שתף קטע נבחר
הוסף כתבה
הכי מטוקבקות

    השחקן שמכבי ת"א פיספסה

    כשקריית שמונה תפגוש את הוד השרון בגביע, זו תהיה הזדמנות לגלות מחדש את ריף פרץ, שפעם נחשב לבלם העתיד של הצהובים וירד לליגה השלישית

    לא פשוט להתאקלם בבוגרים של קבוצה גדולה כמו מכבי תל אביב. תשאלו את ריף פרץ, אחיו הגדול של קשר הצהובים דור פרץ ובנו של כדורגלן העבר יעקב פרץ, שעלה לבוגרים ב-2011 כבלם העתיד של הכדורגל הישראלי. הוא בטח לא תיאר לעצמו שכעבור חמש שנים הוא ישחק בהפועל הוד השרון מליגה א'.

     

    אחרי שהספיק להופיע פעמיים במסגרת גביע הטוטו, הוא ערך את הופעת הבכורה שלו בליגת העל בתקופת יוסי מזרחי נגד בני סכנין. ההתחלה הייתה חיובית, ולאחר מכן הבלם הגבוה הרשים את מוטי איוניר והפך לשחקן הרכב קבוע, אבל אז נפצע בברכו, סיים את העונה והפריצה שלו נעצרה. בעונה לאחר מכן ג'ורדי קרויף, בעונתו הראשונה בקריית שלום, לא התייחס לפרץ וצירף למרכז ההגנה את צמד הבלמים קרלוס גרסיה ואיתן טיבי, ופרץ עבר לספסל. מעמדו כשחקן רוטציה היה מובטח, אבל תחת אוסקר הוא שותף לעתים רחוקות.

     

    פרץ ברמת השרון (צילום: ראובן שוורץ) (צילום: ראובן שוורץ)
    פרץ ברמת השרון(צילום: ראובן שוורץ)

     

    בסיום אותה עונה פרץ זכה בתואר ראשון (אליפות) בקריירה, אם לא מחשיבים את הדאבל עם קבוצת הנוער, אבל בעונה הבאה זה כבר היה סיפור אחר. תחת פאולו סוזה פרץ הוזנח על הספסל ושיחק רק בגביע מדי פעם. אחרי שמכבי הודחה ע"י מ.ס אשדוד, פרץ הבין שכבר לא יקבל יותר דקות והחליט לעזוב בהשאלה לרמת השרון שהסתבכה בקרבות תחתית, חצי שנה לפני שאחיו הצעיר דור עלה לבוגרים.

     

     פרץ לא הצליח להושיע את רמת השרון, והיא ירדה ליגה בסיום העונה אחרי ביקור קצר של שנתיים בליגה הבכירה. בקיץ פרץ הושאל שוב, הפעם לעולה החדשה הפועל פתח תקווה, אבל הוא לא קיבל מספיק הזדמנויות במדיה ובינואר עזב סופית את מכבי ת"א וירד להפועל ר"ג בלאומית. היה קשה מאוד לפרץ לעזוב, כי הוא לא מימש את הציפיות ממנו כשעלה לבוגרים, וגם בר"ג לא הטביע חותם למרות שהיה שחקן הרכב.

     

    בקיץ האחרון פרץ החליט לעבור להוד השרון, קבוצת צמרת שלא מאיימת על העלייה. הבלם בן ה-25 קיבל הצעות מקבוצות בלאומית, ובכלל רצה לחזור הביתה, אך הדלת למכבי תל אביב הייתה נעולה עם מנעול חזק, אז הוא בחר בעיר בה גדל, חזר למקורות והצטרף לקבוצה הצנועה. נראה היה שפרץ החליט לסיים את הקריירה שלו ברמות הגבוהות בגיל מוקדם, אבל אז הגיעה תפנית בלתי צפויה. הוד השרון התקדמה בגביע, ופרץ והוד השרון קיבלו את עירוני קריית שמונה מליגת העל, הזדמנות מצוינת לקבל חשיפה מחודשת.

     

    אולי ג'ורדי והמאמן הלא קיים של מכבי יצפו במשחק מחר במגרש נווה הדר, ובעיקר בתקופה שבה ההגנה חלשה להחריד יראו איזה שחקן הם שיחררו. עם כל הכבוד לכוכבי הקבוצה עידן סרור ודור אזולאי, המנהיג האמיתי הוא פרץ, השחקן היחידי בהוד השרון עם ניסיון משמעותי בליגת העל, ועוד איזה ניסיון. אגב, אני כתושב הוד השרון אגיע למגרש ואצפה במשחק.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    צילום: אורן אהרוני
    ריף פרץ
    צילום: אורן אהרוני
    מומלצים