שתף קטע נבחר

ארד לטוהר בוטבול בגראנד סלאם פריז

ג'ודו, עד 73 ק"ג: הישראלי סיים במקום השלישי בתחרות היוקרתית אחרי שגבר בקרב המכריע על גיזיג'וב בובויב מאוזבקיסטן. 66 ק"ג: טל פליקר סיים במקום השביעי

תחרות גראנד סלאם פריז, אחד הטורנירים היוקרתיים והוותיקים בענף הג'ודו, נפתחה היום (ש') בצרפת. טוהר בוטבול השיג מדליית ארד ובכך רשם את הישג השיא בקריירה.

 

בוטבול, המתחרה בקטגוריית משקל עד 73 ק"ג, פתח נהדר את יום התחרות. בשני הסיבובים הראשונים הוא גבר על יריבים מפורטוגל ופינלנד בניקוד של וואזארי. בשמינית הגמר הגיע לניקוד זהב, שם ניצח מתחרה קנדי באיפון.

 

טוהר בוטבול. רשם הישג שיא בקריירה (צילום: איגוד הג'ודו) (צילום: איגוד הג'ודו)
טוהר בוטבול. רשם הישג שיא בקריירה(צילום: איגוד הג'ודו)

 

ברבע הגמר המתין לבוטבול הצרפתי לואיק קרבל שקיבל את תמיכת הקהל. הישראלי, אותו מאמן אורן סמדג'ה, השיג איפון 3:53 דקות מהפתיחה ועלה לחצי הגמר. בשלב הבא פגש בוטבול

את היפני שימוטו סויצ'י, אלוף אסיה ואלוף המאסטארס בשנה שעברה, שם ספג פעמיים וואזארי ונשלח לקרב על הארד. סגן אלוף אירופה עד גיל 23 הגיע לניקוד זהב ואחרי 1:20 דקות נוספות השיג וואזארי על גיזיג'וב בובויב מאוזבקיסטן, מה שהעניק לו את מדליית הארד.

 

מקום שביעי. טל פליקר (צילום: אורן אהרוני) (צילום: אורן אהרוני)
מקום שביעי. טל פליקר(צילום: אורן אהרוני)

 

טל פליקר (66 ק"ג) השיג ניצחונות על יריבים מארה"ב, צרפת וסלובניה, אך ברבע הגמר התקשה מול יריב מונגולי ונכנע לו בוואזארי לאחר 4:15 דקות. הוא עבר לבית הניחומים, שם הפסיד באיפון ליריב אזארי וסיים במקום השביעי.

 

ברוך שמאילוב, המתחרה באותו משקל, פתח בניצחון על יריב ספרדי, אך בשלב הבא הפסיד לקנדי והודח. דניאל בן דוד (60 ק"ג) הפסיד בקרב הראשון ליריב גרמני.

 

מאמן הנבחרת, אורן סמדג'ה: "זו שנה שלישית ברציפות שאנחנו זוכים במדלייה בטורניר היוקרתי בפריז. דור ההמשך של הג'ודו הישראלי התחיל ברגל ימין את השנה עם הזכייה של טל פליקר בזהב בשבוע שעבר ועם המדלייה הראשונה של טוהר בגרנד סלאם היוקרתי. אמשיך להוביל את הנבחרת להישגים".

 

יו"ר איגוד הג'ודו, משה פונטי: "המדלייה של טוהר בוטבול היא הוכחה נוספת שיש לנו דור עתיד מצוין בג'ודו, ונמשיך בעבודה מאומצת כדי להביא עוד ועוד ספורטאים לרמות הגבוהות ביותר בדרך להגשמת המטרות שלנו".

 

לבנות של המאמן שני הרשקו הלך קצת פחות טוב. שירה ראשוני (48 ק"ג) ניצחה יריבה רומניה בסיבוב הראשון והפסידה לצרפתייה וגילי כהן (52 ק"ג) הפסידה כבר בפתיחה לאלופה האולימפית מלונדון 2012, הברזילאית שרה מנזס.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אורן אהרוני
טוהר בוטבול
צילום: אורן אהרוני
מומלצים