שתף קטע נבחר
הוסף כתבה
הכי מטוקבקות

    מצטער, נהניתי השבת בסמי עופר

    אוהדי הירוקים יכולים אולי להתאכזב מהתוצאה, ובצדק. אבל מכבי חיפה שיחקה כדורגל איכותי ושמח, כזה ששווה היה להירטב בשבילו בדרך למשחק ובחזרה

    זה כבר הפך להיות ספורט לאומי בקרב פרשני ספורט ואוהדים לנבא את סוף העולם (הספורטיבי) בעקבות תיקו ביתי נגד קבוצת תחתית, במקרה הזה בני יהודה. אז תרשו לי שלא להצטרף לעדת המקוננים. ההפסד הביתי נגד סכנין היה בושה וחרפה מכל זווית אפשרית. המשחק נגד בני יהודה היה ההיפך הגמור. מכבי חיפה שיחקה משחק שוטף, מהיר וחכם.

     

    ההכנה של מולנסטיין הייתה מצוינת. ללא ספק היה שינוי מהותי בגישת השחקנים, הייתה מלחמה על הכדורים, לא הייתה הפקרות בירידה להגנה, והייתה הנעת כדור מסודרת על הקרקע. לאורך כל המשחק הייתה תנועה טובה של שחקנים ללא כדור, וכך שחקני הקו האחורי כמו ואצק וקהת הגיעו למצבים טובים גם בהיעדר חלוץ נוסף ליד עטר.

     

     (צילום: אלעד גרשגורן) (צילום: אלעד גרשגורן)
    (צילום: אלעד גרשגורן)

     

    ההצבה של ואליינטה כקשר אחורי הייתה נכונה והיא הובילה לכך שהייתה הנעת כדור מסודרת ושוטפת בחלק האחורי, כאשר ואליינטה נע ללא כדור, קיבל את הכדור משחקני הקו האחורי ושלח אותו במדויק לשחקני החלק הקדמי. בנוסף, מערך שלושת הבלמים, כאשר ואליינטה הוא הקדמי ביניהם, נתן חיפוי טוב למגנים שעלו להתקפה ותרמו לא מעט ליצירת מצבים. המערך החכם חיפה גם על נוכחות של שני שחקנים צעירים ולא מנוסים, בריק ואבו עביד, בחלק האחורי.

     

    אחד מפרשני הספורט, מאמן גדול בעברו, טוען כי מכבי חיפה "לא הייתה שקטה מול הניסיונות הבודדים של האורחים. בחלקים גדולים של המשחק מכבי חיפה לא הייתה מאורגנת והבקיעים במרכז המגרש בלטו, בדיוק כמו המרחקים בין השחקנים וחוסר הסדר במשחק". לא ברור לי איזה משחק הוא ראה. בני יהודה לא הגיעה למצבים מלבד אותו כדור קרן אומלל, לא היו בקיעים במרכז המגרש של מכבי משום שוואצק ו-ואליינטה שלטו בו, ולשם שינוי השחקנים היו קרובים, והמשחק היה מסודר עד לדקה האחרונה. זה מה שגם הניב את המצבים הרבים ואת בעיטת העונשין שהוחמצה בזמן פציעות. המאמן עשה עבודה מקצועית נכונה בהכנה ובניהול המשחק, אבל להבקיע מול שער ריק או מול שוער, הוא לא יכול.

     

    היו ביקורות על מולנסטיין על כך שלא הכניס חלוץ/ים כאשר התוצאה הייתה שוויון והסיום התקרב. כבר ראינו הרבה משחקים בעבר בהם מאמן זה או אחר זורק למגרש כמה חלוצים כדי לנסות להכריע. ברוב המקרים זה מסתיים בפקק תנועה בחלק הקדמי, מלווה בהגבהות סתמיות חסרות תוחלת. לזכותו של מולנסטיין ייאמר שהוא, והקבוצה, דבקו בתוכנית, המשחק שטף והקבוצה הגיעה למצבים רבים בדקות הסיום. לא היה שום מקום לשבור את התבנית ולאבד את השליטה במרכז, ואף לחשוף את הקבוצה למתפרצות מסוכנות אם היה יוצא אחד הקשרים.

     

    גם מאמן בני יהודה הודה שאת הנקודה בה זכו הם חייבים לשוערם ולמזל. לעומתו, אוהדי הירוקים יכולים אולי להתאכזב מהתוצאה, ובצדק. אבל מכבי חיפה שיחקה כדורגל איכותי ושמח, כזה ששווה היה להירטב בשבילו בדרך למשחק ובחזרה.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    צילום: עוז מועלם
    רנה מולנסטיין
    צילום: עוז מועלם
    מומלצים