שתף קטע נבחר

רוני אוסאליבן שבר את שיא הזכיות במאסטרס

כוכב הסנוקר זכה בתואר היוקרתי בפעם השביעית בקריירה אחרי 7:10 על ג'ו פרי, ויכניס לחשבון הבנק שלו 200 אלף פאונד. אוסאליבן: "היה לי מזל, פרי היה צריך לנצח"

לרוני אוסאליבן (41) יש הרבה סיבות להיות מאושר הלילה (א'). מעבר לכך שהפך לשיאן הבלעדי של הזכיות בטורניר המאסטרס היוקרתי אחרי שקטף את התואר בפעם השביעית. אוסאליבן הוכיח, קודם כל לעצמו, שהוא מסוגל לזכות בטורנירים חשובים גם בלי להציג יכולת שיא.

 

הניצחון של אוסאליבן הלילה 7:10 בגמר על ג'ו פרי (42) לא היה מוחץ ומלהיב כמו ה-1:10 על בארי הוקינס בשנה שעברה, אבל הציג כישורים אחרים מהארסנל של "רוקט רוני" כמו יכולת חזרה מפיגור ואפילו משחק הגנה יעיל.

 

אוסאליבן. הוכיח לעצמו שהוא יכול לזכות גם בלי להציג יכולת שיא (צילום: AFP) (צילום: AFP)
אוסאליבן. הוכיח לעצמו שהוא יכול לזכות גם בלי להציג יכולת שיא(צילום: AFP)

 

"פרי היה צריך לנצח אותי היום, היה לי המון מזל", אמר אוסאליבן בסיום, "אני מאושר ששרדתי את זה. הקהל היה נפלא פשוט. זה נהדר לשבור שיאים, כשהייתי צעיר הייתי מאושר מהזכייה הראשונה, כיום אני פשוט שמח להיות כאן ולהמשיך לשחק".

 

הפתיחה הייתה דווקא של פרי. אוסאליבן נראה מוטרד ולא מרוכז במשחקונים הראשונים ואף התלונן על רעשים שמגיעים משולחן האימון שמחוץ לאולם המרכזי. ברייקים של 72 ו-53 נקודות העלו את פרי ל-0:2.

 

"אני מאושר ששרדתי את זה". אוסאליבן (צילום: AFP) (צילום: AFP)
"אני מאושר ששרדתי את זה". אוסאליבן(צילום: AFP)

 

אוסאליבן הגיב עם ברייק של 58 נקודות וצימק ל-2:1, אבל פרי שנמצא בכושר נהדר בשבוע האחרון הגדיל את הפער ל-1:4 עם ברייק של 74 נקודות והסנצ'רי הראשון במשחק, 115 נקודות.

 

לפרי הייתה הזדמנות להגדיל את הפער ל-1:5, אבל הוא החמיץ כדור אדום חשוב ואוסאליבן ניקה את השולחן. אוסאליבן ניצח גם במשחקון הבא וצימק ל-4:3. טעות נוספת של פרי במשחקון השמיני אפשרה לאוסאליבן לסיים את סשן הצהריים בשוויון 4:4.

 

לקח לו זמן לצאת מההלם בסשן הערב. פרי (צילום: AFP) (צילום: AFP)
לקח לו זמן לצאת מההלם בסשן הערב. פרי(צילום: AFP)

 

פתיחת סשן הערב הייתה מאוד מבולבלת מצד שני השחקנים. המשחקון התשיעי היה ארוך ורווי בטעויות לא אופייניות לשחקנים ברמה הזו. בסופו של דבר אוסאליבן ניצח איכשהו 14:51 ועלה ל-4:5.

 

ברייקים של 68 ו-56 נקודות במשחקון העשירי העלו את אוסאליבן ל-4:6. אוסאליבן שלט גם במשחקון ה-11 וכשהגיע למצב שבו פרי זקוק לשלושה סנוקרים כדי לנצח, יריבו אפילו לא טרח לקום מהכסא. אוסאליבן ניצל את המומנטום ובמשחקון ה-12 טמן לפרי מספר מלכודות שאפשרו לו לרוץ לברייק של 85 נקודות ולהציב את עצמו במרחק של שני משחקונים מהתואר, 4:8.

 

ג'ו פרי. פספוס (צילום: Getty Images) (צילום: Getty Images)
ג'ו פרי. פספוס(צילום: Getty Images)

 

פרי ניצל את ההפסקה של אמצע הסשן כדי לצאת מההלם שאחז בו וחזר חד. סנצ'רי שני שלו בגמר, 117 נקודות, ומיד לאחר מכן ברייק נאה של 92 נקודות צימקו ל-8:6.

 

במשחקון ה-15 אוסאליבן עלה ל-0:18 לפני שהחמיץ כדור אדום. פרי לא ניצל את ההזדמנות שנקרתה בפניו והחמיץ בעצמו אדום פשוט. מנקודה זו אוסאליבן רץ לסנצ'רי הראשון שלו בגמר, 112 נקודות, ועלה ל-6:9.

 

רוני אוסאליבן. עוד תואר לאוסף (צילום: Getty Images) (צילום: Getty Images)
רוני אוסאליבן. עוד תואר לאוסף(צילום: Getty Images)

 

פרי סירב להיכנע ובמשחקון ה-16 עלה ל-1:53, ובהמשך הכניס אדום רחוק וקשה כדי לרוץ ל-53 נקודות נוספות ולצמק ל-9:7. הלחץ ניכר על שני השחקנים שביצעו טעויות במשחקון ה-17. במצב של 36:39 המשחקון הפך לקרב הגנתי על האדום האחרון שנותר. בסופו של דבר רוני היה זה שהטביע אותו ומשם הוא המשיך לניקוי השולחן ולניצחון במשחק ובטורניר.

 

עבור אוסאליבן מדובר בתואר ראשון העונה אחרי שכבר הפסיד בשלושה גמרים. טורניר המאסטרס אמנם לא מעניק נקודות דירוג אבל הזכייה תדשן את חשבון הבנק של אוסאליבן ב-200 אלף פאונד בעוד פרי יסתפק ב-90 אלף פאונד. בתחילת פברואר ישתתף אוסאליבן בטורניר המאסטרס הגרמני, ממנו ייעדר פרי שהודח במוקדמות.

 

תואר ראשון העונה אחרי שכבר הפסיד בשלושה גמרים (צילום: Getty Images) (צילום: Getty Images)
תואר ראשון העונה אחרי שכבר הפסיד בשלושה גמרים(צילום: Getty Images)

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: Getty Images
רוני אוסאליבן
צילום: Getty Images
מומלצים