-90 תורג'מן הרים בדיוק לראש של הקפטן אליניב ברדה שחתם את התוצאה, ובאר שבע השלימה זכייה בשני תארים השנה. בנוסף לגביע הטוטו, בקיץ באר שבע זכתה באלוף האלופי.ם ואחרי שהיא זכתה בשני התארים הראשונים של השנה הגיע הזמן למנה העיקרית -הגביע, בו תפגוש את מכבי צור שלום בסיבוב ח', והאליפות. אולי גם בליגה האירופית יש שאיפות, אבל עד הגמר בשטוקהולם יש עוד הרבה מאוד זמן.

     

    אני חושב שהניצחון בגמר הגיע בול בזמן. בדיוק כשהפועל באר שבע קצת לא מסתדרת, התואר ייתן לה עוד דחיפה קטנה. מבחינת המשחק, באר שבע לא הבריקה, אבל היתרון הכפול במחצית הרגיע אותה. בסיום המשחק בראון, שהשלים זכייה בכל התארים שיש לכדורגל הישראלי להציע (אליפות עם באר שבע, גביע עם ק"ש ורמת גן, גביע הטוטו עם באר שבע ואלוף האלופים עם ק"ש וב"ש), אמר: "אין שחקן שאנחנו לא יכולים לנצח בלעדיו". אמנם הרכב המשנה קצת פחות מרשים, אבל עדיין טוב שיש עוד כמה שחקנים טובים שיעזרו לזכות בתארים חשובים. ברק בכר בכר הפך למאמן הכי מעוטר לגילו בתולדות הכדורגל הישראלי, רק 37.

     

    מן הצד השני, קריית שמונה בטח מאוכזבת מהפסד שני ברציפות בגמר גביע הטוטו (הפסידה למכבי פתח תקווה בשנה שעברה), אבל גם מודאגת מהפציעות של עאבד וברוסו, שני שחקני מפתח בקבוצה. הפציעות שינו לגמרי את תוכנית המשחק של קשטן והוא היה צריך לחשוב על תוכנית תוך כדי משחק. זה כבר היה מאוחר מדי. אמנם קשטן הצליח כשהימר על דוידוב, אבל אחרי שהגנת באר שבע התרגלה אליו גם זה לא עבד, מה גם שהסיומת של מאוריסיו שהיה נהדר נגד בית"ר הייתה חלשה מאוד. אבל ניצחון על רעננה ישנה את המומנטום.

     

    אחרי המשחק, כל שחקני באר שבע, גם אלה שלא היו בסגל וגם הצוות המקצועי, קיבלו מדליות מיורם באומן ביומו האחרון בתפקיד. אליניב ברדה הזמין את שיר צדק ומאור מליקסון להניף איתו את הגביע, והייתה הנפה משותפת יחד עם הקהל שספר לאחור.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    צילום: אורן אהרוני
    הפועל באר שבע
    צילום: אורן אהרוני
    מומלצים