שתף קטע נבחר
הוסף כתבה
הכי מטוקבקות

    הפריחה של יאגו אספאס

    אחרי שנוליטו עזב אמרו שהוא לא טוב מספיק כדי להוביל לבד את סלטה ויגו, אבל מלך השערים של הקבוצה זינק לנבחרת ספרד ומשתיק את כולם

    אין ספק שזו העונה של יאגו אספאס. מלך השערים של סלטה ויגו כבר הרשית העונה 11 שערים והוסיף עוד שלושה בישולים, ואנחנו רק בחצי הדרך. חסרים לו רק עוד שלושה שערים כדי להשוות את מספר הכיבושים שלו לזה של השנה שעברה, אבל לא הכל היה פשוט בקיץ האחרון.

     

    אספאס נאלץ להיפרד מחברו הטוב להתקפת ויגו, נוליטו, שהחליט לעבור למנצ'סטר סיטי. בעונה שעברה השניים היו בלתי ניתנים לעצירה, אלא שהעונה רוב הפרשנים הספרדים צפו שאספאס לא מספיק טוב כדי להוביל קבוצה לבד, והוא יכול להיות רק "מספר 2". אבל הם טעו בגדול. אספאס לקח את המושכות והוא לוקח את סלטה בינתיים למקום התשיעי. היא במרחק שלוש נקודות מבילבאו שממקומת במקום השביעי, חמש מסוסיאדד שבמקום השישי, 6 מוויאריאל שבמקום החמישי ושבע מאתלטיקו הרביעית. אז דהירה של סלטה עשויה למקם אותה בצמרת, הרבה בזכות התרומה של אספאס.

     

     (צילום: EPA) (צילום: EPA)
    (צילום: EPA)

     

    אבל עם כל הכבוד לסלטה, לחלוץ צפו עתיד מזהיר יותר. אספאס התחיל את הקריירה בוויגו, וב-2007 פרץ לקבוצה הבוגרת ובמדיה שיחק 135 משחקים עם 46 שערים. צ'לסי גיששה לגביו, וב-2013 ליברפול וטוטנהאם נאבקו על שירותיו. בסוף הוא נחת בליברפול, אבל זו הייתה טעות. ברנדן רוג'רס לא ספר אותו ובסוף העונה הוא הושאל לסביליה. אמנם הוא לא היה רע שם, אבל שוב חזר לליברפול וכמעט ולא ראה דשא. בעונה שעברה סלטה החליטה להחזירו, והשילוב עם נוליטו היה נפלא. אספאס חורר רשתות לצד הכוכב הגדול. עזיבתו של נוליטו התבררה כברכה ואספאס גילה יכולות מנהיגות. כצ'ופר הוא קיבל זימון מיולן לופטגי לסגל נבחרת ספרד למשחקים נגד מקדוניה ואנגליה במקום דייגו קוסטה. 

     

    מי שעזר לפריחה של אספאס הוא ג'ון גידטי, החלוץ השוודי שבשנה שעברה היה שחקן ספסל ועלה להרכב במקום נוליטו. אולי הוא לא איש של מספרים כי יש לו רק כיבוש אחד בליגה, אבחלל הוא אוהב מאוד לעבוד בהגנה. הוכחה לכך היא שבמשחק הליגה האחרון של ויגו נגד מלאגה ביום ראשון, בו כיכב כמובן אספאס עם שער ובישול, גידטי תיקל את חלוץ מלאגה סנדרו ממש סמוך לרחבת ויגו. העבודה של השוודי נותנת לאספאס מקום לעשות צרות להגנת היריבה בזכות היצירתיות שלו.

     

    אספאס מזכיר לאוהדי ויגו שחקן שהם מאוד אוהבים, הלא הוא חיים רביבו. אספאס יודע לכדרר בצורה עילאית, תמיד מאיים על השער ויש לו מהלכים יוצאי דופן, בדיוק כמו הקשר הישראלי. שניהם גם משחקים בעמדה דומה באגף, אבל ידעו להיכנס לרחבה ולהבקיע שערים.

     

    אבל יש לאספאס לאן להתקם מוויגו. אמנם אספאס לא ילד (29), אבל עוד יש לו כמה שנים טובות לשחק. הוא לא ברמה של ברצלונה וריאל מדריד ואין לו טעם לנסות שוב את מזלו בליגות אחרות, אבל הוא עוד יכול לעבור לקבוצות קצת חזקות יותר מוויגו, כמו ויאריאל. בינתיים טוב לאספאס בוויגו, שגם היא קבוצה בשיפולי הצמרת הספרדית.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים