שתף קטע נבחר
הוסף כתבה
הכי מטוקבקות

    הישראלים של מכבי לא ברמה של היורוליג

    לאחרונה שומעים יותר ויותר "פטריוטים" שקוראים לתת לישראלים יותר דקות באירופה כי רק להם באמת אכפת והם אלה שיצילו את הספינה הטובעת. תפסיקו להשלות את עצמכם – הזרים הם הברומטר להצלחה או לכישלון

    לאחרונה עולות יותר ויותר טענות, או יותר נכון טרוניות, לפיהן במכבי ת"א בכדורסל לא סופרים את הישראלים. שאחת הסיבות לכישלון של הצהובים העונה ובשנים האחרונות היא כביכול העובדה שהשחקנים המקומיים לא משחקים מספיק. הדעה הרווחות אצל אותם "פטריוטים" היא שלקהל לא יכול להיות חיבור עם הקבוצה אם היא מתבססת על זרים. אז יסלחו אותם בעלי זיכרון קצר.

     

    עד כמה שזה מדכא, צריך לזעוק את זה בקול רם, בעידן הנוכחי אין ישראלים מספיק טובים ליורוליג. בטח לא לטופ של היורוליג לשם מכבי מכוונת. למי ששכח, גם בעונות הגדולות עם פיני גרשון הזרים הם אלה שנתנו את הטון. אז אם נשים רגע בצד את "הישראלים" דייויד בלו ודרק שארפ, בואו נסו להיזכר בטאלנטים על טהרת הכחול שהיו בסגל באותן זכיות. עם כל הכבוד לטל בורשטיין וליוגב אוחיון, כן? לא מדובר, אין נאמר, בנשק שובר שוויון במושגים אירופים. אי אפשר להגיד שיש להם חלק משמעותי באותו פאזל חלומי שכלל את שאראס, פארקר, וויציץ', באסטון ואחרים. הם, במקרה הטוב, היו שחקנים משלימים. אני לא זוכר שלאוהדים היו תלונות שהגויים הם אלה שמספקים להם תענוג צרוף מדי חמישי בערב עם שלל ריחופים מעל הטבעות.

     

     (צילום: יאיר שגיא) (צילום: יאיר שגיא)
    (צילום: יאיר שגיא)

     

    מאז לא השתנה הרבה. אוחיון עדיין שחקן נחמד, גיא פניני נותן פה ושם דקות טובות וגל מקל יכול מקסימום להיות כוכב מול ההגנות החלשות בליגת העל. הבעיה של מכבי מאז הזכייה המדהימה עם בלאט היא בחירת הזרים. הם אלה שהיו הברומטר להצלחה ביורוליג, ואנחנו לא לוקחים בחשבון את עידן מיקי ברקוביץ' ומוטי ארואסטי, אז הכדורסל האירופי היה בנוי אחרת לגמרי. דווקא שחקנים כמו עודד קטש, דורון שפר ונדב הנפלד – שבאמת הטביעו חותם ברמות הגבוהות – לא לקחו גביע אירופה עם מכבי, כי הזרים ששיחקו לצדם לא היו מספיק איכותיים.

     

    מאריאל מקדונלד ונייט האפמן עליו השלום, דרך שאראס, פארקר ו־וויצ'יץ ועד סופו ורייס. אלה השמות החתומים על אותן שנים מופלאות של מכבי ת"א בעידן הנוכחי. הכל זה עניין של פגיעה בזרים. בשלוש השנים האחרונות זה לא ממש הולך, וכל שחקן ישראלי שהיה בסביבה לא שינה את התמונה לכאן או לכאן.

     

    אז בבקשה, בואו נפסיק להשלות את עצמנו. הלוואי שהיינו מצמיחים פה שחקנים דוגמת דיאמנטידיס, רודי פרננדס או אפילו קטש מודרני. עד שזה יקרה, צריך להוציא את התירוץ הזה מהמשוואה. למכבי ת"א יש המון בעיות, הישראלים הם לא פקטור בכלל באירופה, לא בהצלחות וגם לא בכישלונות.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    צילום: יאיר שגיא
    פניני ומקל
    צילום: יאיר שגיא
    מומלצים