שתף קטע נבחר
הוסף כתבה
הכי מטוקבקות

    קרב של שני משברים

    אמנם מכבי חיפה עפה מהגביע ומידרדרת בשבועות האחרונים, אבל אל תשכחו שגם הפועל באר שבע עוברת תקופה בעייתית

    למשחק היום בבאר שבע מגיעה מכבי חיפה כאנדרדוג מובהק. בששת מחזורי הליגה האחרונים חיפה ניצחה רק פעם אחת - את הפועל תל אביב המבולבלת, וגם זה רק בדקות האחרונות בעזרת פנדל מפוקפק שכבש עטר ושער נוסף של ורמוט עם השריקה לסיום כשכל שחקני הפועל ת"א בהתקפה. בנוסף, ואף חשוב מכל, בשבת האחרונה חיפה הודחה מגביע המדינה.

     

    פרשנים רבים נוטים להגיד כי חיפה בעצם סיימה את העונה בשבת האחרונה. אמנם לחיפה הייתה יריבה קשה ועיקשת, מכבי פ"ת שמאומנת באופן נהדר על ידי קובי רפואה, אבל שום דבר לא מצדיק את תצוגת הנפל הזו. במשחק הגביע הראשון לעונה, במטרה לשמור על הזכייה הנהדרת משנה שעברה (חיפה התמודדה אשתקד נגד יריבות חזקות לאורך כל הדרך לזכיה - בית"ר, הפועל חיפה, בני יהודה, הפועל ב"ש ובגמר כמובן מכבי ת"א), חיפה פשוט לא תיפקדה. אמנם נראה כי בשנים האחרונות מכבי פ"ת היא ה"כבשה השחורה" של חיפה, כשבשבעת המשחקים האחרונים בין הקבוצות החל מינואר 2014 לחיפה ניצחון בודד, אך במשחק כזה, בגביע, בסמי עופר הנהדר - ציפינו לראות קבוצה שונה.

     

     (צילום: עוז מועלם) (צילום: עוז מועלם)
    (צילום: עוז מועלם)

     

    חיפה שיחקה גרוע, לא הצליחה להניע את הכדור מההגנה להתקפה דרך הקישור, ונראה היה שיש רק קבוצה אחת על המגרש. בדקות האחרונות, כשבחיפה היו חייבים שער שוויון, ראינו דווקא את מכבי פתח תקווה מחזיקה בכדור ויוזמת התקפות ואת שחקני חיפה מתבטלים ואף סופגים שער נוסף. הכוכב הגדול של חיפה, אלירן עטר, נפצע ויחמיץ את המשחק היום, ובלעדיו נראה כי אין אף שחקן ירוק שמסוגל לאיים על הגנת האדומים.

     

    מנגד, למרות היותה פייבוריטית גדולה למשחק היום, נראה כי העיסוק במשבר החיפאי הדחיק קצת את העיסוק במשבר של אלופת המדינה. אין ספק שהפועל ב"ש חווה עונה ענקית עד כה. עם פער של שמונה נקודות בצמרת שנראה כי אף קבוצה לא בדרך להדביק אותו, עונה אירופית יוצאת מגדר הרגיל עם שני ניצחונות בשלב הבתים של הליגה האירופית על אינטר הגדולה ותיקו חוץ יוקרתי נגד סאות'המפטון שהעלה אותה לשלב 32 הגדולות.

     

    למרות זאת, נראה שהקבוצה של בכר קצת מקרטעת לאחרונה אחרי השיא עם יכולת חלשה. אחרי תשעה ניצחונות ליגה רצופים, הפסידה ב"ש לרעננה ולאחר מכן סיימה פעמיים ברציפות בתיקו. אמנם במשחק הגביע בשבוע שעבר הקבוצה ניצחה 0:2, אך היריבה הייתה מכבי צור שלום מליגה א' שהקשתה על באר שבע ואף ירדה למחצית בשוויון.

     

    אין ספק שהמשבר החיפאי עמוק ומשמעותי יותר מזה של האדומים, וגם עצם העובדה שהמשחק יהיה באצטדיון הנהדר בבאר שבע מוסיף לעניין. בשבת האחרונה, אוהדי חיפה מחו קשות נגד השחקנים, ולאחר שבועות רבים (ובעצם כמה שנים...) של תמיכה חסרת פשרות שרקו לשחקנים בוז צורם בירידה למחצית ובסיום המשחק. בנוסף, חיפה תגיע למשחק לאחר שחרור מאסיבי של שחקנים שלא מצאו את עצמם. חיפה תעלה כנראה עם הרכב אפור והגנתי, ללא יותר מדי שחקנים יצירתיים (כנראה קהת או ורמוט ועוואד הצעיר). למרות זאת, קשה לשכוח, שאת שני ניצחונותיה הגדולים ביותר השנה, נגד ב"ש בחיפה ובחוץ נגד מכבי ת"א, חיפה השיגה מעמדת האנדרדוג שהיא נמצאת בו היום. אז איך זה ייגמר? כל התשובות הערב בטוטו-טרנר.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    צילום: גיל נחושתן
    רנה מולנסטיין
    צילום: גיל נחושתן
    מומלצים