שתף קטע נבחר

שנה לאולימפיאדת החורף: מה מצבנו?

בוועד האולימפי מצפים לשישה נציגים ישראלים במשחקים בפיונגצ'אנג שבקוריאה הדרומית ומקווים למדליה אחת היסטורית. הכירו את המועמדים הישראלים, כולל אחד עם ציור של שמשון הגיבור על הקסדה

ברחבי עולם הספורט החלו היום (ה') את הספירה לאחור שתיעצר בעוד שנה בדיוק - בפתיחת משחקי החורף האולימפיים 2018, ה-23 במספר, שייערכו בפיונגצ'אנג שבקוריאה הדרומית.

 

 

בוועד האולימפי הישראלי וביחידה לספורט הישגי צופים שחמישה או שישה ספורטאים ייצגו את ישראל במשחקים וינסו להשיג מדליה היסטורית. הנציגים צפויים להגיע מארבעה ענפי ספורט שונים: סקי, החלקה אמנותית, החלקה מהירה במסלול קצר וסקלטון שיזכה לראשונה למתחרה כחול-לבן. 

 

הטקס לציון שנה לפתיחת המשחקים (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
הטקס לציון שנה לפתיחת המשחקים(צילום: רויטרס)
השעון מתקתק (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
השעון מתקתק(צילום: רויטרס)
 

 

נכון להיום אף ספורטאי עוד לא השיג את הקריטריון למשחקים. הראשונים לעשות זאת עשויים להיות המחליקים האמנותיים שיתחרו בסוף החודש הבא באליפות העולם בפינלנד. לא פחות משלושה ישראלים ינסו לקבוע תוצאה מספקת לפיונגצ'אנג בתחרות.

 

המחליק האמנותי המוביל הוא אלכסיי ביצ'נקו, מדליסט הארד מאליפות אירופה בשנה שעברה. הוא ייאלץ לסיים בין 24 הראשונים, אך עוד קודם לכן יהיה עליו להבטיח את מקומו באליפות העולם, בתחרות פנימית מול אלוף העולם לנוער דניאל סימוכין.

 

פיונגצ'אנג כבר ערוכה (צילום: AP) (צילום: AP)
פיונגצ'אנג כבר ערוכה(צילום: AP)

הלפיד (צילום: AP) (צילום: AP)
הלפיד(צילום: AP)

 

יש לציין שמדובר בכרטיס למדינה ולא אישי ולכן ביצ'נקו יתמודד עם סימוכין גם בתחרויות בקרואטיה ובפולין. גם במקרה של אכזבה באליפות העולם, יחולקו עוד שישה כרטיסים בתחרות ההזדמנות האחרונה בסוף השנה. 

 

בהחלקה מהירה במסלול קצר, ולדיסלב ביקנוב ייאלץ לחכות עד סוף השנה להשגת הכרטיס לאולימפיאדת החורף אבל לאחר שזה יקרה (אם לא יהיו תקלות לא צפויות), הוא יהיה גם מועמד למדליה אולימפית במרחק ל-1,500. ביקנוב התחרה במרחק הזה גם בסוצ'י 2014, אז סיים במקום ה-25.

 

ההצלחות האחרונות של ביקנוב והתברגותו בצמרת העולמית בתחרויות גביע העולם, מציבות אותו בשורה הראשונה של המועמדים לעמוד על הפודיום גם באולימפיאדה. 

 

 (צילום: AP) (צילום: AP)
(צילום: AP)

 (צילום: AP) (צילום: AP)
(צילום: AP)
 

איי.ג'יי. אדלמן טס במהירות של 150 קמ"ש לעבר האולימפיאדה על הסקלטון, מין מזחלת רק שמחליקים על הבטן. הוא ירשום הופעת בכורה של ספורטאי ישראלי בענף זה. הספורטאי, שעל קסדתו מוטבע ציור של שמשון הגיבור עם מגן דוד, מדורג 89 בעולם. 60 הראשונים בדירוג יגיעו לפיונגצ'אנג עם הגבלה משמעותית של שלושה נציגים למדינה, מה שמותיר לאדלמן סיכוי גדול. 

 

גם בסקי אלפיני הסיפור דומה אך שם ההגבלות עוד פחות מחמירות בגלל מספר המשתתפים הרב (320). התחרות בישראל צמודה בין מספר מתמודדים (בין היתר, איתמר בירן וניקיטה שצ'רבקובסקי) ומי שישיג 21.1 נקודות בדירוג העולמי, יזכה בכרטיס למשחקי החורף.

 

המנהל המקצועי ביחידה לספורט הישגי, יניב אשכנזי, אמר ל-ynet ספורט: "אם אכן יהיה לנו נציגים בענפים האלה, אנחנו נראה משלחת קטנה אך איכותית. ביקנוב שייך לצמרת הגבוהה ביותר והוא ייתן לנו סיכוי למדליה אולימפית ראשונה באולימפיאדת החורף".

 

 (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
(צילום: רויטרס)

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: AP
אולימפיאדת החורף פיונגצ'אנג 2018
צילום: AP
מומלצים