שתף קטע נבחר
הוסף כתבה
הכי מטוקבקות

    החלו ההכנות לעונה הבאה

    שחקני הרכש החדשים אמורים להוות את הבסיס למכבי חיפה העתידית, אבל התהליך שכולם מדברים עליו חייב לתפוס תאוצה עוד העונה

     

    לא מעט פעמים העונה אנחנו שומעים לאחר משחקים של מכבי חיפה את המושג הזה "תהליך". אבל האם יש אמת ותוכן מאחורי המילה הזאת? מצד אחד, אין ספק שנעשו וייעשו שינויים. מונה מנהל ספורטיבי למועדון, תפקיד אשר לא היה קיים לפני, הגיע מנכ''ל חדש וכמובן גם הוחלפו שחקנים רבים.

     

    מצד שני יש את הדוגמה של האלופה הפועל ב'אר־שבע, שרק לפני ארבע שנים ניצלה מירידה לליגה הלאומית במחזור האחרון. קיץ לאחר מכן, במאי 2014, היא כבר סיימה שנייה, כאשר רצה ראש בראש עם האלופה מכבי ת''א עד שלבי סיום העונה. התפנית הזאת החלה בסה''כ עם שינויים בסגל בקיץ, בראשם אליניב ברדה ומאור בוזגלו, שהובילו את המהפך.

     

     (צילום: אורן אהרוני) (צילום: אורן אהרוני)
    (צילום: אורן אהרוני)

     

    דוגמה זאת ממחישה כי אפשר לעשות שינויים מקצה לקצה בקיץ אחד, הכל תלוי בבחירת שחקנים נכונה. אם נסתכל אל העבר נראה שתמיד היו קבוצה אחת או גג שתיים שהיו דומיננטיות בליגה באותן שנים ותמיד היו קבוצות שהיוו קונטרה ואלטרנטיבה למקרה שאלה ייפלו. גם מכבי ת''א עד עידן ג'ורדי קרויף סבלה מעשור קשה ומחזור חיים די ארוך של חוסר הצלחה. היא אפילו הייתה צריכה להחליף שלושה בעלי בית כדי לחזור

    לקדמת הבמה.

     

    כשג'ורדי קרויף הגיע למכבי ת''א הוא אכן שינה את המדיניות של המועדון, אך גם נענה מהצלה מיידית ומכך שבעצם לא היו לו מתחרות רציניות. בית''ר ירושלים התפרקה, מכבי חיפה הייתה בעיצומן של השנים הרעות והפועל ת''א הייתה שרויה בטלטלה פוסט עידן אלי טביב. כיום יש שתי קבוצות עם מערכות משומנות שעובדות ורצות כבר כמה שנים ביחד, ויותר קשה לעשות תהליכים ושינויים בתקופה כזאת, הרי לכל מועדון יש מחזורי חיים משתנים.

     

    זה אומר שגם הטיימינג חשוב. ליעקב שחר יש מניות רבות בקידומה של מכבי חיפה ויש לו הצלחות רבות בהיסטוריה של המועדון. גם הכסף אותו הוא שופך וממשיך לשפוך מוכיחות כי כמה המועדון חשוב לו. רק שלשחר, שידוע כאדם עקשן, יש גם גרם של אשמה במשבר שפוקד את מכבי חיפה בשנים האחרונות.

    השינוי המבורך שאותו עשה הקיץ כאשר מינה מנהל ספורטיבי ונתן לו סמכויות היה צריך להיעשות כבר לפני חמש שנים, אז הכישלון עוד היה טרי במערכת ולא השתרש.

     

    ישנה מין תחושה שבזמנים בהם שחר יכול היה לשלוט בליגה הוא לא רצה, וכיום כשהוא כבר רוצה לחזור לפסגה – הוא אינו מצליח. קבוצות גדולות רבות באירופה עושות שינויים לאחר עונה לא טובה, ואילו במכבי חיפה המשיכו באותה מגמה שלא עבדה. השינויים שבוצעו בקיץ ומבוצעים כרגע עוד יביאו תוצאות, אולם מד הלחץ והסבלנות בקרב הקהל, המועדון והתקשורת עולה ככל שהדעיכה נמשכת, ומצב כזה יהיה קשה יותר להביא תוצאות.

     

    כמו שלמדנו התהליך קיים כאשר יש קו עלייה, ואילו מכבי חיפה עומדת במקום כבר שש שנים. כדי שהתהליך הזה יצליח מכבי חיפה צריכה להראות יציבות והמשכיות ולסיים את העונה הנוכחית במקום אחד גבוה יותר מכפי שסיימה את הקודמת – קרי מקום שלישי. כרגע זה לא נראה בדרך לשם. הרי כל התקדמות, גם אם היא במלימטר, אומרת ללכת צעד קדימה – זה תהליך, ואילו מכבי חיפה כיום לא רק שעומדת במקום, אלא אפילו הולכת טיפה אחורה.

     

    מכבי חיפה נמצאת במצב של צומת דרכים מרכזי. החיזוק שהביאו כעת – אליופסון, דמארי, אלושי ועוד זר שיצטרף – אמורים להוות את היריעה להכנות לעונה הבאה. אך העונה הזו עדיין חיה ובועטת, כאשר אפילו מקום בפלייאוף העליון נמצא בסכנה. כדי שהמילה תהליך לא תהיה יותר אחיזת עיניים, חיפה חייבית קודם כל להבטיח את המקום בפלייאוף העליון ואז לחשוב איך היא משיגה את הכרטיס לאירופה.

     

    התחנה הראשונה בדרך לשם לא תהיה פשוטה, כאשר כבר מחרתיים היא תפגוש את את קריית־שמונה למשחק גורלי מבחינתה. הפסד וזה כבר שש נקודות מהמקום הרביעי. ניצחון, ואולי המילה הזאת תהליך באמת תתחיל לקבל תוקף הגיוני.

     

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים