שתף קטע נבחר
הוסף כתבה
הכי מטוקבקות

    מכבי ת"א לא לבד

    וארזה ירדה מנכסיה וכבר מזמן לא פקטור באירופה. צסק"א הייתה במשבר גדול בעקבות התחזקות הקבוצות הרוסיות, וגם מאריס סלוניקי ומקאנטו נשאר רק השם. לא מעט אימפריות נפלו באירופה, השאלה אם הצהובים יצליחו לקום

    השפל של מכבי ת"א כדורסל, אחת האימפריות הגדולות באירופה (6 אליפויות, 9 סגנויות), גרם לי בתור אוהד ממש לא אובייקטיבי אבל מאוד פסימי לבדוק תקדימים זהים של מועדונים גדולים שירדו מנכסיהם.

    מובילג'ירג'י (היום פלאקנסטרו) וארזה, בעבר אחת מאריות היבשת, היא הקבוצה היחידה שנמצאת בטופ 10 של זוכות היורוליג ולא פעילה כבר שנים. הזכייה האחרונה שלה הייתה אי שם ב־1976 (חמישית ושנייה ברציפות). וארזה קיוותה להשוות את השיא של ריגה ולזכות בשלוש אליפויות רצופות (60,59,58) אבל את הגמר של 77' כולם מכירים.

     

    היא הופיעה בעוד שני גמרים בזה אחר זה (79,78), מה שהפך לחמישה גמרים רצופים, אבל הפסידה גם בהם. התחזקות הליגה האיטלקית דחקה אותה מגביע אירופה לאלופות, וב־1980 זכתה בגביע אירופה למחזיקות גביע. לאחר מכן השלד התחיל להתפרק והכוכבים עזבו בסוף העונה. בעונה לאחר מכן סיימה וארזה ראשונה בליגה הסדירה באיטליה, אך הפסידה בחצי גמר גביע אירופה למחזיקות. אחרי העונה הזאת עזבו גם מנגין ומורס, ורשמית תם תור הזהב של הקבוצה, או כמו שאומר פיני גרשון "תם הטקס".

     

     (צילום: ראובן שוורץ)
    (צילום: ראובן שוורץ)

     

    יש הרבה קווים מקבילים בין ההידרדרות של מכבי לזו של וארזה. התחזקות הליגה, עזיבת הכוכבים הגדולים, וגם הניצחון של הצהובים על האיטלקים באותו גמר מפורסם מסמל את גורלה של השנייה. אז בשביל לא לשקוע בדיכאון וגם כי זה היה מעניין לא עצרתי כאן והמשכתי לחפש.

     

    צסק"א מוסקבה זכתה ב־7 אליפויות (רק 3 מאז 2000, הקמת מפעל היורוליג). גם כאן, התחזקות הליגה הרוסית והיחלשות מועדון הפאר גרמו לאיבוד שני תארי אליפות רצופים ברוסיה (2002,2001), שפל חסר תקדים. אבל הזרמת הכספים הגדולה של הממשל הרוסי לספורט וההחלטה להחתים ב־2002 את מנהלה של אוראל גרייט עזרה להם לצאת מהבוץ, להגדיל את התקציב ולהחתים שחקנים גדולים כמו ג'יי־אר הולדן, פפלוקאס ו־ויקטור אלכסנדר.

     

    כולם זוכרים את 2004 כזכייה המטורפת של מכבי בפיינל־פור בארץ, לא הרבה זוכרים שהפועל ירושלים זכתה ביול"ב קאפ על חשבון ריאל מדריד. אז מה הבלאנקוס עשו במפעל השני בחשיבותו? משנת 2001 עד 2011 הקבוצה הגיעה לחצי הגמר רק פעם אחת. בעונה אחת היא נפלה כבר בשלב הבתים ועונה אחת התחילה ביול"ב. את שתי העונות שלה במפעל ריאל סיימה עם הפסד בגמר לירושלים והשנייה בזכייה.

     

    יוגופלסטיקה ספליט נעלמה בעקבות התפרקות יוגוסלביה. ציבונה זאגרב נהנתה במפעלים האירופאים זמן קצר מאוד. קאנטו איבדה את הליגה האיטלקית וכך גם אריס סלוניקי ויש עוד הרבה דוגמאות. אז מה יהיה עם מכבי? נקווה לטוב.

     

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים