שתף קטע נבחר
הוסף כתבה
הכי מטוקבקות

    גריזמן, תתעורר

    הוא לא מבקיע באותו קצב, ויכול להיות שעזיבתו הצפויה של מאמנו האהוב גורמת לירידה ביכולתו. ועדיין, הצרפתי הנהדר יכול לקרב הערב את אתלטיקו לגמר הגביע

    העונה שעברה, הייתה ללא ספק העונה הטובה ביותר עד כה בקריירה של אנטואן גריזמן. הכוכב הצרפתי הצעיד את אתלטיקו מדריד לגמר ליגת האלופות ולמקום השלישי בליגה, מרחק שלוש נקודות בלבד מהאלופה ברצלונה. בקיץ, סחב גריזמן את הנבחרת הצרפתית עד לגמר היורו, כשהוא מלך שערי הטורניר עם שישה כאלו ונבחר לשחקן המצטיין בטורניר. הרבה קולות קראו לבחור בגריזמן לשחקן השנה בעולם, ולסיים את ההגמוניה של רונאלדו ומסי. למרות זאת, לרונאלדו היה פער ברור בהיבט ההישגים עם שני ניצחונות בגמר על גריזמן בשני הטורנירים היוקרתיים של אירופה, וגם שתי נקודות הפרש בטבלת הליגה הספרדית. גם גריזמן היה מודע לעניין ואמר "אני חושב שעדיין יש לי מספר דברים להוכיח לפני שאהיה ברמה שלהם, קודם כל עליי לזכות בתארים".

     

    לבסוף סיים גריזמן במקום השלישי, אך יש שיאמרו שהמקום השלישי אחרי מסי ורונאלדו הוא בעצם המקום הראשון בקרב בני האנוש. באוקטובר האחרון, בטקס חלוקת פרסים של ההתאחדות הספרדית, זכה גריזמן בתוארי שחקן השנה וחביב הקהל. מאמן אתלטיקו, סימאונה, קיבל באותו הטקס את פרס מאמן השנה. אז מה קרה מאז שגרם לכך שהעונה אנחנו רואים משהו חורק במכונה של סימאונה, ושגם הכוכב הגדול ביותר שלו לא מצליח לעזור?

     

     (צילום: AFP) (צילום: AFP)
    (צילום: AFP)

     

    אם נדבר רגע על מספרים, זוהי העונה החלשה ביותר של גריזמן מבחינת ממוצע הבקעות בלה-ליגה מאז שהגיע לאתלטיקו בקיץ 2014, עם שער כל 202 דקות. לדוגמה, בעונתו האחרונה בסוסיאדד, גריזמן החזיק בממוצע של שער ליגה כל 166 דקות, ובשתי עונתיו המלאות באתלטיקו עד כה הוריד את הממוצע. גריזמן עומד כרגע על מאזן של שמונה שערי ליגה בלבד לאחר 20 מחזורים, וממוקם בסך הכל במקום השישי בטבלת כובשי השערים בלה-ליגה בצוותא עם בן ידר מסביליה, רובן קסטרו מבטיס וג'רארד מורנו מאספניול.

     

    תחילת העונה של גריזמן עשתה רושם חיובי. שישה שערים לאחר שבעה משחקים זה משהו שכל חלוץ היה שמח להתגאות בו. "אחרי ההפסדים בגמר ליגת האלופות ובגמר היורו, עשה לי טוב לזכות בפרס שחקן העונה בליגה הספרדית", הודה גריזמן בן ה-25 לאחר הטקס באוקטובר. הבעיה היא שמאז הצליח גריזמן למצוא את הרשת בשני משחקי ליגה בלבד. אמנם הוא הוסיף העונה גם שלושה שערים בגביע הספרדי ובליגת האלופות, אך גם זה לא מעודד במיוחד, אלא רק משפר במעט את קצב ההבקעות.

     

    גריזמן, שמשחק לרוב בעמדת החלוץ השני, רשם בשתי עונותיו הקודמות בקבוצה 22 שערי ליגה. בשתיהן, כמובן, היה השחקן המצטיין והמוביל, אך תמיד קיבל עזרה מחבריו בעמדת החלוץ המרכזי. בעונתו הראשונה היה זה מריו מנדז'וקיץ' שכבש 12 שערי ליגה, ובשנה שעברה פרננדו טורס שהרשית 11 שערים. העונה, נראה כי אין לגריזמן שותף להתקפה. מנדז'וקיץ' מזמן לא במדריד, ואילו פרננדו טורס לא רואה כמעט דשא וכבש רק שני שערים. בקיץ הובא מסביליה קווין גאמיירו הצרפתי במטרה למלא את התפקיד, אך גם הוא חווה עונה בינונית עם שישה שערי ליגה. אמנם כנראה הוא יגיע למספר שערים דומה בסוף העונה כמו לשניים שהיו שם לפניו, אך בניגוד לטורס ומנדז'וקיץ, גאמיירו הוא לא חלוץ רחבה קלאסי. גאמיירו זריז ומהיר ואוהב בעצמו כמו גריזמן את עמדת החלוץ השני, כך ששיתוף הפעולה ביניהם פחות טבעי ומוצלח ופוגע בתפוקה של גריזמן.

     

    לגריזמן יש קשר טוב מאוד עם סימאונה. בקיץ, לפני שהאריך את חוזהו עד 2021, הוא התייעץ רבות עם מאמנו ולא חתם עד שסימאונה הבטיח לו שיישאר מאמן הקבוצה. "זה עוזר מאוד שהמאמנים רוצים לגרום לך להרגיש בנוח, וזה קורה באתלטיקו עם סימאונה. אצא למלחמה עבורו. אני שמח בספרד ואני עדיין יכול ללמוד המון מסימאונה, יהיו לי ספקות לגבי מעבר רק אם הוא יעזוב את המועדון".

     

    ואולי זו בכלל הבעיה של גריזמן. לקראת סוף ספטמבר, התברר כי חוזהו של סימאונה באתלטיקו קוצר בשנתיים עד יוני 2018. הסיבה לכך היא תחושת מיצוי של סימאונה באתלטיקו, אותה הפך בשש שנים מקבוצה בעלת עבר לקבוצת בעלת הווה. קשה לדמיין את אתלטיקו ללא סימאונה, האיש המזוהה איתה יותר מכל בשנים האחרונות. כנראה שגם לגריזמן קשה לראות את אתלטיקו ואותו בלי סימאונה. קצת אחרי קיצור חוזהו של סימאונה, נכנס גריזמן לבצורת ממנה היה לו קשה להתאושש, והבקיע שער ליגה בודד בכל שלושת החודשים האחרונים של 2016.

     

    בימים אלו, אתלטיקו מתקרבת לפרשת דרכים. בנוסף לסיום דרכו הצפוי של סימאונה, בניית אצטדיונה החדש "וונדה מטרופוליטנו" גוררת איתה חובות כבדים וכלל לא בטוח כי האצטדיון יהיה מוכן לפתיחת העונה הבאה. ככל הנראה, באתלטיקו יצטרכו לעשות חושבים בכל הנוגע לדרכים לגיוס הכספים (כ-160 מיליון יורו) והדרך ההגיונית ביותר היא מכירת כוכביה הגדולים, בראשם גריזמן. הצרפתי מבוקש מאוד באנגליה ע"י מנצ'סטר יונייטד וארסנל שמוכנות לשלם עבורו סכומים גבוהים מ-60 מיליון יורו. בנוסף, גם פ.ס.ז' מוכנה להשקיע סכומי עתק על מנת להביא את כוכב הנבחרת לליגה המקומית לראשונה בחייו. בנוגע לכל השמועות והדיווחים, גריזמן אמר כי "אף אחד לא יכול לדעת מה יקרה בעתיד אבל נכון לעכשיו – אתלטיקו מדריד היא הקבוצה שלי. אני מרוכז כולי כאן ורוצה לזכות בתארים עם המועדון".

     

    ואם כבר מדברים על תארים, אז התואר האחרון בו זכתה אתלטיקו, הסופרקאפ הספרדי באוגוסט 2014, הוא גם היחיד של גריזמן במדי הקולוצ'נרוס. גריזמן יודע שכדי להגיע לרמה של מסי ורונאלדו ולזכות בתארים אישיים, הוא צריך להוסיף תארים לארון הקבוצתי. "להם יש כבר המון זכיות בתארים קבוצתיים. אני לא שם, אך כמו שאמרתי בעבר, אני מקווה שיום אחד אהיה ברמה שלהם. אני חושב שאני מתקרב לשם בצעדים קטנים, ואני מאוד מקווה שזה יקרה ושאוכל להישאר ברמה הזו כמה שיותר זמן".

     

    בכלל לא בטוח איפה ישחק גריזמן בעונה הבאה, אך כמובן שהוא רוצה לזכות בתואר נוסף עם אתלטיקו וסימאונה השנה. האליפות, נכון לעכשיו, נראית קצת רחוקה. לעומת זאת ,הגביע הספרדי הוא אופציה לא רעה בכלל עבור גריזמן. הערב, בחצי הגמר הראשון נגד ברצלונה בוויסנטה קלדרון, יש לו הזדמנות לקרב את אתלטיקו לגמר.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים